A németek wellnessezni, az amerikaiak hajós utakra jönnek hozzánk

A Magyar Turizmus Zrt. december 15-i Szakmai Nyílt Napján a jelenlévők olyan külpiacokról hallgathattak meg prezentációkat, mint például Németország, Észak-Amerika, Oroszország vagy Nagy-Britannia.

December 15-én megrendezte Szakmai Nyílt Napját a Magyar Turizmus Zrt., a budapesti Akvárium Klubban tartott eseményen összegyűltek a turisztikai iparág jeles szereplői, akik találkozhattak az MT Zrt. külképviselőivel is. Az eseményen elhangzott előadásokról ide kattintva olvashat bővebben, emellett azonban külpiaci prezentációk, valamint négyszemközti beszélgetések során is lehetőség volt tájékozódni az aktuális trendekről és a szakmai partnerekkel való együttműködési lehetőségekről.

Wellnessezni és fesztiválozni jönnek a németek

Mezősi Csilla, aki a Németországért és Svájcért felelős csapatot vezeti, megnyugtatta a szakmát, hogy a németek hangulata optimista, az utazásszervezők előrejelzése 10-20 százalékos növekedést mutat. A lakosság továbbra is szívesen vállalkozik utazásra, ők az európai piac 45 százalékát adják. Talán nyerhet is Magyarország, mert a terrorveszély miatt főként a nyugdíjasok szívesebben választanak közúton elérhető és biztonságosnak ítélt desztinációkat. A 40-60 év közötti korosztály értékeli gyógy- és wellness-szállóinkat, de a dunai hajóutak is változatlanul népszerűek. A fiatalokat a Sziget Fesztivál és az egyre több vízi és kerékpáros túralehetőség mozgatja meg. A képviselet a magyar bor és gasztronómia népszerűsítése érdekében a magas költésű turistákat célozta meg prémium kategóriás termékek bemutatóival, például Sylt szigetén és Zürichben is. Nagy példányszámú női magazinokban, légitársaságok fedélzeti magazinjaiban és az ADAC Budapest különszámában helyeztek el hirdetéseket.

Fókuszban a belföldi turizmus az oroszoknál

Hirtelen változások mozgatják a turizmust a FÁK régióban. Fábián Sándor Moszkvából, egy 143,9 milliós, hatalmas országból próbál Magyarországra turistákat hozni. Ezt az évet negatív trendek jellemzik a Magyarországra utazó orosz turisták számát tekintve, hazánkba idén 30 százalékkal csökkent a beutazás. A kőolaj árának zuhanása is rányomta bélyegét a gazdasági helyzetre, 12-13 százalék az infláció mértéke, nagyon rossz az euro/rubel átváltási arány. Az orosz kormány néhány népszerű külföldi országba (Egyiptom, Törökország) megtiltotta a kiutazást és a belföldi turizmus népszerűsítését helyezte előtérbe. Jó hír, hogy a vízumkiadás nehézkes és drága menetét (biometrikus adatok) sikerült a Pony Express hatvan irodája segítségével megkönnyíteni. A Wizz Air a régióban több célállomást is repül, a fiatalokat pedig Oroszországban is a Facebookon keresztül lehet elérni.

Imádják a dunai hajós utakat az amerikaiak

Fekete Magdolna, aki szintén óriási területért, Észak-Amerikáért – Kanadát is beleértve – felel, különféle új termékek kidolgozásával mozgatja a piacát. Eddig az „arany háromszög”, vagyis Bécs-Prága-Budapest és dunai hajóutak vezették a népszerűségi listát. Új lehetőség kínálkozik az amerikai légitársaságok európai járatnyitásaiban, valamint a török légitársaság hajlandóságában egy Prága- Budapest-Isztambul termék felépítésére. A MICE-szegmens bővítését segítené az Air Canada Rouge együttműködésével felépítendő Prága-Varsó-Budapest útvonal. A szenior utazók körében sikeresen népszerűsítették a folyami hajós utakat, melyekhez a hajózás előtti és utáni túrák is kapcsolódhatnak. Felhívta a figyelmet a World Youth Day jövő évi lengyelországi megrendezésére, amelyre szintén lehet Magyarországra csábító kínálatot készíteni. Gyümölcsöző partnerség alakítható ki az úgynevezett boutiqe utazásszervezőkkel, amelyek kicsi, de igényes vevőkört szolgálnak ki. A beutazás növeléséhez a magyar beutaztatók vonzó termékkínálatát, gyors reagálását kéri a külképviselet-vezető.

Kelet-Magyarország felé kacsingatnak az osztrákok

Hasonlóan innovatív megoldásokkal operál a szomszédos Ausztria külképviselet-vezetője, Kovács Balázs. Ausztriából hat év alatt 20 százalékkal nőtt a beutazás, ami azért is figyelemre méltó, mert sokszorosára nőtt a Magyarországon üdülővel rendelkező osztrákok száma (150 ezerről tudnak). Az általuk és rokonaik által eltöltött vendégéjszakák nem szerepelnek sehol a statisztikákban. Lakosságarányosan Ausztriából jönnek a legtöbben hozzánk, 75 százalékuk szállodában foglal szállást, 40 százalékuk a wellness-kínálatunkat keresi, a nyugat-dunántúli fürdők vendégéjszakáinak egyharmadát pedig osztrák vendégek hozzák. Mivel Bécsből közvetlen vonatjárat indult Debrecenbe, fellendült a Kelet-Magyarországra irányuló érdeklődés is. A gerillamarketingben erős külképviselet a debreceni páros kolbász bécsi, utcai happeningjével erősített rá Debrecen imázsára. Budapest kultúrája ifjakat és időseket is vonz, fővárosunk először került bele az osztrákok által a tíz legnépszerűbb fővárosnak tartott felsorolásba. Az Ausztriában élő magyarok is fontos szerepet játszanak a turizmus népszerűsítésében, a velük ápolt jó viszonnyal 78 ezer magyar segítőre tett szert a külképviselet.

Ugrásszerű növekedés a brit turisták számában

A 64 milliós Egyesült Királyság közismerten nagy utazónemzet. A magyar imázs felelőse, Mező Ildikó bravúros növekedésről számolhatott be. Októberig 22 százalékos volt a növekedés, a brit küldő piac a 4. helyre tört előre. Bár meleg, tengerparti utakat nem tudunk kínálni, a budapesti városlátogatás igen népszerű. Jó a szolgáltatásaink ár-érték aránya, kiváló a légi összeköttetés, fapados járatok minden brit nagyvárosból érkeznek fővárosunkba. Idén Budapest kapta a „legjobb karácsonyi vásár” kitüntető címet. Mind a romkocsmák, a Budapesti Tavaszi Fesztivál és a Sziget Fesztivál is jó sajtóvisszhangot kaptak. A dunai folyami hajókon is sok brit turista érkezik, de ők nem szerepelnek a statisztikákban. További növekedési lehetőség rejlik az egyedi élményeket keresők kicsi, de megnyerhető szegmensében. Mint valamennyi külképviselő, Mező Ildikó is hangsúlyozta, hogy konkrét termékajánlatokat várnak a beutaztató irodáktól.


A közlekedés napját szimulátorral és élménykamionnal ünnepli a szentendrei múzeum

A közlekedés napját szimulátorral és élménykamionnal ünnepli a szentendrei múzeum 

A BKV – a Magyar Autóklubbal együttműködve – az idén is csatlakozik a közlekedési kultúra napja programsorozathoz.
Új feladatkörök és bővülő csapat a Kartago Tours-nál

Új feladatkörök és bővülő csapat a Kartago Tours-nál 

Új értékesítési vezető érkezett a német hátterű utazásszervezőhöz.
Új vizuális megoldások a Szabadság Szigetén

Új vizuális megoldások a Szabadság Szigetén 

Új fejezet nyílik a Sziget életében, megőrizve a különleges atmoszférát és a változatos programokat, miközben látványos újításokkal is várják a látogatókat.
Befutóékszer és kávés pezsgés – izgalmas párosítás a 30. ALDI Női Futógálán

Befutóékszer és kávés pezsgés – izgalmas párosítás a 30. ALDI Női Futógálán 

„Ez Magyarország legszebb szabadidősport-rendezvénye”, hallhattuk az ALDI Futógála beharangozó eseményén május 8-án, a Cafe Frei BudaParton lévő egységében.
75 helyszín, 300 program, világsztárokkal – jön a SopronFest

75 helyszín, 300 program, világsztárokkal – jön a SopronFest 

Idén Sopronban indul a fesztiválszezon.
Különleges ereklyék a veszprémi Gizella-napokon

Különleges ereklyék a veszprémi Gizella-napokon  

Az idei Gizella Napok keretében, május 10-én és 11-én vezetett sétákon fedezhetjük fel a Szent Mihály Főszékesegyházat, ahol Szent István király hitvesének két ereklyéjét is őrzik.
Szipál 101: programsorozat a fotóslegenda nyomában

Szipál 101: programsorozat a fotóslegenda nyomában 

Hamarosan az ország több pontján is megtekinthető a Szipál-univerzum.
TKI: az ágazat szereplői negatívan látják helyzetüket

TKI: az ágazat szereplői negatívan látják helyzetüket 

Bár a turizmus bizalmi mutatói még így is kedvezőbbek, mint a nemzetgazdasági átlag vagy más ágazatok indexei, a szálláshely-szolgáltatás, a vendéglátás és az egyéb turisztikai szektor is visszaesést mutat.
Együttműködési megállapodás az erdő és a természet védelméért

Együttműködési megállapodás az erdő és a természet védelméért  

Célja, hogy a terület ökológiai, klímavédelmi és turisztikai szempontból is megújulhasson.
Új szakember a HotelPremio Group csapatában

Új szakember a HotelPremio Group csapatában 

Senior event szakember érkezett az ügynökséghez.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.