hirdetés

Ezeket az élményeket keresik a vendégek a hotelekben és az éttermekben

A HOTREC megbízásából a TCI Research felmérést készített arról, hogy az utazók a szállodáktól és éttermektől milyen szolgáltatásokat és termékeket, várnak el a jövőben. 

hirdetés

A jelentés olyan tendenciákat és lehetőségeket tár fel, melyeket a turizmus döntéshozói a vendégek megtartására és elégedettségük növelésére fel tudnak használni. 

A felmérés 5 kulcsfontosságú elemet hangsúlyoz:

1. A Globális Elégedettségi Index TRAVELSAT © Európát a nemzetközi turizmusban meghatározó szereplőnek tartja a vendégek elvárásainak kielégítése szempontjából. Különösen így van ez a kínai és indiai utazók esetében.

2. Az eredetiség, a rugalmasság, a hiteles, barátságos személyzet, az egyedi és biztonságos környezettel kiegészítve a szállodák egyik legfontosabb ismertetőjegyévé vált.

3. A vendégek különösen nagyra értékelik a „gondtalan” utazás élményét, illetve a szállodában megjelenő “otthonosság hangulatát”, melyeket a szállodai szolgáltatások elérhetősége tesz teljessé.

4. Lepj meg! Az Y generációs vendégek olyan kivételes szállodákat keresnek, melyek amellett, hogy oltják „felfedező” szomjukat, trendi dizájnt, digitális újításokat és személyre szabott szolgáltatásokat is nyújtanak.

5. A kevésbé ismert desztinációkban kiváló európai éttermek nyűgözik le a "foodie" (étel-ital rajongó) turistákat, sőt túlszárnyalják azok elvárásait. Az utazók ezektől az éttermektől úgy a desztinációk szerinti eredetiséget, mint a biztonságos, ellenőrzött ételeket is elvárják.

"Az európai szállodák kitűnő minősítést kaptak a kínai látogatóktól, ami rendkívül biztató az elkövetkezendő 2018-as EU-Kína évet tekintve. Míg a vendégek a nyugodt kikapcsolódás lehetőségét és a biztonságot keresik, a felmérés rávilágít az őszinte, kedves személyzet és a széles körű szolgáltatásokat kínáló környezet fontosságára. A helyi ízek és konyha felfedezése előkelő helyen végzett a kulináris élményeket keresők körében"- mondta Christian de Barrin, a HOTREC vezérigazgatója. 

A TCI Research vezérigazgatója, Olivier Henry-Biabaud megállapítja: "A szállás és az étkezés két olyan szempont, amelyek egyre inkább befolyásolják a látogatók élményét egy adott helyen. A több választási lehetőség miatt a vendégeknek magasabb elvárásai vannak a szállodákkal és éttermekkel szemben, amelyeknek törekedniük kell, hogy még inkább megkülönböztessék magukat versenytársaiktól, egyedibbé váljanak. A felmérésből kiderül, hogy az ágazatnak számos lehetősége van arra, hogy megfeleljen a „gondtalan utazás” iránti igénynek, a különleges vendégelvárásoknak, miközben sértetlenül megőrzi a klasszikus, valódi vendéglátás érzetét".

A jövő vendégigényeinek feltérképezése

Az utazók olyan „gondtalan” élménycsomagot keresnek, amely biztosítja zavartalan pihenésüket, tiszteletben tartja magánéletüket. A nemzetközi vendégigények négy kulcsfontosságú pillérre épülnek:

• szállodák, amelyek "wow" hatással vannak,
• biztonságos környezetet kínáló szállodák,
• szálloda, amely sokféle "helyszíni" szolgáltatást kínál,
• hotel, mely barátságos és családias társas helyet biztosít.

Különféle versenyképességi differenciálási stratégiák állnak rendelkezésre az európai szállodások számára, a különféle USP-kre épülve, beleértve az egyedi tervezést, szórakoztató szolgáltatásokat, a digitális újításokat, a „mindent egy helyben” kínált kényelmet és a megfelelően kialakított közösségi tereket is.

A szállodáknak továbbra is koncentrálniuk kell a generációs váltásra azt szem előtt tartva, hogy az Y generáció sokkal többet vár tőlük, mint az ún. veteránok (Baby Boom). A fogyasztók részéről jelentkező, nemtől és kultúrától is függő, sajátos speciális igények magasabb színvonalú, sokoldalú szolgáltatást igényelnek a szállodai személyzet részéről, mely az elkövetkező években várhatóan növekedni fog.

Különféle versenyképességi differenciálási stratégiák állnak rendelkezésre az európai szállodások számára, a különféle USP-kre épülve, beleértve az egyedi tervezést, szórakoztató szolgáltatásokat, a digitális újításokat, a „mindent egy helyben” kínált kényelmet és a megfelelően kialakított közösségi tereket is.

A szállodáknak továbbra is koncentrálniuk kell a generációs váltásra azt szem előtt tartva, hogy az Y generáció sokkal többet vár tőlük, mint az ún. veteránok (Baby Boom).

A fogyasztók részéről jelentkező, nemtől és kultúrától is függő, sajátos speciális igények magasabb színvonalú, sokoldalú szolgáltatást igényelnek a szállodai személyzet részéről, mely az elkövetkező években várhatóan növekedni fog. 

A felmérés számos olyan következtetést tartalmaz, melyek a hotelvendégek elvárásait tükrözik, és több olyan konkrét tendenciát is feltárnak, melyekre a vendéglátásnak a jövőben figyelnie kell:

• A helyi kulináris élményeknek egyre nagyobb hatása van a nemzetközi látogatók általános elégedettségére, így az éttermi vendéglátás a desztináció hírnevének kulcsfontosságú pillérévé válik.

• A „foodie” turisták – ez 120 millió nemzetközi látogatót jelent – a kulináris élményszerzést értékelik leginkább az európai utazásuk során.

• Az éttermek sok helyen tökéletes helyszínt és lehetőséget kínálnak arra, hogy vendégeik utazás közben a "helyi hétköznapok" részévé váljanak. A helyben előállított alapanyagok, az eredeti ízek bemutatása, történetük vendégekkel való megosztása révén az éttermek az adott úti cél fenntarthatóságának nagyköveteinek tekinthetők.

• A világ különböző tájairól érkező vendégek szomjaznak az idegen kultúra megismerésére. Az éttermek működtetői számos információt osztanak meg velük a termék eredetéről és az étel elkészítéséről. A vendégek látni akarják a konyhákat is és hallani a chefek történeteit.

• A kulturális sajátosságok továbbra is nagy mértékben fogják befolyásolni a vendégek elvárásait. A személyes ízlés, vagy speciális diéta figyelembe vétele, a hozzá való alkalmazkodás egyre fontosabbá válik, miközben meg kell őrizni a hely kultúrális hitelességét és az élelmiszerbiztonságot.

A teljes tanulmány itt olvasható.

(forrás: Turizmus Online)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Figyelem - új mailcímek!

Felhívjuk figyelmüket, hogy email-címeink megváltoztak. Közleményeiket, híreiket, meghívóikat a  This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  és a  This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  email-címekre várjuk. Központi email-címünk: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. .

A korábbi email-címeinkre küldött tartalmak nem jutnak hozzánk. Kérjük, az új email-címekre frissítsék a listáikon a nevünk mellett az adatokat. Köszönjük!

hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

Friss lapszámunk fókuszában a szezonnyitás és a fenntarthatóság áll.

Találkozzunk a Facebookon!

Mit gondol, hogy lehetne Budapest turizmusát fellendíteni?

Partnerünk