Ezeket az élményeket keresik a vendégek a hotelekben és az éttermekben

A HOTREC megbízásából a TCI Research felmérést készített arról, hogy az utazók a szállodáktól és éttermektől milyen szolgáltatásokat és termékeket, várnak el a jövőben. 

A jelentés olyan tendenciákat és lehetőségeket tár fel, melyeket a turizmus döntéshozói a vendégek megtartására és elégedettségük növelésére fel tudnak használni. 

A felmérés 5 kulcsfontosságú elemet hangsúlyoz:

1. A Globális Elégedettségi Index TRAVELSAT © Európát a nemzetközi turizmusban meghatározó szereplőnek tartja a vendégek elvárásainak kielégítése szempontjából. Különösen így van ez a kínai és indiai utazók esetében.

2. Az eredetiség, a rugalmasság, a hiteles, barátságos személyzet, az egyedi és biztonságos környezettel kiegészítve a szállodák egyik legfontosabb ismertetőjegyévé vált.

3. A vendégek különösen nagyra értékelik a „gondtalan” utazás élményét, illetve a szállodában megjelenő “otthonosság hangulatát”, melyeket a szállodai szolgáltatások elérhetősége tesz teljessé.

4. Lepj meg! Az Y generációs vendégek olyan kivételes szállodákat keresnek, melyek amellett, hogy oltják „felfedező” szomjukat, trendi dizájnt, digitális újításokat és személyre szabott szolgáltatásokat is nyújtanak.

5. A kevésbé ismert desztinációkban kiváló európai éttermek nyűgözik le a "foodie" (étel-ital rajongó) turistákat, sőt túlszárnyalják azok elvárásait. Az utazók ezektől az éttermektől úgy a desztinációk szerinti eredetiséget, mint a biztonságos, ellenőrzött ételeket is elvárják.

"Az európai szállodák kitűnő minősítést kaptak a kínai látogatóktól, ami rendkívül biztató az elkövetkezendő 2018-as EU-Kína évet tekintve. Míg a vendégek a nyugodt kikapcsolódás lehetőségét és a biztonságot keresik, a felmérés rávilágít az őszinte, kedves személyzet és a széles körű szolgáltatásokat kínáló környezet fontosságára. A helyi ízek és konyha felfedezése előkelő helyen végzett a kulináris élményeket keresők körében"- mondta Christian de Barrin, a HOTREC vezérigazgatója. 

A TCI Research vezérigazgatója, Olivier Henry-Biabaud megállapítja: "A szállás és az étkezés két olyan szempont, amelyek egyre inkább befolyásolják a látogatók élményét egy adott helyen. A több választási lehetőség miatt a vendégeknek magasabb elvárásai vannak a szállodákkal és éttermekkel szemben, amelyeknek törekedniük kell, hogy még inkább megkülönböztessék magukat versenytársaiktól, egyedibbé váljanak. A felmérésből kiderül, hogy az ágazatnak számos lehetősége van arra, hogy megfeleljen a „gondtalan utazás” iránti igénynek, a különleges vendégelvárásoknak, miközben sértetlenül megőrzi a klasszikus, valódi vendéglátás érzetét".

A jövő vendégigényeinek feltérképezése

Az utazók olyan „gondtalan” élménycsomagot keresnek, amely biztosítja zavartalan pihenésüket, tiszteletben tartja magánéletüket. A nemzetközi vendégigények négy kulcsfontosságú pillérre épülnek:

• szállodák, amelyek "wow" hatással vannak,
• biztonságos környezetet kínáló szállodák,
• szálloda, amely sokféle "helyszíni" szolgáltatást kínál,
• hotel, mely barátságos és családias társas helyet biztosít.

Különféle versenyképességi differenciálási stratégiák állnak rendelkezésre az európai szállodások számára, a különféle USP-kre épülve, beleértve az egyedi tervezést, szórakoztató szolgáltatásokat, a digitális újításokat, a „mindent egy helyben” kínált kényelmet és a megfelelően kialakított közösségi tereket is.

A szállodáknak továbbra is koncentrálniuk kell a generációs váltásra azt szem előtt tartva, hogy az Y generáció sokkal többet vár tőlük, mint az ún. veteránok (Baby Boom). A fogyasztók részéről jelentkező, nemtől és kultúrától is függő, sajátos speciális igények magasabb színvonalú, sokoldalú szolgáltatást igényelnek a szállodai személyzet részéről, mely az elkövetkező években várhatóan növekedni fog.

Különféle versenyképességi differenciálási stratégiák állnak rendelkezésre az európai szállodások számára, a különféle USP-kre épülve, beleértve az egyedi tervezést, szórakoztató szolgáltatásokat, a digitális újításokat, a „mindent egy helyben” kínált kényelmet és a megfelelően kialakított közösségi tereket is.

A szállodáknak továbbra is koncentrálniuk kell a generációs váltásra azt szem előtt tartva, hogy az Y generáció sokkal többet vár tőlük, mint az ún. veteránok (Baby Boom).

