Lucsik még bízik a Sólyomban

A Sólyom Airways egyik alapítója, Lucsik János még bízik abban, hogy elindul a légitársaság, pedig még az sem biztos, hogy bármit is viszontlát a vállalatba fektetett 160 millió forintjából. Lucsik az Indexnek adott interjújában beszél a légitársaság körül kialakult helyzetről.

Bár Lucsik Jánosnak – aki Vágó Józseffel és Hurtyák Róberttel együtt alapította a Sólyom Airways-t – gyakorlatilag már nincs köze a légitársasághoz, még mindig bízik benne, hogy egyszer elindul a Sólyom és annak ő is részese lehet.

Lucsik János – Az Index-interjúban elmondottak szerint – Hurtyák Róberttel való kapcsolata révén került a Sólyom-projektbe, a harmadik alapítónak, Vágó Józsefnek is ő mutatta be. Azonban a Hurtyák által beszervezett ománi turisztikai vállalat – akik egy dubaji bankkal együtt fektettek volna be a Sólyom Airways-be – a megállapodásban foglalt határidőre nem utalta a pénzt, és erre később sem került sor. Lucsik János elmondta, hogy kezdetben az ő része az volt a projektben, hogy addig is tudjanak megfelelő anyagi hátteret biztosítani az elinduláshoz, amíg a befektető nem fizet. Arról, hogy mit tartalmazott a részvényesek megállapodása, ha a fizetési teljesítés nem valósul meg, Lucsik nem tudott nyilatkozni.

Miután az ománi turisztikai cég nem utalt, Lucsik komoly összegeket fektetett a projektbe, hiszen akkor már beígérték, hogy hazajön az újrafestett, Álmos vezér elnevezésű gép. Ezt követően szóba jött az Oman Air légitársaság is, mint befektető, de végül ebből sem valósult meg ezidáig semmi. Majd október 10-én Lucsik János bejelentette, hogy nincs több pénz a légitársaság üzemeltetésére, azt viszont csak egy hónap múlva tudta meg, hogy október 9-én a tudta nélkül 3 millió forintért eladták a Sólyom Airways-t a Charity March-nak, aminek a vezetője az Interpol által körözött Welsz Tamás. És bár Lucsik a Sólyom Holding Kft. ügyvezetője volt – és a mai napig a tulajdonosa –, Hurtyák Róbert a cég ügyvezető igazgatójaként eladhatta azt anélkül, hogy az üzletember tudott volna róla, majd október 10-én Hurtyák is lemondott posztjáról.

Bár a Sólyom Airways jövője egyelőre bizonytalan, Lucsik János még mindig bízik abban, hogy a légitársaság hamarosan elindul, és ha lesz rá lehetősége, ő továbbra is szeretne részt venni a működtetésében.

Forrás: Index


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.