Felmérés cikkek
A magyar utazók jórésze évente többször is utazna, ha kapna kedvezményeket
Több vendégéjszaka generálódhat a kedvezményes ajánlatoknak köszönhetően a Szallas.hu legfrissebb reprezentatív felmérése szerint.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé
2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Idén utazásra költenének leginkább a magyarok
A magyarok 63 százalékának vannak olyan céljai az idei évre, amihez nagyobb anyagi forrás szükséges és a legtöbbet utazásra adnák ki.
Friss felmérés: Dubajba költöznének a legtöbben
A COVID-19 világjárvány tetőpontján, már 2020-ban is érződött, hogy a külföldre költözés egyre többeket foglalkoztat, főleg azokat, akik jelentős változást szeretnének az életükben, és akiknek a munkájukból kifolyólag nem csak lehetőségük van, de szívesen is dolgoznának, telepednének le egy teljesen új országban.
MTÜ-felmérés: több ezer hazai szálláshely bajban a Booking miatt
A Magyar Turisztikai Ügynökség megállapítása szerint több ezer szálláshelyet lehetetleníthet el a Booking késedelmes fizetése.
Sok bécsi idén otthon nyaral
A Bécsi Gazdasági Kamara és a KMU Forschung Austria közös felmérése szerint idén minden negyedik bécsi otthon nyaral. Részben anyagi okokból, részben pedig azért, mert tökéletesen elégedettek a város szabadidős kínálatával.
Accor-kutatás az üzleti utazásokról
Az üzleti világ még mindig otthonról zoomol? A céges utazásokkal kapcsolatos kiadások már teljesen visszaálltak a világjárvány előtti szintre? Többek közt ezekre a kérdésekre keresi a választ a nemzetközi szállodalánc legfrissebb kutatása.
Itt a világ legjobb életminőségű városa
Ismét az osztrák fővárost tartják a világ legjobb életminőségű városának, derül ki az Economist magazin által publikált elemzésből. Bécset Koppenhága, majd az ausztráliai Melbourne és Sydney követik a sorban, áll a GD Consulting egyik hírében.
Íme, az idei nyár legnépszerűbb balatoni települései
Népesebb a déli part rajongótábora az északinál, és a szélesen elnyúló tó látványán túl a Badacsony sziluettje és a vízparti naplementék adják a balatoni vakáció esszenciáját.
Cofidis-felmérés: tízből négyen előre spórolnak a nyaralásra
A magyarok többsége tudatosan készül idei nyaralására: tízből négyen kifejezetten erre spórolnak, az utazást tervezők harmada pedig több mint fél éve gyűjt az idei vakációra. A magyar családok átlagosan 170 ezer forintot költenek a nyári pihenésre, akik pedig nem indulnak útnak, azok 57 ezer forintot szánnak kikapcsolódásra, derül ki a Cofidis Hitel Monitor reprezentatív kutatásából.
Utazási szokások | 2023
A hazai utazóközönség véleményének és utazási szokásainak összefoglalója.
A fiatalok harmada tervez külföldi nyaralást
Az Ifjúságkutató Intézet legfrissebb közvélemény-kutatása szerint a 15-39 éves korosztály harmada tervez külföldi vakációt, negyede pedig szívesen ellátogatna egy fesztiválra.
Szabadság szólóban
A magyarok többsége akkor boldog, ha a párjával vagy családjával utazhat, de honfitársaink 13 százaléka kimondottan szeret egyedül világot látni, derül ki a Kiwi.com legfrissebb felmérése alapján.
Az átlagnál jobban féltik a munkahelyüket a magyar munkavállalók
A magyar munkavállalók a globális átlagnál nagyobb arányban szoronganak munkahelyük biztonsága miatt, többen hajlandók túlórázni, ugyanakkor pesszimistábban látják nyugdíjba vonulási lehetőségeiket - közölte a Randstad legfrissebb felmérése alapján kedden.
Friss felmérés a magyarok utazási szokásairól
A magyarok 64 százalékát már az utazás tervezése is boldoggá teszi, derül ki a Kiwi.com legújabb felméréséből,
Csúcsot döntött külföldön a magyar turisták költése
Visszatért a magyarok külföldi utazási kedve: tavaly az előző évinél harmadával többször, 18 millió alkalommal utaztak el. Ez még elmarad a járvány előtti számtól, de költésben már így is csúcsot döntöttünk a gyenge forint miatt – derül ki Bank360.hu elemzéséből. A legtöbbet Ausztriában hagytunk, de Németországban is több mint 121 milliárd forintot.
Ausztria nyerte a telet a magyaroknál
Minden negyedik magyar Ausztriába ment az idei télen pihenni vagy síelni a külföldre utazók közül, harmaduk a téli sportok miatt kelt útra – derül ki a Bank360.hu három hónap utasbiztosítási adatait elemző összegzéséből. A legmagasabb árú biztosítási szerződéseket több hónapos amerikai utakra igényelték, a kalandvágyók Réunion szigetét és a Himaláját is megcélozták.
