Bár Lucsik Jánosnak – aki Vágó Józseffel és Hurtyák Róberttel együtt alapította a Sólyom Airways-t – gyakorlatilag már nincs köze a légitársasághoz, még mindig bízik benne, hogy egyszer elindul a Sólyom és annak ő is részese lehet.
Lucsik János – Az Index-interjúban elmondottak szerint – Hurtyák Róberttel való kapcsolata révén került a Sólyom-projektbe, a harmadik alapítónak, Vágó Józsefnek is ő mutatta be. Azonban a Hurtyák által beszervezett ománi turisztikai vállalat – akik egy dubaji bankkal együtt fektettek volna be a Sólyom Airways-be – a megállapodásban foglalt határidőre nem utalta a pénzt, és erre később sem került sor. Lucsik János elmondta, hogy kezdetben az ő része az volt a projektben, hogy addig is tudjanak megfelelő anyagi hátteret biztosítani az elinduláshoz, amíg a befektető nem fizet. Arról, hogy mit tartalmazott a részvényesek megállapodása, ha a fizetési teljesítés nem valósul meg, Lucsik nem tudott nyilatkozni.
Miután az ománi turisztikai cég nem utalt, Lucsik komoly összegeket fektetett a projektbe, hiszen akkor már beígérték, hogy hazajön az újrafestett, Álmos vezér elnevezésű gép. Ezt követően szóba jött az Oman Air légitársaság is, mint befektető, de végül ebből sem valósult meg ezidáig semmi. Majd október 10-én Lucsik János bejelentette, hogy nincs több pénz a légitársaság üzemeltetésére, azt viszont csak egy hónap múlva tudta meg, hogy október 9-én a tudta nélkül 3 millió forintért eladták a Sólyom Airways-t a Charity March-nak, aminek a vezetője az Interpol által körözött Welsz Tamás. És bár Lucsik a Sólyom Holding Kft. ügyvezetője volt – és a mai napig a tulajdonosa –, Hurtyák Róbert a cég ügyvezető igazgatójaként eladhatta azt anélkül, hogy az üzletember tudott volna róla, majd október 10-én Hurtyák is lemondott posztjáról.
Bár a Sólyom Airways jövője egyelőre bizonytalan, Lucsik János még mindig bízik abban, hogy a légitársaság hamarosan elindul, és ha lesz rá lehetősége, ő továbbra is szeretne részt venni a működtetésében.
Forrás: Index