hirdetés
hirdetés

Mit tettek a Terránál az ifjú titánok?

Szombatra a turisztikai szakma egy napra a Hiltonba költözött, azonos napra és helyszínre időzítette ugyanis bemutatóját a Terra Reisen és a Green Travel is. 

hirdetés

A budapesti Terra prezentációt idén először vidéki road show előzte meg, amelynek három állomása Győr, Szeged és Pécs volt. "Nem repülünk, mi autóval megyünk" szögezte le Csákány Csaba, a Terra Reisen igazgatója, aki mondai téma köré építette mondanivalóját. A "ifjú titánok" több mindent is megváltoztattak az idei katalógusban és kínálatban: megváltozott a magyar és a német nyelvű katalógusok dizájnja, illetve a bennük található logók is. A hazai kiadványban az idei évtől fontossági sorrendben találhatók meg a célterületek. A titánok a magyar nyelvű katalógusban kicseréltek jó néhány szálláshelyet és hoztak negyven újat is, ebből 18-at Horvátországban, 17-et Olaszországban, 5-öt Ausztriában, 1-et pedig Szlovéniában. Az idei nyári katalógusban plusz két oldalt kapott Horvátország, Görögország nyugati parti területei viszont eltűntek a kiadványból. Habár a katalógusban új a sorrend, a tartalomjegyzékben betűrendben maradtak az úti célok.

Az igazgató a legfontosabb tudnivalókra is felhívta a figyelmet: a katalógusban inkluzív árak találhatók, útlemondási biztosítás az árban, a legtöbb horvát szállásnál 7 nappal az indulás előttig ingyenes az útlemondás, összevonható kedvezmények. Összesen több mint 200 szállodában fogadják ingyenesen a 6-12-15 éves gyerekeket. Azokat a szállodákat, ahol ilyen kedvezményt kínálnak, külön kigyűjtötték a partnerek számára. (A listát igény szerint e-mailben elkérhetik a partnerek a Terrától.) A magyar katalógusban 86 horvát, 3 szlovén, 10 osztrák, 10 olasz szállodában ingyenes a gyermekek elszállásolása. Szintén hasznos gyűjtemény lehet a partnereknek, hogy mely szálláshelyeken találhatók két légterű családi szobák, ezekből a legnagyobb választék Horvátországban van.

Néhány évvel ezelőtt kikerültek a nem nevesített apartmanok a Terra kínálatából, azonban főleg az Isztrián olyan sokan keresték ezt a szállástípust, hogy idén visszakerült a felhozatalba, tudtuk meg.

A teljes árualapban több mint 1700 szálláshely található, mégis vannak kifejezetten kedvenc szállodáik a hazai utasoknak: Toszkánában például az utasok közel kétharmada Viterbóban, a Gardenia apartmanokban szállt meg, hasonlóan sokan keresik Privlakán a Lug apartmanházat. Csákány Csaba bemutatta, hogy a tavalyi évben melyik szállodák voltak a magyar utasok körében a legnépszerűbbek. A kinti partnerek felkészültségét és szolgáltatási minőségét is jelzi, hogy az első 20 szállodában megszálló több mint 4000 utas közül mindössze heten éltek reklamációval. 

A prezentáció zárásaként a tavalyi tanulmányút képeiből is láthattak ízelítőt a partnerek. Illetve elhangzott, az egyik tiroli házat nyugodtan ajánlhatják azoknak, aki már most a last minute ajánlatok után érdeklődnek, nem tévedés, a hotel valóban 20 százalék kedvezményt ad az árból, ha a szállást az utas 14 nappal indulás előtt foglalja le.

Lapunk érdeklődésére Csákány Csaba elmondta, a tavalyi évet 30 ezer utassal zárták. Eredetileg a 2011-es eredmények elérését célozták meg, azonban év közben módosítaniuk kellett a tervet. Nyár elején 20%-os forgalomesést prognosztizáltak, amely végül nem lett ilyen magas mértékű, a mérséklődés 9%-nál állt meg. Így az új tervet sikerült túlszárnyalni. Az idei évben szeretnék megtartani a tavaly elért utasszámot. Az idei előfoglalások január végéig nagyon jól alakulnak, árulta el az igazgató. Az üzleti év a Terránál november 1-jével indul, a január végi állás szerint éves szinten 14%-os pluszban van a forgalom. "Télen volt olyan időszak, amikor a forgalom 20%-kal alacsonyabb volt, mint egy évvel korábban, igaz, a síajánlatok az éves forgalomnak viszonylag alacsony hányadát, nagyjából 15%-át teszik ki, ezt a minuszt azonban januárra behozták, sőt éves szinten 14%-kal meg is haladták a nyári előfoglalások, így beigazolódni látszik az az elmélet, hogy azok az utasok, akik nem tudták megengedni maguknak, hogy télen is elutazzanak, félretették azt a pénzt a nyári pihenésükre" - mondta el Csákány Csaba. 

A katalógusbemutatón a legfontosabb célország, Horvátország is kapott bemutatkozási lehetőséget, az ország látnivalóit, illetve az oda utazó magyarok utazási szokásait, jellemzőit Marin Skenderovic, a Horvát Idegenforgalmi Közösség magyarországi képviseletének vezetője ismertette. Július elsején az ország az Európai Unió 28. csillagaként csatlakozik az unióhoz. A magyarok határátlépését a megszokotthoz képest ez nem fogja érinteni. Az igazgató beszélt az ország általános adatai mellett a természetparkok és nemzeti parkok sokaságáról, a hét UNESCO világorokségi helyszínről, illetve a magyarok körében is kedvelt kulturális rendezvényekről, fesztiválokról. Elmondta, évekig stabil hatodik helyünkről mint fő küldőpiac, Magyarország Szlovákia és Lengyelország mögé szorult. A résztvevők megismerhették az egyes régiókat, klasztereket és a Horvátországba utazó turisták főbb jellemzőiről is képet kaphattak. Magyarországról jellemzően 30-45 évesek, középfokú vagy annál magasabb végzettségűek, jellemzően a 10 000-100 000 fős városokban lakó családosok keresik fel Horvátországot. Motivációjuk jellemzően az üdülés, szórakozás. Legtöbben nem először, hanem 3-5 alkalommal felkeresték már az országot. Az információt az utazáshoz korábbi utazási tapasztalataik alapján, illetve rokonoktól gyűjtik be, ezt követi csak az internet. Nagy részük egyénileg szervezi meg utazását, foglalását általában 5-8 héttel az utazást megelőzően teszi meg. A legtöbb honfitársunk 4-7 éjszakát tölt Horvátországban, háromnegyedük ellátás nélküli szállást választ. Az aktivitások közül a fürdés után a cukrászdázás, éttermezés, vásárlás fontos még a legtöbb utas számára. A magyar turista naponta átlagosan 43 eurót költ, ennél vastagabb a szervezett keretek között érkező vendégek pénztárcája, az ő napi költésük 50,6 euró. 

A Terra partnerek egy rövid bemutatkozást hallhattak a TravelGate képviselőjétől is, akik olyan turisztikai szoftver kifejlesztésén fáradoznak, amellyel minden hazai nagy touroperator árulapja egy helyen elérhetővé válik online. 

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai