Ezeket az élményeket keresik a vendégek a hotelekben és az éttermekben

A HOTREC megbízásából a TCI Research felmérést készített arról, hogy az utazók a szállodáktól és éttermektől milyen szolgáltatásokat és termékeket, várnak el a jövőben. 

A jelentés olyan tendenciákat és lehetőségeket tár fel, melyeket a turizmus döntéshozói a vendégek megtartására és elégedettségük növelésére fel tudnak használni. 

A felmérés 5 kulcsfontosságú elemet hangsúlyoz:

1. A Globális Elégedettségi Index TRAVELSAT © Európát a nemzetközi turizmusban meghatározó szereplőnek tartja a vendégek elvárásainak kielégítése szempontjából. Különösen így van ez a kínai és indiai utazók esetében.

2. Az eredetiség, a rugalmasság, a hiteles, barátságos személyzet, az egyedi és biztonságos környezettel kiegészítve a szállodák egyik legfontosabb ismertetőjegyévé vált.

3. A vendégek különösen nagyra értékelik a „gondtalan” utazás élményét, illetve a szállodában megjelenő “otthonosság hangulatát”, melyeket a szállodai szolgáltatások elérhetősége tesz teljessé.

4. Lepj meg! Az Y generációs vendégek olyan kivételes szállodákat keresnek, melyek amellett, hogy oltják „felfedező” szomjukat, trendi dizájnt, digitális újításokat és személyre szabott szolgáltatásokat is nyújtanak.

5. A kevésbé ismert desztinációkban kiváló európai éttermek nyűgözik le a "foodie" (étel-ital rajongó) turistákat, sőt túlszárnyalják azok elvárásait. Az utazók ezektől az éttermektől úgy a desztinációk szerinti eredetiséget, mint a biztonságos, ellenőrzött ételeket is elvárják.

"Az európai szállodák kitűnő minősítést kaptak a kínai látogatóktól, ami rendkívül biztató az elkövetkezendő 2018-as EU-Kína évet tekintve. Míg a vendégek a nyugodt kikapcsolódás lehetőségét és a biztonságot keresik, a felmérés rávilágít az őszinte, kedves személyzet és a széles körű szolgáltatásokat kínáló környezet fontosságára. A helyi ízek és konyha felfedezése előkelő helyen végzett a kulináris élményeket keresők körében"- mondta Christian de Barrin, a HOTREC vezérigazgatója. 

A TCI Research vezérigazgatója, Olivier Henry-Biabaud megállapítja: "A szállás és az étkezés két olyan szempont, amelyek egyre inkább befolyásolják a látogatók élményét egy adott helyen. A több választási lehetőség miatt a vendégeknek magasabb elvárásai vannak a szállodákkal és éttermekkel szemben, amelyeknek törekedniük kell, hogy még inkább megkülönböztessék magukat versenytársaiktól, egyedibbé váljanak. A felmérésből kiderül, hogy az ágazatnak számos lehetősége van arra, hogy megfeleljen a „gondtalan utazás” iránti igénynek, a különleges vendégelvárásoknak, miközben sértetlenül megőrzi a klasszikus, valódi vendéglátás érzetét".

A jövő vendégigényeinek feltérképezése

Az utazók olyan „gondtalan” élménycsomagot keresnek, amely biztosítja zavartalan pihenésüket, tiszteletben tartja magánéletüket. A nemzetközi vendégigények négy kulcsfontosságú pillérre épülnek:

• szállodák, amelyek "wow" hatással vannak,
• biztonságos környezetet kínáló szállodák,
• szálloda, amely sokféle "helyszíni" szolgáltatást kínál,
• hotel, mely barátságos és családias társas helyet biztosít.

Különféle versenyképességi differenciálási stratégiák állnak rendelkezésre az európai szállodások számára, a különféle USP-kre épülve, beleértve az egyedi tervezést, szórakoztató szolgáltatásokat, a digitális újításokat, a „mindent egy helyben” kínált kényelmet és a megfelelően kialakított közösségi tereket is.

A szállodáknak továbbra is koncentrálniuk kell a generációs váltásra azt szem előtt tartva, hogy az Y generáció sokkal többet vár tőlük, mint az ún. veteránok (Baby Boom). A fogyasztók részéről jelentkező, nemtől és kultúrától is függő, sajátos speciális igények magasabb színvonalú, sokoldalú szolgáltatást igényelnek a szállodai személyzet részéről, mely az elkövetkező években várhatóan növekedni fog.

Különféle versenyképességi differenciálási stratégiák állnak rendelkezésre az európai szállodások számára, a különféle USP-kre épülve, beleértve az egyedi tervezést, szórakoztató szolgáltatásokat, a digitális újításokat, a „mindent egy helyben” kínált kényelmet és a megfelelően kialakított közösségi tereket is.