Munkaerőpiac: a legtöbb munkaadó béremelést tervez
A munkáltatók többsége béremelést tervez az idén, és erre számítanak a munkavállalók is a jelentős áremelkedések miatt. Az a vállalat, amelyik az inflációnál kisebb béremelést ad, a fluktuáció növekedésével nézhet szembe, a Wyser munkaerőpiaci szolgáltató felmérése szerint.
Virág, csoki, jegygyűrű - van itt minden Valentin-napra
Készülhetnek a hölgyek, lesz még Valentin-napi lánykérés is, a Szallas.hu felmérése szerint. A kutatásban 1512 fő vett részt.
A húsfogyasztásról nem mond le a magyarok többsége
Hiába méregdrága, mégsem akar kevesebb húst enni a lakosság többsége. Az energián való spórolásra viszont nyitott a magyar társadalom.
A téli utazók többsége idén nem is síelni megy
Az idén télen a magyarok tizede tervez téli külföldi utat, és a síelők kisebbségbe kerültek a hazainál melegebb klímájú úticélokat választókkal szemben; az utazók többsége egy várost tervez felfedezni - ez derült ki a Groupama Biztosító és az OTP Bank megbízásából készült országos reprezentatív kutatásból.
Minden negyedik magyar megy télen külföldre
Leginkább a fiatalok mennek külföldre télen: míg közülük minden 3., addig összességében a magyarok 28%-a lépi át az országhatárt a Kiwi.com friss reprezentatív felmérése alapján. Ha mindkét nem utazási preferenciáit nézzük, akkor leginkább a télből a nyárba utazás a vonzó. De míg a nők leginkább a karácsonyi vásárok miatt utaznak, addig a férfiak inkább wellnessezni szeretnének. A tömeget és sorban állást sokkal bosszantóbbnak tartjuk, mint az ünnepek miatt megemelkedett jegyárakat.
Önöknél alkalmaznak megváltozott munkaképességű dolgozókat?
A többségi munkavállalóknak majdnem fele dolgozott már együtt megváltozott munkaképességű emberrel és többségében pozitív a tapasztalataik vannak a közös munkával kapcsolatban.
Alaposan a pénztárcájukba nyúlnak idén karácsonykor is a magyarok
Karácsonyi ünnepi kiadásokra százezer forintot terveznek költeni átlagosan a magyarok idén, ebből 47 500 forintot szánnak ajándékra, derül ki a Cofidis Hitelmonitor legfrissebb, negyedik negyedéves kutatásból.
Ennyit költöttek a nemzetközi orvoskongresszus résztvevői
A European Society of Endodontology (ESE) Kongresszus résztvevői a konferencia alatt összesen 887 millió forintot költöttek a velük érkező rokonokkal, barátokkal együtt, ez is alátámasztja azt a megállapítást, hogy az üzleti utazók jelentősen többet költenek a szabadidős turistákhoz viszonyítva.
Új helyzet a hazai munkaerőpiacon
A jelenlegi gazdasági helyzetben várhatóan megnő az aktív álláskeresők száma, a felszabadult munkaerőt pedig a kkv-szektor szippanthatja majd fel. Nemes-Nagy Szilvia, a Performia Hungary Kft. ügyvezető tulajdonosa szerint a változás már elkezdődött, a cégeknek pedig most van igazán lehetőségük arra, hogy minőségi cseréket hajtsanak végre az állományban, de ehhez a kielégítő bérezésen felül átlagon felüli törődés is szükséges.
Számít sok munkavállalónak, hogy munkahelye fenntartható legyen
A koronavírus-járvány miatti távmunkából az irodába visszatérő dolgozók elvárásai megváltoztak munkahelyükkel kapcsolatban az elmúlt másfél évben.
Ennyit költenek a fesztiválozók egy rendezvény ideje alatt
40 ezer forintot költenek a fiatalok átlagosan egy fesztivál ideje alatt. Ebben nincs benne az alapozás időszaka.
Friss felmérés a cégek fizetési szokásairól
Bosszantja a vállalkozók többségét a hosszú fizetési határidő.
Emiatt jön vissza a vendég egy szállodába
Az idén 50 éves Danubius Hotels több mint 1600 hazai törzsvendégét kérdezte meg arról, mit mérlegelnek a szállás kiválasztásakor - tájékoztatta lapunkat a szállodavállalat.
Külföldre indulnak sokan idén nyáron egy felmérés szerint
A koronavírus járvány enyhülésével az idén már megközelíti a külföldi nyaralást tervező magyarok száma a 2019-es szintet, és a korábbiaknál fontosabbá vált az utazók számára az utasbiztosítás, közölte a Groupama Biztosító Zrt. felmérésének eredményei alapján.
Felmérés: mindegy, hogy hová, csak induljunk!
Ez az első olyan nyár, amikor az összes Covid-19-hez kapcsolódó korlátozást feloldották, ami óriási fellendülést hozott a repülőjegy foglalásokban a Kiwi.com adatai alapján.
Kutatás: szereti a csípőset a magyar
Az utóbbi időszakban növekedett a csípős termékek kedveltsége. A hazai fogyasztók ötöde jelezte, hogy az elmúlt néhány évben szokott rá ezekre az élelmiszerekre, derül ki a Gyulahús Kft. friss, reprezentatív kutatásából.
