hirdetés
hirdetés

Ha ezt bevezetik, a teljes utazási szakma ellehetetlenül

Didier Reynders uniós biztos múlt heti bejelentése tovább borzolja a hazai és a többi európai utaztató kedélyeit. A MUISZ kairói közgyűlésén is elhangzott a politikus elképzelése a csomagtúra törvény módosítását illetően.

hirdetés

Hajdú Attila, a MUISZ nemzetközi kapcsolatok bizottságának vezetője arról számolt be, hogy az Európai Bizottságban jelenleg is zajlik az adózás szabályozásának revíziója, valamint a csomagtúra törvény (PTD) felülvizsgálata. Előbbivel az a bizottság elképzelése, hogy csökkentsék a különleges adózások formáját, vagyis a tervezet szerint megszűnne az árrésadózás és az utazási termékekre minden ország aktuális, általános adóztatása vonatkozna. A PTD törvény módosításával az az EB terve, hogy tovább erősítse a fogyasztók jogainak védelmét, és még inkább szigorítsa az utazásszervezőkre vonatkozó előírásokat. Ezzel kapcsolatban az fogalmazódott meg a nemzetközi utazási szakma képviselőiben, hogy az EB kettős mércét alkalmaz az utaztatókkal és a szállítást végző cégekkel, például a légitársaságokkal szemben. Miközben az utazási irodák számára aránytalanul megterhelő és szigorú feltételeket szab, addig a légitársaságokra és egyéb közlekedési cégekre vajmi kevés felelősség hárul a visszafizetéseket illetően, például válsághelyzet vagy csőd esetén. Ezzel korábban ITT foglalkoztunk.

Részvételi díjfizetés: csak az utazás előtt pár nappal
Az irodák úgy tartanák fair-nek, hogy abban az esetben, ha például vis maior miatt az utazás ellehetetlenül, akkor az utas által előre befizetett összeg visszafizetése nemcsak az utazási irodákra, hanem a közlekedési cégekre és a szállásszolgáltatókra is kötelező érvényű legyen. A túraszervezők szerint ez a változtatás a többi szereplő bevonásával ráadásul sokkal inkább szolgálná a fogyasztók érdekeit, az EB pedig eleve erre hivatkozva indította a PTD felülvizsgálatát. Didier Reynders, az EB jogérvényesülésért felelős biztosának legutóbbi elképzelése szerint olyan szabályozást kellene hozni, amely szerint az utaztató a lehető legkésőbb, mindössze az indulás előtt néhány nappal szedhesse csak be a részvételi díjakat, az utasnak pedig szinte az utolsó pillanatig joga lehessen a programtól való elálláshoz és a pénz visszanyeréséhez. Az ECTAA szerint ez a jelenleginél is nehezebb helyzetbe sodorná az összes turisztikai szereplőt és a teljes iparág működését lehetetlenítené el Európa-szerte. Az uniós biztos szerint utazási vállalkozás indításába, csak a különösen tőkeerős cégeknek kellene belevágniuk, és Reynders azt is hangsúlyozta, hogy a bajba került utazási vállalkozások kompenzálása az egyes nemzetek feladata kell, hogy legyen.

Külföldön már elvárás a fenntarthatósági védjegy
A szakember az ECTAA fenntarthatósági törekvéseiről is beszámolt. Elmondta, hogy a Bredai Egyetem Travelife néven kidolgozta a világ legismertebb, a turizmus szereplői és azon belül az utazási irodák számára vonatkozó fenntarthatósági kritériumrendszert, melynek segítségével jelentősen csökkenthető a vállalkozások ökológiai lábnyoma. A Travelife előírásoknak eleget téve minőségbiztosítási védjegy is szerezhető, amely nemzetközi szinten is magasfokú ökotudatosságról tanúskodik. Hazánkban eddig húsz iroda jelentkezett programba.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

Minden, ami Klasszis TopDesign 2022 versenyünkről tudható: pályázati kiírás, kategóriák, a hazai és nemzetközi zsűri tagjai, a verseny menete, díjátadó gála, valamint a győztesek bemutatása.

Találkozzunk a Facebookon!

Partnerünk