5000 embert küld el a világ egyik legnagyobb hotellánca

30 000-ről 25 000-re csökken az OYO Hotels munkaerőállománya a következő időszakban.

Az új típusú szállodák éllovasának tekintett indiai startup a kínai piacon jelentős visszaesést szenvedett el, és most ezreket küld el Kínában, az Egyesült Államokban és Indiában is, amíg újra prosperál a vállalat. A cég 6000 teljes állásban dolgozó kínai kollégájának mintegy felétől megválik és 4000 call centeres illetve hotelszemélyzeti dolgozójának egy részét "pihenteti", őket azonban visszavárja, ha újra felível a piac. Ez mintegy 5 százalékos leépítést jelent Kínában, Indiában pedig a 10 000 dolgozó 12 százalékát küldik el a recesszió miatt.

Az OYO szállodalánc ma a világ leggyorsabban fejlődő hotellánca. Még csak hét éve létezik, de a szobák számát tekintve maga mögött hagyta az olyan óriásokat mint az IHG, az Accor és a Wyndham, és a dobogó harmadik fokára hágott a két legnagyobb mamut, a Marriott és a Hilton után. Tavaly év végén 44 000 OYO hotel működött 1,2 millió szobával 4 kontinensen, 30 000 embernek adva munkát. Naponta 70-80 házzal gyarapszik a portfóliójuk világszerte. A 10 milliárd dolláros cégbe 1,6 milliárddal egy bank is beszállt az utóbbi években. A nagy számokhoz az is kellett, hogy az OYO a világ két legnépesebb országa, India és Kína igényeit szolgálja ki.

A szállodavállalatot 2013-ban alapította a most 26 éves indiai Ritesh Agarwal, aki 19 éves korában hátizsákos turistaként vette nyakába Indiát és saját országában kultúrsokként érte a hotelek siralmas állapota. Óriási lehetőséget látott abban, hogy a nagy hotelláncok látóköréből kieső 150 szobás vagy annál kisebb szállodákat elfogadható minőségre emelje és sztenderdizálja azok színvonalát. Az első Oyo az indiai Gurgaonban nyílt meg 2013-ban kimondottan az Y generáció képviselőinek igényeire szabva. A foglaltság az első franchise üzemeltetésű hotelben 18 százalékosról 90 százalékosra emelkedett az indulás hónapjában.

Mára már az USA, Kína, sőt Nagy-Britannia számos szállodája vette át a franchise know how-t. Eddig 20 000 hoteltulajdonos csatlakozott a lánchoz, amely villámgyors sztenderdizálást, hatékony és vendégbarát üzemeltetést és olyan adatbányász technikák, valamint a foglaltsághoz igazodó dinamikus árazás alkalmazását ígéri, amelyek a lehető legmagasabb profitot termelik. Agarwal szerint a bevont hotelek 30 százalékkal tudják növelni átlagosan a foglaltságukat és meghároszorozzák a nyereségüket.

Mindemellett az utóbbi években sokat romlott az OYO Hotels megítélése. Számtalan vendégpanasz érkezik, a szállodatulajdonosok pedig nem egyszer tüntettek már a vállalat velük szemben alkalmazott tisztességtelen üzletpolitikája ellen.

Forrás: Turizmus Online


 Vizuális élményteremtés a luxusvendéglátásban

Vizuális élményteremtés a luxusvendéglátásban 

A luxusvendéglátás világában minden apró részlet számít – legyen szó egy exkluzív enteriőrről, tökéletesen megkomponált menüsorról vagy az alkalmazottak megjelenéséről.
Szállodanyitás Tatán, az Öreg-tó partján

Szállodanyitás Tatán, az Öreg-tó partján 

Már csak pár napot kell aludni, és nyit a tatai négy csillag superior minősítésű Malom és Kacsa Boutique Hotel.
Nő az online foglalásos vendégéjszakák száma Európában

Nő az online foglalásos vendégéjszakák száma Európában 

A vendégéjszakák száma 2025 első negyedévében 2024 azonos időszakához képest 4,8 százalékkal nőtt.
MSZÉSZ: már lehet jelentkezni az Év Technológiai Újítása pályázatra

MSZÉSZ: már lehet jelentkezni az Év Technológiai Újítása pályázatra 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége idén is meghirdette társult tagjai részére az Év Technológiai Újítása pályázatot.
Designhotel a Lánchídnál – új szállodát nyitott a CPI Hotels

Designhotel a Lánchídnál – új szállodát nyitott a CPI Hotels 

A cseh anyacéggel rendelkező hotellánc új Mamaison szállodája már várja vendégeit Budapest szívében.
15 éve vörösben – a Kempinski ikonikus nagyköveteinek ünnepe

15 éve vörösben – a Kempinski ikonikus nagyköveteinek ünnepe 

Idén 15 éves a Lady in Red program, amely a Kempinski szállodalánc egyik legjellegzetesebb arculati eleme.
Friss, ropogós trendriport – 2025 májusi szállodai forgalomról

Friss, ropogós trendriport – 2025 májusi szállodai forgalomról 

Az idei év ötödik hónapjában Magyarországon 987 szálloda üzemelt.
Elégedett a szaktárca a tavasz utolsó hónapjában elért turisztikai eredményekkel

Elégedett a szaktárca a tavasz utolsó hónapjában elért turisztikai eredményekkel 

NGM: tovább dübörög a turizmus a hazai szálláshelyeken.
Négycsillagos reptéri szálloda Debrecenben

Négycsillagos reptéri szálloda Debrecenben 

Bemutatkozott az ibis Styles Debrecen Airport Hotel.
KSH-gyorsjelentés a hazai szálláshelyek májusi forgalmáról

KSH-gyorsjelentés a hazai szálláshelyek májusi forgalmáról 

Áprilisban a turisztikai szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.