hirdetés

A vendéglátósok 40 százaléka még műanyagcsomagolást használ

Az elmúlt időszakot vizsgáló gazdasági elemzések szerint a koronavírus a vendéglátóipar működésére volt a legnagyobb hatással. Mindamellett a júliusban életbe lépett, az egyszer használatos műanyag eszközök korlátozását szabályozó kormányrendelet bevezetése is kihívások elé állította a szektort. Az Indepack Kft. felmérést készített közel 13.000 ügyfele között, hogy megtudja, az elmúlt év nehézségei milyen üzleti döntésekre késztették a vendéglátósokat. A válaszokból kiderült, az éttermi bezárások után a vendéglátóhelyek 32% tudott újranyitni, illetve az is, hogy bár sokkal többen használnak már lebomló csomagolóeszközöket a kormányrendelet mégsem érte el környezetmegóvó szándékát - tájékoztatta lapunkat a felmérést végző cég.

hirdetés

Az Indepack Kft. ahogy 2019-ben és 2020-ban, idén is kérdőívvel fordult a vendéglátóipari cégekhez, (éttermek, gyorséttermek, kávézók, büfék, pizzériák) hogy felmérje azok csomagolóeszköz-használatát.

A megkérdezettek válaszaiból kiderül, hogy jelenleg a cégek negyede (24%-a) már kizárólag lebomló csomagolóeszközt használ. 38%-uk a hagyományos műanyag eszközöket részesíti előnyben és ugyancsak 38%, akik mindkét típust használják. Az elmúlt 3 év trendje azt mutatja, hogy a lebomló anyagú csomagolóeszközök használata folyamatosan nő, de a hatályba lépett kormányrendelet hatására nem ugrott meg kimagaslóan.



Ennek több oka van. Arra a kérdésünkre, hogy a kormányrendelet hatására cserélte-e le eszközeit lebomlóra, a válaszadók 27%-a nyilatkozta, hogy az eszközelit nem érintette a szabályozás, hiszen a fedelezhető műanyag elviteles dobozok és a habdobozok egy része nem esett a törvényi szabályozás alá. Az összes válaszadó 40%-a azon a véleményen van, hogy amíg nem kötelező, nem cseréli le az eszközeit, mert a lebomló sokkal drágább, mint a hagyományos műanyag és a vendégei nem fizetnék meg. A válaszadók 29%-a eleget tett a törvényi szabályozásnak és a keverőpálcákat, szívószálakat, evőeszközöket, valamint műanyag tányérokat lebomlóra/komposztálhatóra cserélte.

A tartós, valamint visszaváltató csomagolóeszközökre való átállás továbbra is alacsony értéket mutat. A válaszadók csupán 6%-a választotta ezt a megoldást. Mint arra egy korábbi felmérésünk rámutatott, az éttermek fele nem rendelkezik fehérmosogatóval, ezért nincs lehetőségük a vendégtől visszaérkező dobozokat elmosni.

Az Indepack Kft. kutatása arra is választ keresett, hogy a koronavírus miatti lezárások, szabályozások hogyan érintették a vendéglátóipari üzletek működését. A cégek 41%-a gyorsan alkalmazkodott az új helyzethez és folyamatosan működtek. A bezárásra kényszerült vállalkozások 32%-a tudott újranyitni. 15%-uknál lett új szolgáltatás a házhozszállítás és ezt azóta is megtartották. 4%-uk azóta csak kiszállításra dolgozik. 8%-uk megváltoztatta az üzlet jellegét. Legnehezebb helyzetbe a közétkeztetés, valamint a gyermekétkeztetés került a digitális oktatás, illetve az otthoni munkavégzések miatt. A rendezvények elmaradása is sok cégnek jelentős bevételkiesést okozott.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Pályázzon és nyerjen!


Meghosszabított jelentkezési határidő: szeptember 30.!
Legyen részese Magyarország nemzetközi szinten is elismert szálloda- és vendéglátóipari designversenyének, a Klasszis TopDesign 2022-nek, ahol egyedül az számít, mennyire szép, különleges és egyedi az a kisebb-nagyobb szálláshely, vendéglátóegység, irodai vendéglátóhely, borászat, pincészet vagy a Horeca-szegmenst megcélzó digitális platform, innováció vagy más beszállítói termék, amely az Ön tulajdonában van vagy Ön üzemelteti. További információ és a pályázat beadása
: ITT

hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

Friss lapszámunk fókuszában a szezonnyitás és a fenntarthatóság áll.

Találkozzunk a Facebookon!

Érintik az Ön vállalkozását az elszabaduló energiaköltségek?

Partnerünk