Minden második munkavállaló munkavégzés közben is kávézik

Bár a legtöbb kávét otthon isszuk, azért minden második fogyasztó a munkahelyén is napi rendszerességgel kávézik. A világnap alkalmából a Costa Coffee és a GKI Digital közös felmérésben kutatta a munkahelyi kávézási szokásokat. Kiderült, hogy a munkahelyen kávézók fele számára a munkáltatója ingyen biztosítja a kávét, a többiek maguk veszik vagy viszik be a napközbeni koffeinadagjukat. A jó munkahelyi kávé fontos munkavállalói elvárás lett, amit a munkáltatóknak ajánlott figyelembe venni, hiszen ez nagyban hozzájárul a munkavállalói jóléthez. 

Mivel a víz után a kávé a leggyakrabban fogyasztott ital a világon, így joggal érdemel meg egy saját világnapot. A kávé világnapja még 38 évvel ezelőtt indult Japánból, azonban csak 2009 óta ünnepeljük szeptember 29-én tömegek által szeretett ital világnapját. A világnaphoz kötődő legenda szerint azért ez a dátum lett a kávé világnapja, mert a hosszú nyár után ezzel emlékeztetjük magunkat, hogy újra itt az ősz és bizony dolgozni kell – a munkának pedig szerves része a kávészünet. A kávé világnapja alkalmából a Costa Coffee és a GKI Digital munkahelyi kávézási szokásokról készített felmérést.

Jó a kávé a munkahelyen?

A kávés cég kíváncsi volt, vajon fontos-e, hogy jó minőségű kávét igyanak a munkahelyen a válaszadók – erre 73 százalékuk válaszolt igennel. Hogy milyen a jó kávé? 65 százalék szerint olyan, amiben az illatok és ízek harmonikusan illeszkednek egymáshoz, 36 százalék szerint pedig pont annyira erős, amennyire kell.

Ki fizeti a munkahelyi kávét?

A kutatás szerint a válaszadók 45 százaléka rendszeresen kávézik napközben a munkahelyén. Míg az otthoni kávézásra minden második válaszadó maximum 3000 forintot, 38%-uk pedig ennél is többet költ, addig a munkahelyen is kávézók több mint felénél (54%) ez egyfajta juttatás és nem kell érte fizetni: annyit és úgy isznak, amennyit csak szeretnének.

Ezzel a lehetőséggel nem mindenki él: bár a munkahelyek több mint fele ingyen juttatásként kínálja a kávét az alkalmazottaknak, mégis ezt a juttatást csak 41 százalékuk használja ki – a többiek inkább a saját ízlésviláguknak és minőségi elvárásaiknak megfelelő kávét részesítik előnyben, és ezért hajlandóak akár saját költségen is fedezni a beszerzését. A kutatásban részt vevők mintegy negyede maga viszi az alapanyagot a munkahelyére és ottani géppel készíti el, minden 10. válaszadó pedig a kész kávét termoszban viszi magával minden nap.

Milyen kávét iszunk a munkához?

A kutatás rávilágít arra jelenségre, hogy eltérő napszakokban más-más típusú kávét fogyasztunk: a munkahelyeken a reggeli időszakban az erősebb, espresso típusú kávé mellett (86%), míg az ebédet követő délutáni órákban inkább a cappuccino (53%), a latte macchiato (56%) és az ízesített kávék (74%) mellett teszik le a voksukat a munkahelyükön kávézók. Sokan összekeverik a magas koffeintartalmat a kávé intenzitásával. Pedig ezek között nincsen összefüggés: az intenzitás az íz erősségét jelzi a csomagoláson, ami attól függ, hogy milyen volt a termőhely, hogyan dolgozták fel, hogyan pörkölték az alapanyagot. Minél magasabb a szám, annál markánsabb, minél alacsonyabb, annál lágyabb, selymesebb ízű a kávé.

Hány perc a kávészünet?

Sokan már a munkába menet vagy oda beérve azonnal kávéznak: a kutatás szerint útközben a legtöbben kávézóban vagy benzinkúton vett elviteles kávét isznak (75%), negyedük otthon készített italt visz magával és issza meg útközben.

A munka és a magánélet nagyon egybefolyik a home office széleskörű elterjedése óta, de talán korábban is sokan kávészünet nélkül, munka közben kávéztak: a Costa Coffee felmérése szerint a válaszadók 27 százaléka kávézás miatt nem tart szünetet a munkájában. A nők még nagyobb arányban (30%) tesznek így, mint a férfiak (23%). A válaszadók 21 százaléka naponta 5-10 percet, 13 százalékuk 10-15 percet tölt kávészünettel. A rövid kávézási időszakok hátterében a rutinszerűség és a gyors koffeinlöket okozta felfrissülés, azaz a funkcionális kávéfogyasztás állhat, nem pedig a munkaidő közbeni pár perc énidő kerül előtérbe.

A kutatás 2721 válaszadó közreműködésével készült, a Coca-Cola HBC Magyarország megbízásából a GKI Digital készítette.

Forrás: Store Insider


Magyar natúr borok bemutatkozása Stockholmban

Magyar natúr borok bemutatkozása Stockholmban 

Stockholmban mutatkozott be több fiatal magyar borász április 22-én, egy belvárosi, a fiatal közönség körében is népszerű étteremben.
Egy napra Budapestre költözik Hollywood

Egy napra Budapestre költözik Hollywood 

Wolfgang Puck Budapestre hozza a nemzetközi filmipar legnagyobb gálájának hangulatát.
Molnár Bence az Arany Kaviár új séfje

Molnár Bence az Arany Kaviár új séfje 

Április 26-tól új séf vezeti az Arany Kaviár Étterem konyháján a munkát.
Édes élet a májusi Glamping pikniken

Édes élet a májusi Glamping pikniken 

A Nomád Hotel & Glamping 9. alkalommal rendezi szezonnyitó piknikjét május utolsó vasárnapján.
Ezen a badacsonyi hétvégén minden a Szürkebarátról szól

Ezen a badacsonyi hétvégén minden a Szürkebarátról szól 

A Bortriatlon egy nagyon izgalmas rendezvény, aminek egyik fontos állomása a Szürkebarát Hétvége.
Séfváltás a Lidl Konyha élén

Séfváltás a Lidl Konyha élén 

Nem akárki érkezik a cégcsoport konyhájára: egy Michelin-díjat kapó ifjú séf váltja a korábbi, Michelin-csillagos konyhát irányító séfet.
Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia

Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia 

A Visegrádi Alap támogatásával létrejött nemzetközi eszmecserére öt országból érkeztek előadók és résztvevők.  
Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban

Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban 

Újabb büfékocsik, bővülő ételkínálat, nemzetközi ízek várják a látogatókat.. és persze pizza és hamburger minden mennyiségben.
Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye

Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye 

Reflektorfényben a magyar borok.
Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat

Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat 

Az MNGSZ 2023-ban alapította a Debrecen és Magyarország ikonikus séfjéről elnevezett Boros László-díjat., amelyet április 30-án adnak át az idei kitüntetettnek.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?