Arculatot váltott a Wizz Air - nézze meg az új dizájnt!

„A vendég, aki eddig elbújt a paparazzók elől” - köszöntötte Mshvenieradze Tamara, a Wizz Air magyarországi corporate kommunikációs menedzsere a Lufthansa Technik ferihegyi hangárjában gomolygó diszkófüstből kibontakozó, megújult külsejű Wizz Air gépet, kedden a légitársaság 11 évvel ezelőtti első kereskedelmi útjának évfordulóján.

Tény, hogy az esemény napján a hangárból történő kivontatásig megúszta a lesifotósok hadát, azonban hazai és külföldi repülőgép spotter oldalak lelkes szerzői pár hete már paparazzóskodtak annyira, hogy lelőjék a poént egy Toulouse-ban a festőhangárból kitolt gépről készült kép erejéig. Az a gép azonban egy új, ún. sharkletes Airbus A320-as volt, míg a keddi szülinapi bulira kigurított madár egy régebbi gyártmány ugyanebből a típusból, de sharklet híján. Így a poén nem lett teljesen lelőve, különösen, hogy utóbbi repülőt vasárnap Maastrichtból repülték át Ferihegyre úgy, hogy a leszállással megvárták a teljes sötétséget, amin talán már a legmegszállottabb budapesti spotterek fényképezője sem fogott ki.

A 11. év aligha tartozik a kerek évfordulók közé, de nem kell mereven ragaszkodni a hagyományokhoz, egy-egy nagyobb ajándékért cserébe. A Wizz első gépe 2004. május 19-én indult útjára, Katowicéből Londonba. Azóta 59 gépesre bővült flottáján 90 millió utast szállított. A ma már 38 ország 112 repülőteréről 380 útvonalat repülő légitársaság okkal gondolhatta, hogy eljött a frissítés ideje, aminek a külcsínben is meg kell jelennie. Így került az ünnepi torta mellé az a külső, melynek megjelenése a Wizz Air jeles napra kinyomtatott fedélzeti magazinjának beköszöntője szerint frissebb, élettelibb és szofisztikáltabb a korábbinál. Ízlés dolga, döntse el mindenki maga!

Bizonyára nem a sötétkék mint új szín megjelenése, vagy lila elvétele miatt fog a következő 11 év 90 millió utasa a Wizz Air mellett vagy ellene dönteni. Ugyanakkor messzemenőkig betölti a már a sajtóbemutató napján is vegyes érzelmeket kiváltó dizájn azt a szerepét, ami egy brand esetében talán a leglényegesebb a társaság korábbi küllemét is megalkotó csapattag Chris Nurko, a FutureBrand Worlwide elnöke szerint, hogy beszélnek róla. Akár kígyót-békát, akár leborulnak előtte. Chris Nurko úgy véli, 11 éve Közép-Kelet-Európa „legkúlabb” légi márkáját hozták létre és ezúttal sincs ez másként.

Röviden összefoglalva az történt, hogy elől lett fehér a törzs, középen magenta, a függőleges vezérsík felső szelete a törzs magentájának ívét meghosszabbítva virul, míg alatta a farokrész teljesen kék. A szárny fehér, hajtóművek magenták csakúgy, mint a szárnyvégeken lévő winglet illetve sharklet. A W!ZZ felirat pedig magentából kékbe váltó kontúrként hirdeti a cég nevét a törzs elején.

Akinek hiányozna a sötét tónusú lila, az az utasnak egy légi utazás során leginkább szánt helyiségben, a kabinban maradéktalanul megtalálja ezentúl is, mivel ezek színvilága marad a régiben. Belső változás csupán az idén novemberben átvenni tervezett 230 utasra székezett A321-esek esetében várható. Ez azonban az ülések és mellékhelyiségek kialakításában jelent majd eltérést - tudtuk meg. Bár az A321-esek valamint az újonnan átvenni tervezett A320-asok már az új festéssel állnak forgalomba, a flotta teljes újrapingálása eltart minimum 3 évig. A régebbi gépek esetében megvárják a „D check” nevű nagyjavítás idejét.

A légkisasszonyok és stewardok nem várnak eddig. Kedden a kék-magenta köntösbe ötlözött gép a nemzetközi sajtó képviselőivel levegőbe emelkedett és lengyel légtérben az utaskisérők a fast fashion üzletek fiatolos ritmusait idéző muzsikát a pilótafülke ajtaja előtt pörgető lemezlovas zenei aláfestése mellett a folyosó teljesen hosszában perdülve mutatták be új uniformisaikat.

Új dizájn ide vagy oda „a küldetés nem változott” - szögezte le Váradi József vezérigazgató. Vagyis - tette hozzá - a légitársaság az eddig üzleti modellt követve folytatja égi útjait, de többféle igényre szabva. Szerinte ezt tükrözi a cég új szlogenje is; az emlékezetes a „repülés mindenkié” után a következő években a „lehetőségek világa jön el”. „Az idők változnak, máshogy kell reagálni. 2004-ben a piacot változtattuk meg, ma a piac alakít minket” - mondta.


Bárki által elérhető nagysebességű internet a lett légitársaság fedélzetén

Bárki által elérhető nagysebességű internet a lett légitársaság fedélzetén 

A lett airBaltic légitársaság az első, amely ingyenesen bevezeti a SpaceX Starlink nagysebességű internetet az Airbus A220-300-as flottáján.
Előzetes kártérítés landolt a torontói repülőgép-baleset utasainál

Előzetes kártérítés landolt a torontói repülőgép-baleset utasainál  

A Delta Air Lines 30 000 amerikai dollárt (11.500.000 forint) ajánlott fel minden utasnak, aki a hétfőn Torontóban kényszerleszállást végrehajtó repülőgépen tartózkodott.
Latin-Amerikában is ott robognak a zöld buszok

Latin-Amerikában is ott robognak a zöld buszok 

A Flix erősíti jelenlétét a latin-amerikai buszpiacon.
Jól indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren

Jól indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 

Minden idők legmagasabb januári utasforgalmával indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Feltűnőbb színt kapnak a szegedi villamosok

Feltűnőbb színt kapnak a szegedi villamosok 

A szürke Tram-train járatok élénk sárga színben pompáznak ezentúl.
Jön az új KRESZ?

Jön az új KRESZ? 

A 27 oldalas dokumentum célja a jelenlegi, nehezen átlátható szabályrendszer korszerűsítése és a mai közlekedési szokásokhoz igazítása.
Minden, ami eddig tudható a Torontóban landoló és átforduló gépről – VIDEÓVAL

Minden, ami eddig tudható a Torontóban landoló és átforduló gépről – VIDEÓVAL 

A baleset egy erős havazást követően történt.
Ezeket az utakat jobb, ha két napig elkerüli

Ezeket az utakat jobb, ha két napig elkerüli  

Kedden és szerdán lezárások lesznek Budapesten delegáció közlekedése miatt.
BKK: hamarosan indul a Flórián téri felüljárók felújítása

BKK: hamarosan indul a Flórián téri felüljárók felújítása 

Március elsejétől lezárják a déli hidat.
Törökország új, nagy sebességű vasúti összeköttetést indít

Törökország új, nagy sebességű vasúti összeköttetést indít 

Az új nagysebességű vonat mindössze 3 óra alatt összekapcsol két fő európai várost.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.