A fogyasztók részéről jelentkező, nemtől és kultúrától is függő, sajátos speciális igények magasabb színvonalú, sokoldalú szolgáltatást igényelnek a szállodai személyzet részéről, mely az elkövetkező években várhatóan növekedni fog. 

A felmérés számos olyan következtetést tartalmaz, melyek a hotelvendégek elvárásait tükrözik, és több olyan konkrét tendenciát is feltárnak, melyekre a vendéglátásnak a jövőben figyelnie kell:

• A helyi kulináris élményeknek egyre nagyobb hatása van a nemzetközi látogatók általános elégedettségére, így az éttermi vendéglátás a desztináció hírnevének kulcsfontosságú pillérévé válik.

• A „foodie” turisták – ez 120 millió nemzetközi látogatót jelent – a kulináris élményszerzést értékelik leginkább az európai utazásuk során.

• Az éttermek sok helyen tökéletes helyszínt és lehetőséget kínálnak arra, hogy vendégeik utazás közben a "helyi hétköznapok" részévé váljanak. A helyben előállított alapanyagok, az eredeti ízek bemutatása, történetük vendégekkel való megosztása révén az éttermek az adott úti cél fenntarthatóságának nagyköveteinek tekinthetők.

• A világ különböző tájairól érkező vendégek szomjaznak az idegen kultúra megismerésére. Az éttermek működtetői számos információt osztanak meg velük a termék eredetéről és az étel elkészítéséről. A vendégek látni akarják a konyhákat is és hallani a chefek történeteit.

• A kulturális sajátosságok továbbra is nagy mértékben fogják befolyásolni a vendégek elvárásait. A személyes ízlés, vagy speciális diéta figyelembe vétele, a hozzá való alkalmazkodás egyre fontosabbá válik, miközben meg kell őrizni a hely kultúrális hitelességét és az élelmiszerbiztonságot.

A teljes tanulmány itt olvasható.


DZT-búcsú – ami egyben egy új munkakapcsolat kezdete

DZT-búcsú – ami egyben egy új munkakapcsolat kezdete 

Bár a DZT hivatalos magyarországi képviselete elbúcsúzott üzleti partnereitől, azonban, csak ebben a formában búcsúznak, munkájukat tovább folytatják Budapesten – más keretek közt.
Amikor feltárul az ajtó Santiago de Compostela katedrálisában

Amikor feltárul az ajtó Santiago de Compostela katedrálisában 

Santiago de Compostela katedrálisának különleges kapuja a nem túl gyakran ismétlődő szent években kinyílik a zarándokok előtt.
Floridába készül? Inkább kerülje a felhőkarcolókat

Floridába készül? Inkább kerülje a felhőkarcolókat 

Ugyanis újabb katasztrófától tartanak a tudósok: tucatnyi felhőkarcoló süllyedt meg Floridában a tengerparton.
Először nyílnak meg a látogatók előtt Róma ókori fűszerraktárai

Először nyílnak meg a látogatók előtt Róma ókori fűszerraktárai 

Az i.sz. 64-ben pusztító tűzvész után a monumentális épület az i.sz. 4. század elejétől feledésbe merült, és a múlt homályában volt egészen az 1915-ben történt felfedezéséig.
Loch Ness-i szörny – igazi turistamágnes, ami lehet, hogy csak egy fatális tévedés?

Loch Ness-i szörny – igazi turistamágnes, ami lehet, hogy csak egy fatális tévedés? 

A Loch Ness-i szörny rejtélye évtizedek óta tartja izgalomban a világot, egy természetkutató azonban most azt állítja, megtalálta a rejtély kulcsát.
Bővült a TUI Magyarország kínálata

Bővült a TUI Magyarország kínálata 

2025 nyarától a TUI utasok Budapestről heti tizenegy járattal repülhetnek a Földközi-tengerhez, a Bécsből induló járatok menetrendje hét célállomásra bővült.
HOTCO: újabb előadók nevét hozták nyilvánosságra

HOTCO: újabb előadók nevét hozták nyilvánosságra 

Újabb információk a szállodaipar egyik legjelentősebb eseményről.
Belgrádban a jövő évtől ingyenessé válik a tömegközlekedés

Belgrádban a jövő évtől ingyenessé válik a tömegközlekedés 

Ingyenessé teszik a tömegközlekedés használatát Belgrádban január elsejétől – jelentette be Aleksandar Sapic polgármester szerdán.
Súlyos földrengés rázta meg a csendes-óceáni szigetcsoportot

Súlyos földrengés rázta meg a csendes-óceáni szigetcsoportot 

A földrengés középpontja 57 kilométer mélyen volt, 30 kilométerre nyugatra a Csendes-óceán déli részén fekvő szigetcsoport legnagyobb városától.
Öt termálfürdő Horvátországban, amelyről lehet, hogy még nem hallott

Öt termálfürdő Horvátországban, amelyről lehet, hogy még nem hallott 

Magyar utazók számára különösen csábító ezek közelsége: az alábbi öt, kevéssé ismert, ám annál izgalmasabb termálfürdő igazi felfedezésre vár.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.