Már a lakosság harmada készül nyaralásra

A Szallas.hu és az Ipsos legújabb, reprezentatív  felmérése szerint.

Az elmúlt hetek korlátozások enyhítéséről és az oltási számok markáns növekedéséről szóló híreinek hatására a lakosság harmada újra bízik abban, hogy el tud menni nyaralni - derül ki a Szállás.hu és az Ipsos legfrissebb reprezentatív felméréséből.

Nő a foglalások száma

Míg tavaly a lakosság közel fele jutott el nyaralni a pandémia két hulláma között, az idei nyár már most kedvezőbbnek tűnik a hazai turisztikai szereplők számára. A szállásfoglaló portál idén februártól kéthetente végez reprezentatív kutatást az Ipsos-szal a lakosság körében az aktuális trendek nyomon követéséhez. 

A lazító bejelentések hatása egyértelműen látszik a foglalási számokban is, napról-napra gyarapodnak a nyári előfoglalások, mondta Trepess Beatrix, a cég menedzsere. A tavaly ilyenkori foglalásoknak a többszöröse érkezik jelenleg a nyárra.

Átlagban négy éjszakára indul a magyar, több lesz az apartman-ba történő foglalás
Az átlagos foglalási ár éjszakánként és személyenként 9070 forint, az átlagos foglalási érték 118 700 forint. Bár a kutatásban résztvevők többsége maximum 100 ezer forint körüli szállásköltséggel tervez, a teljes nyaralásra többet költenének, maximum 300 ezer forinttal kalkulálnak. Az átlagos foglalás 4 éjszakára szól idén, míg tavaly 2-3 éj volt, acég adatai alapján az átlagos vendéglétszám foglalásonként 3-4 fő.
A kutatás szerint 10-ből 8 nyaralást tervező nem hotelben tölti majd nyaralását: az idei nyári foglalások 33 százaléka apartmanba szól, míg hotelbe 25 százalék.

Inkább belföld, mint külföld 
Az eddig lezárt öt kutatás alapján kizárólag belföldi nyaralást a lakosság kétharmada, külföldit tízből 2 fő tervez idén nyárra. A bel- és külföldre is utazók aránya visszatért a március eleji és azelőtti szintre (11-12 százalék). Április elején a nyaralást nem tervezők aránya stagnálást mutat, a lakosság egyharmada továbbra sem tud vagy nem mer tervezni. 
Az Ipsos felmérése szerint a legkedveltebb belföldi úti cél a Balaton és környéke, ahová a nyaralók több mint fele utazna idén. Ezen belül kifejezetten Siófokra 10-12 százalékuk menne üdülni. Megnőtt Hévíz népszerűsége (7 százalék) április elejére, emellett pedig továbbra is vonzó Eger, Hajdúszoboszló és Lillafüred-Szilvásvárad is.

Balaton, Siófokkal az élen

A szállásfoglaló portál előfoglalási adatai alapján Balaton továbbra is népszerű, a foglalások 35 százaléka ide szól június-július-augusztus időszakra. A nyári top10 belföldi úti cél között az első helyezett és további 3-4 település is a Balaton térségében van. A legkeresettebb Siófok, a foglalások ötödével. Az élmezőnyben van Balatonfüred, Hajdúszoboszló, Hévíz, Eger, Gyula, Zalakaros, Pécs, Balatonlelle és Szeged is. Régiós bontásban kedvelt Észak-Magyarország is, a foglalások 16,3 százalékával, a Nyugat-Dunántúlra eddig minden tizedik foglalás szól, a Dél-Alföldre pedig az összes leadott foglalás 9,4 százaléka.

A kutatás a magyar 18-59 éves internetező lakosságra nem, kor, régió és településtípus szerint reprezentatív.

Forrás: MTI


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?