hirdetés
hirdetés

A fogyasztóvédők szerint visszajár a repülőjegy ára

Visszajár a repülőjegy ára a Malév csődje esetén, mert a megvásárolt repülőjeggyel rendelkező utasok számára járattörlés történik - hívta fel a figyelmet Baranovszky György, a Közép-Magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület (KÖFE) szakértője.

hirdetés

A KÖFE az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményben kifejti, hogy a Malév Magyar Légiközlekedési Zrt. menetrend szerinti járatainak leállása miatt beálló válsághelyzet kezeléséhez szükséges rendkívüli intézkedésekről szóló, hétfőn hozott kormányrendelet korlátozottan, nem teljes mértékben a vonatkozó uniós norma figyelembevételével segítene az utasokon.

Baranovszky György szerint a kormányrendelet "lebegteti" a Malév ellehetetlenülése esetén előállott helyzetben a megoldást, pedig "elvárható lenne", hogy a légitársaság átfoglalás helyett a már megvásárolt jegy árát visszafizesse, sőt, mivel döntően utazási csomagokról van szó, ezt a kérdést is kezelje. A szakértő megjegyezte, hogy például a Costa Concordia óceánjáró katasztrófája után a hajózási társaság nem csak megtéríti a kárt szenvedett utasok kárát, de visszafizeti azoknak jegyét is, akik egy következő járaton utaztak volna.
A KÖFE hivatkozik az Alaptörvény M cikkének második bekezdésére is, amely szerint "Magyarország biztosítja a tisztességes gazdasági verseny feltételeit. Magyarország fellép az erőfölénnyel való visszaéléssel szemben, és védi a fogyasztók jogait".

A közleményben a fogyasztóvédő szervezet hangsúlyozza: az Európai Unió szabálya egyértelműen tartalmazza, hogy melyek azok a jogok, amelyek járat törlése esetén megilletik a fogyasztókat. Az esetleges átfoglalás helyett a jegyár visszatérítése is jár nekik, azonban erről a sürgősséggel kihirdetett kormányrendelet hallgat. A kormányrendelet értelmében kártalanításra és segítségnyújtásra csak azon jeggyel rendelkező utasok tarthatnak igényt, akiket érvényes menetjegyük a légitársaság üzemelése beszüntetésének napján, valamint azt követően 3 naptári napon belül jogosítja fel az utast az utazásra.

A KÖFE emlékeztet arra, hogy az Európai Uniós rendelet szerint minden olyan utasnak jár a kártalanítás, akinek a járatát törölték, nemcsak a fent említett háromnapos határidőn belül utazni szándékozókét. Ráadásul kártalanítás csak akkor nem jár, ha a légitársaság bizonyítani tudja, hogy a járat törlését olyan rendkívüli körülmények okozták, amelyeket minden ésszerű intézkedés ellenére sem lehetett volna elkerülni.

A KÖFE közleménye úgy fogalmaz: "ez jelen esetben aligha valósul meg, hiszen a kormányrendelet kihirdetésre került, a leállás előre látható tény, így szó sem lehet vis maiorról, amelyet ne lehetett volna elkerülni".

A fogyasztóvédő szervezet álláspontja szerint egyértelműen visszajár minden utasnak a jegy ára attól függetlenül, hogy milyen időpontra vásárolta azt, és megilletik az európai uniós szabályok szerint meghatározott jogok is, aminek érvényesítéséhez a KÖFE felajánlja a segítségét.

(forrás: MTI)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Hozzászólások (1 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Nem tudom, hogy elolvassa-e valaki ezt a hozzászólásomat:
Ebben a cikkben az áll, hogy a fogyasztóvédők szerint egyértelműen visszajár minden utasnak a repülőjegy ára függetlenül mikorra vásárolta azt! Az itt leírt
esetben mi nem is a befizetett jegy árát, hanem az utazási iroda - MALÉV AIR TOURS - által felszámított SZERVÍZ DÍJ-at szeretnénk viszont látni:
Irodánk 60 utasnek rendelt MALÉV jegyet a MALÉV AIR TOURS irodában. Kifizettük nekik a 20% repülőjegy depositot + 2.000 Ft / fő (összesen 120.000 Ft) szervízdíjat.
A MALÉV összeomlása után abban bíztunk, hogy a 120.000 Ft-ot legalább visszakapjuk, mivel azt nem a MALÉV-nek fizettük.
Természetesen NEM kapjuk vissza. Hogyanis kapná vissza egy kis iroda??? Így próbálják eltiponi az úgynevezett "nagyok" a kisebbeket. az AIR TOURS 120.000 Ft-ért
kiállított 2 db számlát nekünk.
Igazán jó üzlet volt a részéről!!! Vagy ennyire nem megy az Air Tours-nak, hogy kell neki a 120.000 Ft??? Netán a csőd szálás áll??? Ebből csak erre tudok gondolni.
Hol van itt az Air Tours részére az erkölcs, az etika?
Vajon hozzászól ehhez valaki?
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai