Idén utazásra költenének leginkább a magyarok

Idén utazásra költenének leginkább a magyarok 

A magyarok 63 százalékának vannak olyan céljai az idei évre, amihez nagyobb anyagi forrás szükséges és a legtöbbet utazásra adnák ki.
Friss felmérés: Dubajba költöznének a legtöbben

Friss felmérés: Dubajba költöznének a legtöbben 

A COVID-19 világjárvány tetőpontján, már 2020-ban is érződött, hogy a külföldre költözés egyre többeket foglalkoztat, főleg azokat, akik jelentős változást szeretnének az életükben, és akiknek a munkájukból kifolyólag nem csak lehetőségük van, de szívesen is dolgoznának, telepednének le egy teljesen új országban.
MTÜ-felmérés: több ezer hazai szálláshely bajban a Booking miatt

MTÜ-felmérés: több ezer hazai szálláshely bajban a Booking miatt 

A Magyar Turisztikai Ügynökség megállapítása szerint több ezer szálláshelyet lehetetleníthet el a Booking késedelmes fizetése.
Sok bécsi idén otthon nyaral

Sok bécsi idén otthon nyaral 

A Bécsi Gazdasági Kamara és a KMU Forschung Austria közös felmérése szerint idén minden negyedik bécsi otthon nyaral. Részben anyagi okokból, részben pedig azért, mert tökéletesen elégedettek a város szabadidős kínálatával.
Accor-kutatás az üzleti utazásokról

Accor-kutatás az üzleti utazásokról 

Az üzleti világ még mindig otthonról zoomol? A céges utazásokkal kapcsolatos kiadások már teljesen visszaálltak a világjárvány előtti szintre?  Többek közt ezekre a kérdésekre keresi a választ a nemzetközi szállodalánc legfrissebb kutatása.
Itt a világ legjobb életminőségű városa

Itt a világ legjobb életminőségű városa 

Ismét az osztrák fővárost tartják a világ legjobb életminőségű városának, derül ki az Economist magazin által publikált elemzésből. Bécset Koppenhága, majd az ausztráliai Melbourne és Sydney követik a sorban, áll a GD Consulting egyik hírében.
Íme, az idei nyár legnépszerűbb balatoni települései

Íme, az idei nyár legnépszerűbb balatoni települései 

Népesebb a déli part rajongótábora az északinál, és a szélesen elnyúló tó látványán túl a Badacsony sziluettje és a vízparti naplementék adják a balatoni vakáció esszenciáját.
Cofidis-felmérés: tízből négyen előre spórolnak a nyaralásra

Cofidis-felmérés: tízből négyen előre spórolnak a nyaralásra 

A magyarok többsége tudatosan készül idei nyaralására: tízből négyen kifejezetten erre spórolnak, az utazást tervezők harmada pedig több mint fél éve gyűjt az idei vakációra. A magyar családok átlagosan 170 ezer forintot költenek a nyári pihenésre, akik pedig nem indulnak útnak, azok 57 ezer forintot szánnak kikapcsolódásra, derül ki a Cofidis Hitel Monitor reprezentatív kutatásából. 
Utazási szokások | 2023

Utazási szokások | 2023 

A hazai utazóközönség véleményének és utazási szokásainak összefoglalója.
A fiatalok harmada tervez külföldi nyaralást

A fiatalok harmada tervez külföldi nyaralást 

Az Ifjúságkutató Intézet legfrissebb közvélemény-kutatása szerint a 15-39 éves korosztály harmada tervez külföldi vakációt, negyede pedig szívesen ellátogatna egy fesztiválra.

Szabadság szólóban 

A magyarok többsége akkor boldog, ha a párjával vagy családjával utazhat, de honfitársaink 13 százaléka kimondottan szeret egyedül világot látni, derül ki a Kiwi.com legfrissebb felmérése alapján.

Az átlagnál jobban féltik a munkahelyüket a magyar munkavállalók 

A magyar munkavállalók a globális átlagnál nagyobb arányban szoronganak munkahelyük biztonsága miatt, többen hajlandók túlórázni, ugyanakkor pesszimistábban látják nyugdíjba vonulási lehetőségeiket - közölte a Randstad legfrissebb felmérése alapján kedden.

Friss felmérés a magyarok utazási szokásairól 

A magyarok 64 százalékát már az utazás tervezése is boldoggá teszi, derül ki a Kiwi.com legújabb felméréséből,

Csúcsot döntött külföldön a magyar turisták költése 

Visszatért a magyarok külföldi utazási kedve: tavaly az előző évinél harmadával többször, 18 millió alkalommal utaztak el. Ez még elmarad a járvány előtti számtól, de költésben már így is csúcsot döntöttünk a gyenge forint miatt – derül ki Bank360.hu elemzéséből. A legtöbbet Ausztriában hagytunk, de Németországban is több mint 121 milliárd forintot.

Ausztria nyerte a telet a magyaroknál 

Minden negyedik magyar Ausztriába ment az idei télen pihenni vagy síelni a külföldre utazók közül, harmaduk a téli sportok miatt kelt útra – derül ki a Bank360.hu három hónap utasbiztosítási adatait elemző összegzéséből. A legmagasabb árú biztosítási szerződéseket több hónapos amerikai utakra igényelték, a kalandvágyók Réunion szigetét és a Himaláját is megcélozták.

Munkaerőpiac: a legtöbb munkaadó béremelést tervez 

A munkáltatók többsége béremelést tervez az idén, és erre számítanak a munkavállalók is a jelentős áremelkedések miatt. Az a vállalat, amelyik az inflációnál kisebb béremelést ad, a fluktuáció növekedésével nézhet szembe, a Wyser munkaerőpiaci szolgáltató felmérése szerint.

Virág, csoki, jegygyűrű - van itt minden Valentin-napra 

Készülhetnek a hölgyek, lesz még Valentin-napi lánykérés is, a Szallas.hu felmérése szerint. A kutatásban 1512 fő vett részt.

A húsfogyasztásról nem mond le a magyarok többsége 

Hiába méregdrága, mégsem akar kevesebb húst enni a lakosság többsége. Az energián való spórolásra viszont nyitott a magyar társadalom.

A téli utazók többsége idén nem is síelni megy 

Az idén télen a magyarok tizede tervez téli külföldi utat, és a síelők kisebbségbe kerültek a hazainál melegebb klímájú úticélokat választókkal szemben; az utazók többsége egy várost tervez felfedezni - ez derült ki a Groupama Biztosító és az OTP Bank megbízásából készült országos reprezentatív kutatásból.

Minden negyedik magyar megy télen külföldre 

Leginkább a fiatalok mennek külföldre télen: míg közülük minden 3., addig összességében a magyarok 28%-a lépi át az országhatárt a Kiwi.com friss reprezentatív felmérése alapján. Ha mindkét nem utazási preferenciáit nézzük, akkor leginkább a télből a nyárba utazás a vonzó. De míg a nők leginkább a karácsonyi vásárok miatt utaznak, addig a férfiak inkább wellnessezni szeretnének. A tömeget és sorban állást sokkal bosszantóbbnak tartjuk, mint az ünnepek miatt megemelkedett jegyárakat.

Önöknél alkalmaznak megváltozott munkaképességű dolgozókat? 

A többségi munkavállalóknak majdnem fele dolgozott már együtt megváltozott munkaképességű emberrel és többségében pozitív a tapasztalataik vannak a közös munkával kapcsolatban.

Alaposan a pénztárcájukba nyúlnak idén karácsonykor is a magyarok 

Karácsonyi ünnepi kiadásokra százezer forintot terveznek költeni átlagosan a magyarok idén, ebből 47 500 forintot szánnak ajándékra, derül ki a Cofidis Hitelmonitor legfrissebb, negyedik negyedéves kutatásból.

Ennyit költöttek a nemzetközi orvoskongresszus résztvevői 

A European Society of Endodontology (ESE) Kongresszus résztvevői a konferencia alatt összesen 887 millió forintot költöttek a velük érkező rokonokkal, barátokkal együtt, ez is alátámasztja azt a megállapítást, hogy az üzleti utazók jelentősen többet költenek a szabadidős turistákhoz viszonyítva.

Új helyzet a hazai munkaerőpiacon 

A jelenlegi gazdasági helyzetben várhatóan megnő az aktív álláskeresők száma, a felszabadult munkaerőt pedig a kkv-szektor szippanthatja majd fel. Nemes-Nagy Szilvia, a Performia Hungary Kft. ügyvezető tulajdonosa szerint a változás már elkezdődött, a cégeknek pedig most van igazán lehetőségük arra, hogy minőségi cseréket hajtsanak végre az állományban, de ehhez a kielégítő bérezésen felül átlagon felüli törődés is szükséges.

Számít sok munkavállalónak, hogy munkahelye fenntartható legyen 

A koronavírus-járvány miatti távmunkából az irodába visszatérő dolgozók elvárásai megváltoztak munkahelyükkel kapcsolatban az elmúlt másfél évben.

Ennyit költenek a fesztiválozók egy rendezvény ideje alatt 

40 ezer forintot költenek a fiatalok átlagosan egy fesztivál ideje alatt. Ebben nincs benne az alapozás időszaka.

Friss felmérés a cégek fizetési szokásairól 

Bosszantja a vállalkozók többségét a hosszú fizetési határidő.

Emiatt jön vissza a vendég egy szállodába 

Az idén 50 éves Danubius Hotels több mint 1600 hazai törzsvendégét kérdezte meg arról, mit mérlegelnek a szállás kiválasztásakor - tájékoztatta lapunkat a szállodavállalat.

Külföldre indulnak sokan idén nyáron egy felmérés szerint 

A koronavírus járvány enyhülésével az idén már megközelíti a külföldi nyaralást tervező magyarok száma a 2019-es szintet, és a korábbiaknál fontosabbá vált az utazók számára az utasbiztosítás, közölte a Groupama Biztosító Zrt. felmérésének eredményei alapján.

Felmérés: mindegy, hogy hová, csak induljunk! 

Ez az első olyan nyár, amikor az összes Covid-19-hez kapcsolódó korlátozást feloldották, ami óriási fellendülést hozott a repülőjegy foglalásokban a Kiwi.com adatai alapján.

Kutatás: szereti a csípőset a magyar 

Az utóbbi időszakban növekedett a csípős termékek kedveltsége. A hazai fogyasztók ötöde jelezte, hogy az elmúlt néhány évben szokott rá ezekre az élelmiszerekre, derül ki a Gyulahús Kft. friss, reprezentatív kutatásából.

A pályaelhagyók háromnegyede nem tervez visszatérést 

Magyarországon csaknem kétmillió pályaelhagyó van, háromnegyedük biztos benne, hogy többé már nem fog az előző szakmájában dolgozni, a visszatérést csupán a pályaelhagyók negyede tervezi - közölte a Profession.hu szerdán az MTI-vel tavaly ősszel készült reprezentatív online felmérése alapján.

Hazai körkép az ágazatról, amelyet az ág is húzza 

Véleménykörképet készített a Piqniq Budapest a hazai gasztronómia szereplőit leginkább foglalkoztató kihívásokról és problémákról.

Rendszeres felmérés térképezi fel a turisztikai ágazat helyzetét 

A Magyar Utazási Irodák Szövetsége is részt vesz a VIMOSZ és a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány közös kezdeményezésében, mely a GKI Gazdaságkutató közreműködésével egy felmérést indít a turisztikai és vendéglátó szektorokban - tájékoztatta lapunkat a MUISZ.

Az utasokat jobban aggasztja az áremelés, mint a háború 

Mintegy 9 millió eurós (3,4 milliárd HUF) büdzséből átfogó nyári kampányt indít az osztrák nemzeti turisztikai marketingszervezet: az Österreich Werbung – jelentette be április 4-ei sajtótájékoztatóján a társaság vezérigazgatója Lisa Weddig.

Felmérik a szupermarketek műanyaghasználatát 

A Greenpeace Magyarország megkereste a 9 legnagyobb szupermarketláncot Magyarországon, hogy megvizsgálja a műanyaglábnyomukat.

