Korábban az ügynök jutalékát is tartalmazó ár egy ügyfél kártyájával történő kifizetésének lehetősége csak kérés alapján volt elérhető a partnerek számára. Most azonban már minden ügynök igénybe veheti ezt a funkciót – az új módszerek már mindenki online fiókján elérhetővé váltak. Továbbá a kifizetés a következő két módszer egyikének használatával végezhető el: a partner megadhatja az ügyfél kártyainformációit a foglalás során, illetve létrehozhat egy fizetési hivatkozást, majd bármilyen kényelmes módon elküldheti azt az ügyfele számára: például e-mailben, SMS-ben vagy a közösségi hálózatok egyikét használva. Ebben az esetben az ügyfélnek egyszerűen követnie kell a hivatkozást, majd a kártyáját használva ki kell a foglalást fizetnie – az egész folyamat távolról is elvégezhető - áll a társaság közleményében.
A hivatkozáson keresztül történő fizetés kifejezetten akkor hasznos, ha az ügyfél a kártyájával szeretne fizetni, azonban a partner nem rendelkezik fizetési terminállal. Továbbá ez az új fizetési módszer jelentősen leegyszerűsíti az ügynök és az ügyfél közötti kommunikációt, ha azok a világ különböző pontjain tartózkodnak: a fizetéshez nincs szükség személyes találkozásra az irodában, így az üzlet különböző helyekről is elintézhető. Sőt, a fizetési hivatkozások használatával az ügynök bármilyen járványügyi szabályozási környezetben nyugodtan dolgozhat, hiszen ez egy biztonságos módszer, amellyel elkerülhető a felek közötti fizikai érintkezés.
Felix Shpilman, a RateHawkot kezelő Emerging Travel Group vezérigazgatója hozzátette: „Az utazási irodák fizetési eszközeinek fejlesztése a hosszú távú stratégiánk része, amely a globális trendekkel is összhangban van. Ez az új, hivatkozáson alapuló fizetési módszer egyedülálló megoldást jelent azokban az országokban, ahol a fizetési eszközök még nem elég fejlettek. Ez a funkció teljesen megváltoztatja az utazási irodák régóta bevált működési elveit, és lehetővé teszi számukra, hogy anélkül végezhessék el üzleti tevékenységük hogy egy irodához lennének kötve. Ez továbbá az ügyfelek változó igényeinek is megfelel, akik egyre inkább szeretik online megvásárolni a termékeket és a szolgáltatásokat, anélkül, hogy elhagynák az otthonukat. Hiszünk abban, hogy az utazási szolgáltatások lefoglalásának olyan egyszerűvé kell válnia, mint bármely más online vásárlási forma, és készen állunk arra, hogy ebbe időt és erőforrást fektessünk.”
A megkeresett jutalékot az ügyfél kijelentkezését követően írjuk jóvá partnerünk számára. Ennek pontos összegéről az online fiók külön jelentésében tájékozódhat, amelyet a Jelentések – Záródokumentumok részben találhat meg. A partner preferenciájától függően az összeget vagy a bankszámlájára utaljuk ki, vagy pedig a túlfizetési fiókon írjuk jóvá a RateHawk rendszerén belül - hangsúlyozza közleményében a társaság.