A szállodáknak továbbra is koncentrálniuk kell a generációs váltásra azt szem előtt tartva, hogy az Y generáció sokkal többet vár tőlük, mint az ún. veteránok (Baby Boom).

A fogyasztók részéről jelentkező, nemtől és kultúrától is függő, sajátos speciális igények magasabb színvonalú, sokoldalú szolgáltatást igényelnek a szállodai személyzet részéről, mely az elkövetkező években várhatóan növekedni fog. 

A felmérés számos olyan következtetést tartalmaz, melyek a hotelvendégek elvárásait tükrözik, és több olyan konkrét tendenciát is feltárnak, melyekre a vendéglátásnak a jövőben figyelnie kell:

• A helyi kulináris élményeknek egyre nagyobb hatása van a nemzetközi látogatók általános elégedettségére, így az éttermi vendéglátás a desztináció hírnevének kulcsfontosságú pillérévé válik.

• A „foodie” turisták – ez 120 millió nemzetközi látogatót jelent – a kulináris élményszerzést értékelik leginkább az európai utazásuk során.

• Az éttermek sok helyen tökéletes helyszínt és lehetőséget kínálnak arra, hogy vendégeik utazás közben a "helyi hétköznapok" részévé váljanak. A helyben előállított alapanyagok, az eredeti ízek bemutatása, történetük vendégekkel való megosztása révén az éttermek az adott úti cél fenntarthatóságának nagyköveteinek tekinthetők.

• A világ különböző tájairól érkező vendégek szomjaznak az idegen kultúra megismerésére. Az éttermek működtetői számos információt osztanak meg velük a termék eredetéről és az étel elkészítéséről. A vendégek látni akarják a konyhákat is és hallani a chefek történeteit.

• A kulturális sajátosságok továbbra is nagy mértékben fogják befolyásolni a vendégek elvárásait. A személyes ízlés, vagy speciális diéta figyelembe vétele, a hozzá való alkalmazkodás egyre fontosabbá válik, miközben meg kell őrizni a hely kultúrális hitelességét és az élelmiszerbiztonságot.

A teljes tanulmány itt olvasható.


Máltán tűzijáték festi az eget

Máltán tűzijáték festi az eget 

A színpompás tűzijáték előadások idén április 20. és 30. között öt helyszínen kerülnek megrendezésre.
Megszűnik a határellenőrzés Románia repülőterein

Megszűnik a határellenőrzés Románia repülőterein 

Emellett a határrendészet mobil egységei továbbra is végezhetnek bejelentetlen ellenőrzéseket.
Rekord számú magyar munkavállaló az osztrák turizmusban

Rekord számú magyar munkavállaló az osztrák turizmusban 

Fenntarthatóság állt az idei bécsi Ferien Messe fókuszában.
Köln már most focilázban ég

Köln már most focilázban ég 

Kölnben játszik a magyar csapat a futball EB-n. És mi lehet ott a 90 percen túl?
Visszaállítják a határellenőrzést az EB idején a németek

Visszaállítják a határellenőrzést az EB idején a németek 

Minden németországi határátkelőnél ellenőrzést tartanak a nyári futball Európa-bajnokság ideje alatt, jelentették be a hivatalos szervek.
Osztrák kisokos áramszünet esetén

Osztrák kisokos áramszünet esetén 

A körlevélből megtudható, hogy mi a teendő és a helyes követendő eljárás egy teljes és tartós áramszünet következtében kialakult helyzetben.
Hamarosan összekötik az M30-ast az A2 osztrák autópályával

Hamarosan összekötik az M30-ast az A2 osztrák autópályával 

Újabb szakasza készült el az S7-es gyorsforgalmi útnak Ausztriában.
Ha nyár, akkor Ausztria -  vulkánok, kristályok, császári látnivalók

Ha nyár, akkor Ausztria - vulkánok, kristályok, császári látnivalók 

Akik idén nyáron különleges élményeket keresnek, legjobb, ha nem is mennek messzire.
Czeiszing Miklós: Nyárra érdemes északi úti célt választani, hogy a hőség, a szárazság ne zavarja a pihenést

Czeiszing Miklós: Nyárra érdemes északi úti célt választani, hogy a hőség, a szárazság ne zavarja a pihenést 

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) magyarországi képviseletének vezetőjével a Klasszis Klub március 21-ei adásában beszélgettünk.
A hely, ahol a hegyi doktor rendel

A hely, ahol a hegyi doktor rendel 

A családi ház, illetve a rendelő, ahol a "Der Bergdoktor", azaz "A hegyi doktor újra rendel" forgatása zajlik immár 17 éve, valóban olyan, mint a filmeken.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.