Ausztria a turizmus "soft power" nagyhatalma

Ez is kiderült a múlt héten lezajlott MSZÉSZ közgyűlés egyik nagyon érdekes előadásából.

Kovács Balázs (GD Consulting) Ausztiában élő turisztikai szakértő előadásában hangsúlyozta, hogy az osztrákok már megnevezésében is egyedi szempontból közelítenek az iparághoz: nem is turizmusról, hanem szabadidőgazdálkodásról beszélnek. Elmondta, hogy elemzők ma már azt is mérik, hogy egyes országok mennyire trendszetterek a világban, mennyire képesek maguk mögé állítani más államokat, hogy kövessék az általuk kialakított jó példát. Ez az úgynevezett soft power, és ezen a listán Ausztria előkelő helyet foglal el. A digitalizációba óriási összegeket invesztál az állam, az ágazat is rendkívül fejlett náluk ebből a szempontból: a 20 nyelvű vendégelégedettségi felmérésük már csak digitális formában érhető el.

A szakember csaknem két tucat olyan példát hozott a szomszédból, amelyek átvételét érdemes a hazai szolgáltatóknak is fontolóra venniük. Az egyik ilyen best practice, hogy a revPAR növelése érdekében példa nélküli módon szakosodtak a szállodák (parasztgazdaság, kolostorszálló, babahotel, stb.) és mind igazán egyéni és csak rá jellemző arculatot, kínálatot igyekezett felépíteni. Az is jó gyakorlat, hogy nem kedvezménykártyákat, hanem plusz szolgáltatást kínáló kártyákat vezettek be - ugyancsak a bevételek növelésére - ráadásul nem is az állami vállalatok, hanem a versenyszféra szolgáltatói, egy-egy adott régió, tartomány turisztikai piaci szereplői. A 2009-es európai kultúrális fővárosi évre önmagát újra kitaláló és az innovációban újradefiniáló Linz diadalmenete a mai napig tart, innen bőven hozott példákat a szakember, amelyekről korábban már írtunk.

Szintén elhangzott, hogy az osztrákok egyre inkább élen járnak a neuromarketingben, azaz nem a fogyasztók tudatos, hanem tudattalan döntéseit vizsgálják, és ehhez alakítják a promóciókat, és megemlítette a paradigmaváltó Bécset is, ahol már nem az a kérdés, hogy mit tehet a város a turistáért, hanem az, hogy a város mit tehet a helyiekért, hogy olyan vonzó életteret, helyszíneket teremtsen a számukra, amelyek a turisták érdeklődését is felkeltik.

Forrás: Turizmus Online


Szlovénia meghosszabbította a határellenőrzést a magyar határon

Szlovénia meghosszabbította a határellenőrzést a magyar határon 

A szlovén kormány csütörtöki ülésén további hat hónappal meghosszabbította a határellenőrzést a horvát és a magyar határon.
Jégdóm nyílt a Magas-Tátrában

Jégdóm nyílt a Magas-Tátrában 

A jégdóm Szlovákia egyik leglátogatottabb látványosságává vált.
DZT: íme, az innovatív MI-influenszer

DZT: íme, az innovatív MI-influenszer 

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) elindítja első MI-influenszer projektjét és ezáltal egy további szinten is felhasználja a mesterséges intelligenciát az úticél Németország nemzetközi marketingjében.
Mozart egykori otthona moziteremmé alakult

Mozart egykori otthona moziteremmé alakult 

A KINOLINO elnevezésű gyermek filmfesztiválnak először ad otthont moziként a híres bécsi zeneszerző egykori otthona.
Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében

Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében 

A rendezvényen közel harminc portugál turisztikai szolgáltató mutatta be legújabb ajánlatait, a résztvevők megismerkedhettek a portugál kulturális örökséggel, gasztronómiával, valamint a különböző régiók által kínált élményekkel, helyszínekkel, hotelekkel.
Megjelent Ausztria síkalauza

Megjelent Ausztria síkalauza 

Több mint 200 síterülettel, aktuális árakkal és tippekkel.
Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve

Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve 

Novemberben egy kísérleti jellegű adással jelentkezett a népszerű Dunakavicsok turisztikai podcast.
Föld alatti bunkervilág,  kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia

Föld alatti bunkervilág, kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia 

íme, mindezeket rejti az egykori kommunista ország fővárosa, Tirana.
Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből

Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből 

Narancshét vs. Black Friday – ez Bécs fenntartható válasza a vásárlási lázra.
 Firenze betiltja a kulcsdobozokat és  az idegenvezetők hangszóróit

Firenze betiltja a kulcsdobozokat és az idegenvezetők hangszóróit  

Firenze is lépéseket tesz a túlturizmus visszaszorítására, és olyan intézkedéseket vezet be, mint például a rövid távú bérbeadók által használt kulcsdobozok és az idegenvezetők hangszóróinak betiltása.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.