Ausztria a turizmus "soft power" nagyhatalma

Ez is kiderült a múlt héten lezajlott MSZÉSZ közgyűlés egyik nagyon érdekes előadásából.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kovács Balázs (GD Consulting) Ausztiában élő turisztikai szakértő előadásában hangsúlyozta, hogy az osztrákok már megnevezésében is egyedi szempontból közelítenek az iparághoz: nem is turizmusról, hanem szabadidőgazdálkodásról beszélnek. Elmondta, hogy elemzők ma már azt is mérik, hogy egyes országok mennyire trendszetterek a világban, mennyire képesek maguk mögé állítani más államokat, hogy kövessék az általuk kialakított jó példát. Ez az úgynevezett soft power, és ezen a listán Ausztria előkelő helyet foglal el. A digitalizációba óriási összegeket invesztál az állam, az ágazat is rendkívül fejlett náluk ebből a szempontból: a 20 nyelvű vendégelégedettségi felmérésük már csak digitális formában érhető el.

A szakember csaknem két tucat olyan példát hozott a szomszédból, amelyek átvételét érdemes a hazai szolgáltatóknak is fontolóra venniük. Az egyik ilyen best practice, hogy a revPAR növelése érdekében példa nélküli módon szakosodtak a szállodák (parasztgazdaság, kolostorszálló, babahotel, stb.) és mind igazán egyéni és csak rá jellemző arculatot, kínálatot igyekezett felépíteni. Az is jó gyakorlat, hogy nem kedvezménykártyákat, hanem plusz szolgáltatást kínáló kártyákat vezettek be - ugyancsak a bevételek növelésére - ráadásul nem is az állami vállalatok, hanem a versenyszféra szolgáltatói, egy-egy adott régió, tartomány turisztikai piaci szereplői. A 2009-es európai kultúrális fővárosi évre önmagát újra kitaláló és az innovációban újradefiniáló Linz diadalmenete a mai napig tart, innen bőven hozott példákat a szakember, amelyekről korábban már írtunk.

Szintén elhangzott, hogy az osztrákok egyre inkább élen járnak a neuromarketingben, azaz nem a fogyasztók tudatos, hanem tudattalan döntéseit vizsgálják, és ehhez alakítják a promóciókat, és megemlítette a paradigmaváltó Bécset is, ahol már nem az a kérdés, hogy mit tehet a város a turistáért, hanem az, hogy a város mit tehet a helyiekért, hogy olyan vonzó életteret, helyszíneket teremtsen a számukra, amelyek a turisták érdeklődését is felkeltik.

Forrás: Turizmus Online


Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell

Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell 

Három új kiállítás, ahol átélhetjük az osztrák életérzést.
Nem áprilisi tréfa: a gyerekek idén nyáron tényleg ingyen szállnak meg a dubaji szállodákban

Nem áprilisi tréfa: a gyerekek idén nyáron tényleg ingyen szállnak meg a dubaji szállodákban 

A tavaly meghirdetett és szuper sikeres Kids Go Free promóció idén is elindult és már 56 dubaji szálloda ad lehetőséget a 12 éves kor alatti gyerekkel utazóknak, hogy kedvezményes áron nyaraljanak idén.
Luxusóra, kerékpár és szemüveg - kávézaccból

Luxusóra, kerékpár és szemüveg - kávézaccból 

Topdesigner termékek készülnek újrahasznosított kávézaccból.
Ingyen bort kínál egy étterem a telefonjukat nem használó vendégeknek

Ingyen bort kínál egy étterem a telefonjukat nem használó vendégeknek 

A veronai Al Condominio étterem tulajdonosa azt mondja, hogy a kezdeményezés pozitív fogadtatásra talált.
Ausztria meghosszabbítja a határellenőrzést Szlovénia és Magyarország esetén

Ausztria meghosszabbítja a határellenőrzést Szlovénia és Magyarország esetén 

Május közepétől Ausztria további hat hónappal meghosszabbítja a belső határellenőrzést Szlovéniával és Magyarországgal.
Három kihagyhatatlan látnivaló Bázelben

Három kihagyhatatlan látnivaló Bázelben 

Svájc legrégebbi egyetemvárosa a magyarok körében olyannyira népszerű, hogy a Svájcba irányuló repülős forgalmat a Budapest-Bázel útvonal vezeti.
Rekordévet zárt az osztrák dizájner bevásárlóközpont

Rekordévet zárt az osztrák dizájner bevásárlóközpont 

A számok alapján 2024-re is új látogatói rekordra számítanak.
A világon először: a görög kormány kártalanítja az erdőtüzek által sújtott turistákat

A világon először: a görög kormány kártalanítja az erdőtüzek által sújtott turistákat 

Az ingyenes utalványok május 31-ig, illetve az őszi szezonban lesznek érvényesek.
Dubajba készül? Ezek a meglepetések és látnivalók várják...

Dubajba készül? Ezek a meglepetések és látnivalók várják... 

Idén nyáron 65 napon át tartó kedvezmény-fesztivállal várja Dubaj a magyar látogatókat.
Összefogás Ausztriában a turizmus jövőjéért

Összefogás Ausztriában a turizmus jövőjéért 

A Schönbrunni-kastélyban tartott prezentációval debütált Ausztria legnagyobb magánkezdeményezésű szakmai összefogása.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.