"Addig minden marad a régiben, amíg az új tulajdonos nem kezdi el a felújítást"

Június 22-én jelentették be a szenzációs hírt: a Danubius Hotels Group eladta portfóliójának egyik ékkövét, a Szabadság-híd budai lábánál álló Gellért Hotelt egy magyar ingatlanbefektető cégnek, az Indotek Csoportnak. A történet részleteiről kérdezzük a szállodalánc vezérigazgatóját, Kovács Balázst.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Épp egy hete söpört végig a hír hazai médiában, hogy eladták az egykori Sárfürdő helyén épült, sokáig Európa egyik legszebb szállodájának tartott, ám az utóbbi évtizedekre alaposan leromlott állapotba került, horribilis összegű felújítást igénylő szállodájukat.

Igen, én jelentettem be a hírt az ott dolgozóknak.

Mit szóltak hozzá?

Nyilván úgy éreztek, ahogy én is: szomorúan álltunk ott mindannyian, hiszen a vállalatunk nehezen hozta meg ezt a döntést. Ahogy az aznap kiadott közleményből is kiderül: cégünk stratégiája alapvetően a növekedésre és a beruházásokra épül, nem pedig házaink eladására.

Akkor mégis, hogy jöhetett létre ez a merőben más helyzet?

Az elmúlt két évben folyamatosan azzal foglalkoztunk, hogy stratégiai partnert, pénzügyi társbefektetőt kerestünk a tovább már nem halasztható felújítási munkálatokhoz, hogy visszaadhassuk a Gellért Hotel korábbi dicsőségét. Ez a keresés azonban nem vezetett sikerre. Ettől a folyamattól teljesen függetlenül az Indotektől érkezett egy ajánlat a hotel megvásárlására, amit elfogadtunk.

A Gellért az ottani lehangoló állapotok mellett is évek óta hihetetlen magas vendégszámokat produkált. Mégis megszületett a döntés, hogy ilyen töltöttség esetében is eladja a Danubius...

Mindkét megállapítás igaz, viszont nincs a két tény között összefüggés. Azt pontosan tudtuk, hogy önerőből ezt a felújítást képtelenek lennénk elvégezni, emiatt kerestünk pénzügyi társbefektetőt. Ilyet éveken át nem találtunk, a helyzet pedig egyre tarthatatlanabbná vált. Ekkor érkezett az Indotek ajánlata, amely tartalmazza, hogy jelentős tőkét fordítanának a hotel felújítására a megvétel után, így ismét elfoglalhatja a Gellért a budapesti luxushotelek közt méltó helyét.

Mi lesz az ott dolgozók sorsa?

Elmondtam nekik a bejelentés alkalmával: mivel ma a szállodás szakma komoly munkaerőhiánnyal küzd, és a magas színvonalú szolgáltatások megtartásának egyetlen módja a lojális és elkötelezett munkavállalói csapat, így a Danubius, tizenöt magyarországi szállodájában mindig biztosít lehetőséget a kiváló munkatársaknak.

És mi történik az átmenetei időszak – az átadás-átvétel – idején?

Én azért ennél tovább is mennék: ahogy a közleményben is leszögeztük, nemcsak a tranzakció idején, hanem azon túlmenően sem lesz egy jó darabig komoly változás. Vagyis a foglalásokat, a ház napi működését, a vendégfogadást, a vendégek megfelelő kiszolgálását még egy jó darabig nem érinti az akvizíció, ez alatt az időszak alatt végig mi üzemeltetjük a szállodát. Sőt, mivel a homlokzat megtartásával teljes rekonstrukcióra készül az új tulajdonos, egy ilyen hatalmas horderejű beruházás, rekonstrukció hosszadalmas előkészítéssel, engedélyeztetéssel, tervek készítésével, elfogadtatásával jár – ez mind idő. Úgy vélem, minimum egy év, de lehet, hogy még tovább nem történik változás.

Az új tulajdonos a már említett közleményben kijelentette, az általa elvégzett munkálatok után a Gellért ötcsillagos hotelként egy luxus színvonalú nemzetközi hotellánchoz csatlakozik. Lehet erről többet tudni?

Erről ne engem, hanem az új tulajdonost kérdezze.

Végül egy utolsó, személyes kérdés: mikor járt utoljára a Gellértben?

A múlt héten, amikor az adás-vételt bejelentettem az ott dolgozóknak. Nem volt könnyű, összeszorul ma is a szívem, ha visszagondolok arra a napra.

 

 

 

                                                                                                                                                         

Forrás: turizmusonline.hu


A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.
Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye

Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye 

Amelyet egy meghívásnak köszönhetően mi is kipróbálhattunk.
KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest

KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest 

A belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 14, a külföldi vendégéjszakáké 24 százalékkal emelkedett.
Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá

Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá 

Adománygyűjtő akciót hirdetett a visegrádi hotel vezetősége.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.