A német utazási szakma erős fellépése

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) a 45. Germany Travel Mart TM (GTM) szakmai rendezvényen, 2019. május 12–14. között Wiesbadenben, több mint 500 szakember és döntéshozó vett részt a nemzetközi utazási szakma részéről, illetve minden fontos küldőpiacról számos szakmai újságíró érkezett. . A kétnapos workshop végén a DZT egy helyszíni felméréssel értékelte ki az értékesítési rendezvény sikerét a német kiállítók körében: eszerint 19 százalékuk először prezentálta kínálatát a GTM-en, 81 százalékuk legalább másodszor vett részt, több mint 38 százalékuk pedig már több mint tizedszer állított ki a rendezvényen. 

A szakmai vásár értékelése még pozitívabb, mint az előző évben: a kiállítók 98 százaléka elégedett vagy nagyon elégedett volt a résztvétellel (2018: 94 százalék). Ezen felül 94 százalékuknak áll szándékában, hogy 2020-ban is részt vegyen a GTM-en. Összességében a kiállítók 85 százaléka jó vagy nagyon jó platformnak tartja a GTM-et az üzletkötésekhez. A résztvevők 80 százaléka a nemzetközi key accountokkal folytatott beszélgetések során legalább hat új kapcsolattal gazdagodott, több mint 50 százalékuk pedig több mint tíz új üzleti partnerre tett szert.

Az „Educational Programme” keretén belül a DZT és partnerei információkkal látták el a nemzetközi vendégeket a legújabb németországi trendekkel, fejlődésekkel és turisztikai termékekkel kapcsolatban. A RheinMain CongressCenterben megrendezett kétnapos workshopon a résztvevők kereken 300 kiállítóval találkozhattak a hotelszakma, a beutaztató ügynökségek, a szállító cégek, illetve a helyi és regionális turisztikai szervezetek részéről, akik a nemzetközi szakmai közönségnek bemutatták a kínálatuk sokszínűségét és minőségét. Az online „Networking Tool” segítségével előzetesen kereken 18 ezer időpontot egyeztettek a résztvevők.

A kiállítók az idén különös dicsérettel illették az akadálymentes lebonyolítást, illetve a helyszíni szervezői segítséget. Pozitív fogadtatásban részesült még a tömegközlekedési eszközök használata és az útvonalak rövidsége Wiesbadenben.

Időszerű rendezvényszervezés: kommunikáció a közösségi médiában és „green event”

Annak érdekében, hogy a rendezvény a lehető legszélesebb körben elérhető legyen, a DZT idén ismét bevonta a közösségi média csatornákat – mint például Twitter (Hashtag #gtm19) – a kommunikációjába.

A DZT már 2012-óta „green event-ként”, azaz zöld rendezvényként szervezi meg a GTM-et. A 45. GTM szintén figyelembe vette a fenntarthatóság aspektusait. Ezek például a résztvevők környezetbarát utaztatása a vasút segítségével, a regionális forrásokat felhasználó catering cégek, az egyszer használatos edények mellőzése vagy a tömegközlekedés bevonása a szervezésbe.

Kupaátadás a záró eseményen

A hagyományoknak megfelelően a vendéglátó város a záró eseményen átadta a GTM-kupát a következő vendéglátó desztinációnak, Mecklenburg–Elő-Pomerániának.

A következő GTM 2020. május 10–12. között Rostockban és Schwerinben kerül megrendezésre. 


Friss kutatás:  az utazók közel fele nem köt utasbiztosítást

Friss kutatás: az utazók közel fele nem köt utasbiztosítást 

Pedig a nyaralások során bekövetkező balesetek és betegségek akár milliós költségeket is okozhatnak.
Új trend az európai utazók körében

Új trend az európai utazók körében 

Nyaralás a Balti-tenger lengyel partján.
Elég volt! Mostantól korlátozzák a szelfik készítését az Uffiziben

Elég volt! Mostantól korlátozzák a szelfik készítését az Uffiziben 

Újabb eset borzolja a kedélyeket Olaszországban a múzeumokban viselkedni nem tudó turisták miatt.
Perzselő forróság idején indulás a hűvösebb nyárba

Perzselő forróság idején indulás a hűvösebb nyárba 

Egyre népszerűbb a coolcationing.
Csődöt jelentett a szlovák utazási iroda – ezer utas rekedt külföldön

Csődöt jelentett a szlovák utazási iroda – ezer utas rekedt külföldön  

A Happy Travel több mint 17 éve volt jelen a szlovák utaztató piacon.
Ötcsillagos hely, ahová elmenekülhet a kánikula elől

Ötcsillagos hely, ahová elmenekülhet a kánikula elől 

Ha eddig azt hittük, hogy a régió és az itteni élmények nem tudnak már semmi újat nyújtani, akkor ideje újratervezni.
A hőség miatt nem látogatható az Eiffel-torony

A hőség miatt nem látogatható az Eiffel-torony  

A perzselő hőség szinte egész Franciaországot sújtja, a Météo France mérései szerint hétfőn sok helyen mintegy 38 Celsius-fok feletti értékeket regisztráltak.
Magyarok külföldön: mi a helyzet a biztosítási piacon?

Magyarok külföldön: mi a helyzet a biztosítási piacon? 

Az egyik biztosításközvetítő adatai szerint adatai a szerződések száma 9 százalékkal, az átlagdíj pedig 6 százalékkal emelkedett.
Van új a Nap alatt? – turisták az európai „hőkupola” alatt

Van új a Nap alatt? – turisták az európai „hőkupola” alatt 

Európa perzselő nyara – hol érzik a hőséget a legnagyobb mértékben a turisták?
Tömeg, pénz és ellentmondások – Jeff Bezos-esküvő Velencében

Tömeg, pénz és ellentmondások – Jeff Bezos-esküvő Velencében 

Az Amazon-alapító luxusesküvője nemcsak látványosság volt, hanem komoly bevételi forrás is, amelyet tüntetések és kritikus hangok kísértek.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.