Nagy siker a borospalack-újrahasznosító rendszer

Sikert sikerre halmoz egy Good Goods nevű, New York-i cég borospalack-újrahasznosító modellje. A gondosan kidolgozott és 2020-ban élesített rendszer elsődleges célja a hulladéklerakókba kerülő üvegek mennyiségének radikális csökkentése - írja a Spoon cikke alapján a Store Insider.

A Good Goods Amerika-szerte jelenleg 60 bortermelővel és -márkával, valamint számos kiskereskedővel együttműködésben működteti a programot. Az alkalmazott mechanizmus szerint a vállalkozás első lépésben a saját nevével fémjelzett, szabványosított palackokat bocsát a borászok rendelkezésére, akik immár a saját italukkal teletöltve továbbítják azokat a kiskereskedők részére. Miután a fogyasztók megvásárolták, majd pedig megitták a borokat, ahelyett, hogy kidobnák, a saját jól felfogott érdekükben a partnerségben részt vevő üzletek valamelyikébe visszaviszik az üvegeket. Ez azért éri meg a vevőknek, mert így a következő bevásárláskor 1 dolláros kedvezményt kaphatnak. A palackok ezt követően ismét a Good Goods birtokába kerülnek. A cég ekkor egy kívülálló vállalattal fertőtlenítteti a tartályokat, hogy aztán újfent, és ki tudja még hányszor megismétlődhessen a ciklus.



A program keretében a jelenleg több mint 50 közreműködő, New York-i és New Jersey-i kiskereskedőnél eddig 20 000 boros üveget adtak le vásárlók. Az üzlet modell életképességének fényes bizonyítéka, hogy a Good Goods várólistája alapján a mostanáig bevont partnerek mellett pillanatnyilag 100 további kiskereskedő kutatja a csatlakozás lehetőségét.

Forrás: Store Insider


Tiszta ízek, japán precizitás – a sashimi kultúrája Magyarországon

Tiszta ízek, japán precizitás – a sashimi kultúrája Magyarországon  

Magyarországon is egyre többen keresik a könnyed, mégis gazdag ízélményeket nyáron – és ebben a sashimi kultúrája kulcsszerepet játszik.
Jó hír a hazai szőlőtermesztéssel kapcsolatban

Jó hír a hazai szőlőtermesztéssel kapcsolatban 

Megállhat a magyar szőlőtermesztés visszaesése, de a klímaváltozás jelentős károkat okozhat az ültetvényekben.
Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány

Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány 

Az idei nyár hivatalos fröccse pedig nem más, mint a Macifröccs.
Helyi termelőkre épít az Auchan – Debrecenből indul az új program

Helyi termelőkre épít az Auchan – Debrecenből indul az új program 

Mert fontosnak tartják, hogy áruházaik térségében lévő termelők, a kis- és középvállalkozások termékei felkerülhessenek az áruházaik polcaira.
A hely, amely nem csupán a finom falatokról és a süteményekről szól

A hely, amely nem csupán a finom falatokról és a süteményekről szól 

Az új helyszín a Gesztenyéskertben, a legendás Nagyvendéglő épületében kapott otthont – új arculattal, friss kínálattal, de a már jól ismert „czinieles” vendégszeretet szellemében.
Négy étterem, ami biztosan ott lesz a Time Out Market Budapest kínálatában

Négy étterem, ami biztosan ott lesz a Time Out Market Budapest kínálatában 

A gasztronómiai és kulturális piac felfedte első négy éttermét.
Pecsét került a palackokra – kihirdették az év legjobb borait

Pecsét került a palackokra – kihirdették az év legjobb borait 

Kihirdették 2025. évi Országos Borverseny győzteseit.
Az élet túl rövid ahhoz, hogy az utazó ne kóstolja Erzsike fahéjas csigáját az M7-es fehérvári lehajtójánál

Az élet túl rövid ahhoz, hogy az utazó ne kóstolja Erzsike fahéjas csigáját az M7-es fehérvári lehajtójánál 

Fél évszázad az autópálya mentén – 50 éves az M7 Bisztró.
Ha kitör a nyár, akkor érkezik a Balaton Gasztrokalauz

Ha kitör a nyár, akkor érkezik a Balaton Gasztrokalauz 

323 balatoni étterem, strandbüfé, termelői piac, kávézó, kultúrbisztró, kézműves hamburgerező és pékség – egyetlen kisméretű kiadványban.
Itt a vége: mostantól nem vásárolhatnak energiaitalt a 18 év alattiak

Itt a vége: mostantól nem vásárolhatnak energiaitalt a 18 év alattiak 

Megjelent a rendelet, és már hatályba is lépett.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.