Országonként eltérő turisztikai külképviseleteket hoz létre a kormány

Bienerth Gusztáv elmondása szerint nem tarolja le a kormány a hazai turizmus külképviseleti hálózatát a számunkra lényeges vendégküldő országokban, helyette egy korszerűbb, az egyes utazási piacok speciális igényeit kiszolgáló rendszert hoz létre – mondta a Magyar Időknek a turizmusért felelős kormánybiztos.

Ahogy arról a Turizmus Online-on is beszámoltunk, december végén megszűnt a turizmus állami irányítási rendszeréhez tartozó jelenlegi külképviseleti hálózat, helyette az adott célpiaci igényekre szabott marketinghálózat jön létre a külföldi utazási piacokon. Első lépésben felszámolják a több mint két évtizede hazánkat lényegében változatlan módszerekkel népszerűsítő képviseleteket, azonban továbbra is kiemelt hangsúlyt kap a kormány turizmuspolitikájában Magyarország hatékony népszerűsítése a nemzetközi pia­con – közölte Bienerth Gusztáv.

A turizmusért felelős kormánybiztos felvázolta, hogy a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) átszervezésének különböző állomásai vannak: a szervezet részeként működő külképviseleti hálózat mostanra érett meg a teljes reformra. – Az új típusú desztinációs szemlélet megvalósításához és a jövőbeni üzenetek közvetítéséhez jobban illeszkedő külpiaci rendszerre van szükség, ez 2017-ben kiépül – jelezte Bienerth Gusztáv. Mint mondta, mára elavult az a módszer, hogy egyetlen, évek óta ismételt fő üzenetet közvetítünk hazánkról valamennyi turisztikai piacon, ugyanis az egyes országok, közelebbi-távolabbi küldőpia­cok turistáinak eltérőek az igényeik, ehhez alkalmazkodva kell az új marketingeszközöket kialakítani.



Több verzió is szóba jön

Elmondta, több változatban gondolkodnak az új külképviseleti hálózat működését illetően. Lesznek országok, ahol például egy turisztikai attasé képviseli majd hazánk kínálatát a helyi nagykövetségen belül. Másutt olyan külképviseletet hoznak létre, amely egy külföldi partnerrel alapított vegyes vállalatként működik majd, egy másik elképzelés szerint pedig az egyes piacokon az MTÜ százszázalékos tulajdonában lévő cégek végzik majd a marketingtevékenységet. – Szlovéniával például már zajlanak a tárgyalások arról, hogy közös külképviselettel jelenünk meg Koreában – fűzte hozzá a kormánybiztos. Elsőként kijelölik, hogy melyek a hazánk beutazóturizmusának fontos küldőpiacok, ehhez meghatározzák a célországnak megfelelő üzeneteket és az ennek megfelelő stratégiát.

Ez amiatt is fontos, mert már most látszik, hogy a magyarországi turizmus új területei vannak feljövőben, amelyeknek meg kell jelenniük a marketingakciókban. Így például a világhírű fesztiváljaink, a megújuló gasztronómiai és gazdag kulturális kínálatunk, a konferencialehetőségek egyre több területen teszik vonzóvá hazánkat, akárcsak a fokozott kormányzati támogatást élvező sportturizmus fejlődése.

A Magyar Turisztikai Ügynökség weboldalán a korábbiakhoz képest már nem érhetők el a külképviseletekkel kapcsolatos információk (a szerk.).

Forrás: Magyar Idők


A közlekedés napját szimulátorral és élménykamionnal ünnepli a szentendrei múzeum

A közlekedés napját szimulátorral és élménykamionnal ünnepli a szentendrei múzeum 

A BKV – a Magyar Autóklubbal együttműködve – az idén is csatlakozik a közlekedési kultúra napja programsorozathoz.
Új feladatkörök és bővülő csapat a Kartago Tours-nál

Új feladatkörök és bővülő csapat a Kartago Tours-nál 

Új értékesítési vezető érkezett a német hátterű utazásszervezőhöz.
Új vizuális megoldások a Szabadság Szigetén

Új vizuális megoldások a Szabadság Szigetén 

Új fejezet nyílik a Sziget életében, megőrizve a különleges atmoszférát és a változatos programokat, miközben látványos újításokkal is várják a látogatókat.
Befutóékszer és kávés pezsgés – izgalmas párosítás a 30. ALDI Női Futógálán

Befutóékszer és kávés pezsgés – izgalmas párosítás a 30. ALDI Női Futógálán 

„Ez Magyarország legszebb szabadidősport-rendezvénye”, hallhattuk az ALDI Futógála beharangozó eseményén május 8-án, a Cafe Frei BudaParton lévő egységében.
75 helyszín, 300 program, világsztárokkal – jön a SopronFest

75 helyszín, 300 program, világsztárokkal – jön a SopronFest 

Idén Sopronban indul a fesztiválszezon.
Különleges ereklyék a veszprémi Gizella-napokon

Különleges ereklyék a veszprémi Gizella-napokon  

Az idei Gizella Napok keretében, május 10-én és 11-én vezetett sétákon fedezhetjük fel a Szent Mihály Főszékesegyházat, ahol Szent István király hitvesének két ereklyéjét is őrzik.
Szipál 101: programsorozat a fotóslegenda nyomában

Szipál 101: programsorozat a fotóslegenda nyomában 

Hamarosan az ország több pontján is megtekinthető a Szipál-univerzum.
TKI: az ágazat szereplői negatívan látják helyzetüket

TKI: az ágazat szereplői negatívan látják helyzetüket 

Bár a turizmus bizalmi mutatói még így is kedvezőbbek, mint a nemzetgazdasági átlag vagy más ágazatok indexei, a szálláshely-szolgáltatás, a vendéglátás és az egyéb turisztikai szektor is visszaesést mutat.
Együttműködési megállapodás az erdő és a természet védelméért

Együttműködési megállapodás az erdő és a természet védelméért  

Célja, hogy a terület ökológiai, klímavédelmi és turisztikai szempontból is megújulhasson.
Új szakember a HotelPremio Group csapatában

Új szakember a HotelPremio Group csapatában 

Senior event szakember érkezett az ügynökséghez.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.