A pályaelhagyók háromnegyede nem tervez visszatérést
Magyarországon csaknem kétmillió pályaelhagyó van, háromnegyedük biztos benne, hogy többé már nem fog az előző szakmájában dolgozni, a visszatérést csupán a pályaelhagyók negyede tervezi - közölte a Profession.hu szerdán az MTI-vel tavaly ősszel készült reprezentatív online felmérése alapján.
Hazai körkép az ágazatról, amelyet az ág is húzza
Véleménykörképet készített a Piqniq Budapest a hazai gasztronómia szereplőit leginkább foglalkoztató kihívásokról és problémákról.
Rendszeres felmérés térképezi fel a turisztikai ágazat helyzetét
A Magyar Utazási Irodák Szövetsége is részt vesz a VIMOSZ és a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány közös kezdeményezésében, mely a GKI Gazdaságkutató közreműködésével egy felmérést indít a turisztikai és vendéglátó szektorokban - tájékoztatta lapunkat a MUISZ.
Az utasokat jobban aggasztja az áremelés, mint a háború
Mintegy 9 millió eurós (3,4 milliárd HUF) büdzséből átfogó nyári kampányt indít az osztrák nemzeti turisztikai marketingszervezet: az Österreich Werbung – jelentette be április 4-ei sajtótájékoztatóján a társaság vezérigazgatója Lisa Weddig.
Felmérik a szupermarketek műanyaghasználatát
A Greenpeace Magyarország megkereste a 9 legnagyobb szupermarketláncot Magyarországon, hogy megvizsgálja a műanyaglábnyomukat.
Felmérés született a magyarok utazási kedvéről
Míg két éve a koronavírus-járvány, most az ukrán-orosz háború állítja kihívás elé a magyar szállásadókat. A dráguló energiaárak és a várhatóan elmaradó orosz turisták miatt, ismét kihívásokkal kell szembenéznie a hazai turizmusnak. Akárcsak 2020-ban és 21-ben, úgy idén is a magyar emberek lehetnek a belföldi turizmus megmentői. Az Everguest turisztikai tanácsadó megbízásából a TÁRKI által készített felmérés szerint a belföldi turizmus 2022-ben is rekordokat dönthet. Mindez azt mutatja, hogy a hazai piacban még mindig van tartalék és az elmaradó orosz turisták helyét - megfelelő megoldásokkal - átvehetik a magyarok - tájékoztatta lapunkat a társaság.
Felmérésben való részvételre buzdít az MSZÉSZ
Az MSZÉSZ kéri a hazai szállodaipar részvételét az alábbi kutatásban.
Felmérés a hazai Y-generáció utazási szokásairól
A cseh székhelyű utazási technológiai vállalat felmérése szerint a legtöbb magyar fiatal Európán belüli úti célt választ idén.
MSZÉSZ: HOTREC felmérésben való részvételre buzdítja a szakmát
Az MSZÉSZ egy Európára kiterjedő OTA-kkal kapcsolatos tanulmányban való közreműködésre kéri a hazai szállodaipar szereplőit.
Alig szerepel hüvelyes étel a vendéglátóhelyek kínálatában
A vendéglátóhelyek ma még nem használják ki a hüvelyesekben rejlő gasztronómiai lehetőségeket, kínálatukban alig szerepel hüvelyes zöldségből készült étel - ismerteti a Bonduelle élelmiszerfeldolgozó a hüvelyesek világnapjára készült reprezentatív felmérése alapján.
Fogyasztói felmérés: 4 utazás, 40 százalékkal magasabb költés idén
Az Accor, a világ vezető szálloda- és vendéglátóipari csoportjának új kutatása optimizmust mutat az utazások 2022-es visszatérésével kapcsolatban: a felmérésben részt vevők átlagosan négy utat terveznek 2022-ben, és 39%-kal többet szándékoznak utazásra költeni, mint 2019-ben.
Továbbra is az üzemeltetők fókuszában a budapesti hotelpiac
A Cushman & Wakefield szállodaipari üzletága elkészítette 2021-es összefoglalóját a magyar hotel piacról az üzemeltetők szemszögéből regionális kitekintésekkel kiegészítve - tudtuk meg a társaságtól.
A kerékpáros turizmus a járvány „nyertese”
Egy frissen készített kutatásból kiderül: a kerékpározás dinamikus fejlődését nagyban gyorsította a járványhelyzet, ha úgy tetszik, a kerékpáros turizmus a koronavírus járványnak egyértelmű „nyertese”.
Felmérés a fogyatékossággal élő munkavállalókról
Amelyből kiderült, hogy egyre nagyobb társadalmi elvárás a munkáltatókkal szemben a fogyatékossággal élők foglalkoztatása.
2022: osztrák utazási trendek
Egy friss felmérésből kiderül, a járvány ellenére is sokan terveznek utazást 2022-ben az Ausztriában élők közül. Elsősorban vízpartokat keresnek majd fel, második helyen szerepelnek a városlátogatások.