Felmérés született a magyarok utazási kedvéről 

Míg két éve a koronavírus-járvány, most az ukrán-orosz háború állítja kihívás elé a magyar szállásadókat. A dráguló energiaárak és a várhatóan elmaradó orosz turisták miatt, ismét kihívásokkal kell szembenéznie a hazai turizmusnak. Akárcsak 2020-ban és 21-ben, úgy idén is a magyar emberek lehetnek a belföldi turizmus megmentői. Az Everguest turisztikai tanácsadó megbízásából a TÁRKI által készített felmérés szerint a belföldi turizmus 2022-ben is rekordokat dönthet. Mindez azt mutatja, hogy a hazai piacban még mindig van tartalék és az elmaradó orosz turisták helyét - megfelelő megoldásokkal - átvehetik a magyarok - tájékoztatta lapunkat a társaság.

Felmérésben való részvételre buzdít az MSZÉSZ 

Az MSZÉSZ kéri a hazai szállodaipar részvételét az alábbi kutatásban.

Felmérés a hazai Y-generáció utazási szokásairól 

A cseh székhelyű utazási technológiai vállalat felmérése szerint a legtöbb magyar fiatal Európán belüli úti célt választ idén. 

MSZÉSZ: HOTREC felmérésben való részvételre buzdítja a szakmát 

Az MSZÉSZ egy Európára kiterjedő OTA-kkal kapcsolatos tanulmányban való közreműködésre kéri a hazai szállodaipar szereplőit.  

Alig szerepel hüvelyes étel a vendéglátóhelyek kínálatában 

A vendéglátóhelyek ma még nem használják ki a hüvelyesekben rejlő gasztronómiai lehetőségeket, kínálatukban alig szerepel hüvelyes zöldségből készült étel - ismerteti a Bonduelle élelmiszerfeldolgozó a hüvelyesek világnapjára készült reprezentatív felmérése alapján.

Fogyasztói felmérés: 4 utazás, 40 százalékkal magasabb költés idén 

Az Accor, a világ vezető szálloda- és vendéglátóipari csoportjának új kutatása optimizmust mutat az utazások 2022-es visszatérésével kapcsolatban: a felmérésben részt vevők átlagosan négy utat terveznek 2022-ben, és 39%-kal többet szándékoznak utazásra költeni, mint 2019-ben.

Továbbra is az üzemeltetők fókuszában a budapesti hotelpiac  

A Cushman & Wakefield szállodaipari üzletága elkészítette 2021-es összefoglalóját a magyar hotel piacról az üzemeltetők szemszögéből regionális kitekintésekkel kiegészítve - tudtuk meg a társaságtól.

A kerékpáros turizmus a járvány „nyertese” 

Egy frissen készített kutatásból kiderül: a kerékpározás dinamikus fejlődését nagyban gyorsította a járványhelyzet, ha úgy tetszik, a kerékpáros turizmus a koronavírus járványnak egyértelmű „nyertese”.

Felmérés a fogyatékossággal élő munkavállalókról 

Amelyből kiderült, hogy egyre nagyobb társadalmi elvárás a munkáltatókkal szemben a fogyatékossággal élők foglalkoztatása.

2022: osztrák utazási trendek  

Egy friss felmérésből kiderül, a járvány ellenére is sokan terveznek utazást 2022-ben az Ausztriában élők közül.  Elsősorban vízpartokat keresnek majd fel, második helyen szerepelnek a városlátogatások.

Az ébren töltött idő harmadát mobilalkalmazásokra fordítjuk 

Ébren töltött ideje átlagosan harmadát mobilalkalmazások használatával töltik az emberek, állapította meg a BBC hírportálja az App Annie elemzőcég friss jelentése alapján.

A legjobb tíz borturisztikai desztináció közé kerültünk 

A Bounce által készített listán Magyarország az első tíz között szerepel a világ legjobb borturisztikai desztinációi közül. A vizsgálat során a borfogyasztást, a bortermelést, a szőlőültetvények számát, a bortúrákat és egy üveg bor átlagos árát vették figyelembe.
Feliratkozás a Turizmus Online hírlevelére

Álláshirdetések

Munkatársat vagy munkát keres?

Adja fel hirdetését a Turizmus Online portálon, a turisztikai szakma honlapján! Leendő kollégái is minket olvasnak - válasszon csomagjaink közül!