Arculatot váltott a Wizz Air - nézze meg az új dizájnt!

„A vendég, aki eddig elbújt a paparazzók elől” - köszöntötte Mshvenieradze Tamara, a Wizz Air magyarországi corporate kommunikációs menedzsere a Lufthansa Technik ferihegyi hangárjában gomolygó diszkófüstből kibontakozó, megújult külsejű Wizz Air gépet, kedden a légitársaság 11 évvel ezelőtti első kereskedelmi útjának évfordulóján.

Tény, hogy az esemény napján a hangárból történő kivontatásig megúszta a lesifotósok hadát, azonban hazai és külföldi repülőgép spotter oldalak lelkes szerzői pár hete már paparazzóskodtak annyira, hogy lelőjék a poént egy Toulouse-ban a festőhangárból kitolt gépről készült kép erejéig. Az a gép azonban egy új, ún. sharkletes Airbus A320-as volt, míg a keddi szülinapi bulira kigurított madár egy régebbi gyártmány ugyanebből a típusból, de sharklet híján. Így a poén nem lett teljesen lelőve, különösen, hogy utóbbi repülőt vasárnap Maastrichtból repülték át Ferihegyre úgy, hogy a leszállással megvárták a teljes sötétséget, amin talán már a legmegszállottabb budapesti spotterek fényképezője sem fogott ki.

A 11. év aligha tartozik a kerek évfordulók közé, de nem kell mereven ragaszkodni a hagyományokhoz, egy-egy nagyobb ajándékért cserébe. A Wizz első gépe 2004. május 19-én indult útjára, Katowicéből Londonba. Azóta 59 gépesre bővült flottáján 90 millió utast szállított. A ma már 38 ország 112 repülőteréről 380 útvonalat repülő légitársaság okkal gondolhatta, hogy eljött a frissítés ideje, aminek a külcsínben is meg kell jelennie. Így került az ünnepi torta mellé az a külső, melynek megjelenése a Wizz Air jeles napra kinyomtatott fedélzeti magazinjának beköszöntője szerint frissebb, élettelibb és szofisztikáltabb a korábbinál. Ízlés dolga, döntse el mindenki maga!

Bizonyára nem a sötétkék mint új szín megjelenése, vagy lila elvétele miatt fog a következő 11 év 90 millió utasa a Wizz Air mellett vagy ellene dönteni. Ugyanakkor messzemenőkig betölti a már a sajtóbemutató napján is vegyes érzelmeket kiváltó dizájn azt a szerepét, ami egy brand esetében talán a leglényegesebb a társaság korábbi küllemét is megalkotó csapattag Chris Nurko, a FutureBrand Worlwide elnöke szerint, hogy beszélnek róla. Akár kígyót-békát, akár leborulnak előtte. Chris Nurko úgy véli, 11 éve Közép-Kelet-Európa „legkúlabb” légi márkáját hozták létre és ezúttal sincs ez másként.

Röviden összefoglalva az történt, hogy elől lett fehér a törzs, középen magenta, a függőleges vezérsík felső szelete a törzs magentájának ívét meghosszabbítva virul, míg alatta a farokrész teljesen kék. A szárny fehér, hajtóművek magenták csakúgy, mint a szárnyvégeken lévő winglet illetve sharklet. A W!ZZ felirat pedig magentából kékbe váltó kontúrként hirdeti a cég nevét a törzs elején.

Akinek hiányozna a sötét tónusú lila, az az utasnak egy légi utazás során leginkább szánt helyiségben, a kabinban maradéktalanul megtalálja ezentúl is, mivel ezek színvilága marad a régiben. Belső változás csupán az idén novemberben átvenni tervezett 230 utasra székezett A321-esek esetében várható. Ez azonban az ülések és mellékhelyiségek kialakításában jelent majd eltérést - tudtuk meg. Bár az A321-esek valamint az újonnan átvenni tervezett A320-asok már az új festéssel állnak forgalomba, a flotta teljes újrapingálása eltart minimum 3 évig. A régebbi gépek esetében megvárják a „D check” nevű nagyjavítás idejét.

A légkisasszonyok és stewardok nem várnak eddig. Kedden a kék-magenta köntösbe ötlözött gép a nemzetközi sajtó képviselőivel levegőbe emelkedett és lengyel légtérben az utaskisérők a fast fashion üzletek fiatolos ritmusait idéző muzsikát a pilótafülke ajtaja előtt pörgető lemezlovas zenei aláfestése mellett a folyosó teljesen hosszában perdülve mutatták be új uniformisaikat.

Új dizájn ide vagy oda „a küldetés nem változott” - szögezte le Váradi József vezérigazgató. Vagyis - tette hozzá - a légitársaság az eddig üzleti modellt követve folytatja égi útjait, de többféle igényre szabva. Szerinte ezt tükrözi a cég új szlogenje is; az emlékezetes a „repülés mindenkié” után a következő években a „lehetőségek világa jön el”. „Az idők változnak, máshogy kell reagálni. 2004-ben a piacot változtattuk meg, ma a piac alakít minket” - mondta.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.