5000 embert küld el a világ egyik legnagyobb hotellánca

30 000-ről 25 000-re csökken az OYO Hotels munkaerőállománya a következő időszakban.

Az új típusú szállodák éllovasának tekintett indiai startup a kínai piacon jelentős visszaesést szenvedett el, és most ezreket küld el Kínában, az Egyesült Államokban és Indiában is, amíg újra prosperál a vállalat. A cég 6000 teljes állásban dolgozó kínai kollégájának mintegy felétől megválik és 4000 call centeres illetve hotelszemélyzeti dolgozójának egy részét "pihenteti", őket azonban visszavárja, ha újra felível a piac. Ez mintegy 5 százalékos leépítést jelent Kínában, Indiában pedig a 10 000 dolgozó 12 százalékát küldik el a recesszió miatt.

Az OYO szállodalánc ma a világ leggyorsabban fejlődő hotellánca. Még csak hét éve létezik, de a szobák számát tekintve maga mögött hagyta az olyan óriásokat mint az IHG, az Accor és a Wyndham, és a dobogó harmadik fokára hágott a két legnagyobb mamut, a Marriott és a Hilton után. Tavaly év végén 44 000 OYO hotel működött 1,2 millió szobával 4 kontinensen, 30 000 embernek adva munkát. Naponta 70-80 házzal gyarapszik a portfóliójuk világszerte. A 10 milliárd dolláros cégbe 1,6 milliárddal egy bank is beszállt az utóbbi években. A nagy számokhoz az is kellett, hogy az OYO a világ két legnépesebb országa, India és Kína igényeit szolgálja ki.

A szállodavállalatot 2013-ban alapította a most 26 éves indiai Ritesh Agarwal, aki 19 éves korában hátizsákos turistaként vette nyakába Indiát és saját országában kultúrsokként érte a hotelek siralmas állapota. Óriási lehetőséget látott abban, hogy a nagy hotelláncok látóköréből kieső 150 szobás vagy annál kisebb szállodákat elfogadható minőségre emelje és sztenderdizálja azok színvonalát. Az első Oyo az indiai Gurgaonban nyílt meg 2013-ban kimondottan az Y generáció képviselőinek igényeire szabva. A foglaltság az első franchise üzemeltetésű hotelben 18 százalékosról 90 százalékosra emelkedett az indulás hónapjában.

Mára már az USA, Kína, sőt Nagy-Britannia számos szállodája vette át a franchise know how-t. Eddig 20 000 hoteltulajdonos csatlakozott a lánchoz, amely villámgyors sztenderdizálást, hatékony és vendégbarát üzemeltetést és olyan adatbányász technikák, valamint a foglaltsághoz igazodó dinamikus árazás alkalmazását ígéri, amelyek a lehető legmagasabb profitot termelik. Agarwal szerint a bevont hotelek 30 százalékkal tudják növelni átlagosan a foglaltságukat és meghároszorozzák a nyereségüket.

Mindemellett az utóbbi években sokat romlott az OYO Hotels megítélése. Számtalan vendégpanasz érkezik, a szállodatulajdonosok pedig nem egyszer tüntettek már a vállalat velük szemben alkalmazott tisztességtelen üzletpolitikája ellen.

Forrás: Turizmus Online


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?