Nem kíván a Malév helyére lépni a Wizz Air

„Nem mi leszünk az egyetlenek, akik erre a piaci helyzetre reagálunk” - mondta Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója pénteken a Le Meridien-ben megtartott sajtótájékoztatóján, amelyen a társaság közeljövőben várható lépéseiről beszélt, különös tekintettel a MALÉV mai bejelentése kapcsán kialakult helyzetre.

A vezérigazgató arról beszélt, hogy ebben a helyzetben mindenkinek kötelessége az utasok segítségére sietni. - Közép-Kelet Európa legnagyobb diszkont légitársaságaként fontosnak tartjuk, hogy segítsünk azoknak az utasoknak, akik a Malév működésének felfüggesztése miatt kényszerülnek útjukat módosítani. Az elmúlt években többször is kisegítettük a más légitársaságok által hasonló helyzetben hagyott utasokat, és a jövőben is minden segítséget megadunk hasonló helyzetekben - tette hozzá.

Bejelentette, hogy 50 ezer csökkentett árú jegyet ajánl fel 14 járatára, azoknak az utasoknak, akik a Malév működésének felfüggesztése miatt nem tudnak Budapestről, illetve Budapestre utazni és akiknek 2012. február 3-a és március 24-e közötti időszakra szóló érvényes Malév jegyük van.

A kialakult helyzetre reagálva leszögezte, hogy nem kívánnak a Malév helyére lépni, és nem akarnak „a Malév helyett nemzeti légitársaság lenni”. A siker alapja egy bevált üzleti modell, és ezen nem is akarnak változtatni, nem akarják átalakítani, továbbra is főleg a másodlagos repterekről üzemelnek, példaként hozta fel, hogy csütörtökön jelentették be, Varsóban a másodlagos repülőteret akarják majd használni az újabb megépítése után.

Úgy vélekedett, hogy hazánkban nem történt rendkívüli esemény, számtalan légitársaság tűnik el és jelennek meg újak a világon, így az sem jelentene más versenyhelyzetet, ha új magyar nemzeti légitársaság alakulna. Mivel a konszolidációs folyamatnak csak az elején, vagy a közepén tart az iparág Váradi József feltételezi, hogy további légitársaságok is megszűnhetnek.

Arra kérdésre, hogy mit tenne ő ebben a helyzetben, azt válaszolta: ezt a kérdést a Malévnek kellene feltenni, de szerinte „a kialakult helyzet az összes szereplő felelőssége, a végjátékot tisztességgel kell menedzselni, levezényelni”.

Váradi József a Wizz Air légitársaságról szólva elmondta, hogy 25 milliárd forintos beruházással bővíti kapacitását Budapesten. Ennek köszönhetően hatvanhat százalékkal nagyobb lesz a kapacitásuk Budapestről, az utasok száma 50 százalékkal lesz több.

A légitársaság egy új járatot is indít Bukarestbe, de tárgyalnak újabb célállomásokról is. A Wizz Air a napokban jelzi a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnak, „hogy az országok közötti kétoldalú egyezmények során rögzített EU-n kívüli célállomások közül többet is repülne”.   Moszkva, Kijev, Isztanbul és Tel-Aviv iránt érdeklődnek.

A társaság február végén egy, és március 25-én egy másik új Airbus A-320-as repülőgépet állít forgalomba budapesti bázisán, az éves utasforgalma a jelenlegi 1,4 millióról 2 millióra nő, és ezzel mintegy 700 új, közvetett és közvetlen munkahelyet teremt


Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?