hirdetés
hirdetés

Zarándokvonatok 2013-ban

A Misszió Tours Utazási Iroda és a MÁV Nosztalgia Kft. közösen tartott csütörtöki sajtótájékoztatójukon jelentették be, hogy 2013-ban ismét Közép-Európa két fontos zarándokhelyére hívják az utazókat.

hirdetés

Jövő évben május 16-án másodszor indul a Boldogasszony Zarándokvonat újra Erdélybe, a csíksomlyói búcsúba Máriaradna, Gyergyószentmiklós, Gyimesbükk és Csíkszereda útvonalon.
Június 24-én harmadszor indítják a Fekete Madonna Zarándokvonatot, amely Lengyelországba, Krakkóba és Czestochowába viszi az utasokat.
Dr. Beer Miklós váci megyéspüspök elmondta, hogy bár 37 zarándokhely van hazánkban, mégis arra bíztatja a hívőket, hogy jelentkezzenek erre a két útra.
Dr. Völner Pál (NFM) infrastruktúráért felelős államtitkár a MÁV és az Misszió Tours Utazási Iroda együttműködését emelte ki, azt kívánva, hogy a jövő évi zarándokutak is legalább olyan sikeresek legyenek, mint az előzőek.
Tímár Sándor Asztrik ferences szerzetes, lelki vezető - aki a tájékoztatóra egyenesen Erdélyből érkezett - szerint ezeken a zarándokutakon úgy érzi magát, mintha templomban lenne, és úgy gondolja, hogy a lelki megújulásra egyre nagyobb szükség van, és erre az igény is nagyobb.
Budai László főszervező (Misszió Tours Kft.) arról tájékoztatta a sajtó képviselőit, hogy a szervezés mögött csak egy maroknyi csapat áll, akik az idei évben 1500 embert „mozdítottak” meg ezeken az utakon.
Strausz Kálmán Liszt-díjas karnagy arról számolt be, hogy Krakkóban egy 90 perces Liszt Ferenc művet mutatnak be, amelyet lengyel zenekarral és magyar szólistákkal adnak elő.
A tájékoztatón Szendrey András, a MÁV Nosztalgia Kft. igazgatója bemutatta a megjelenteknek a Zarándokvonatok MÁV Nosztalgia szerelvényét és az újonnan kialakított első osztályú kocsit is, amelyet a váci megyéspüspök áldott meg.
A bemutatott első osztályú kocsi, amely a nosztalgia flotta büszkesége, Szent István nevét vette fel. Három van belőlük, minden kényelemmel felszereltek, osztrák szabadalom alapján készültek el. A hosszú utazásokra specializálódott kocsik nagy lábterűek, üléseik dönthetőek, és a hangosításnak köszönhetően az utazás alatt a vonat valamennyi kocsijában ülőket informálni tudják.

Bódi Ágnes
a szerző cikkei

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai