A Magyar TDM Szövetség üdvözli, hogy szalagcímet is kiérdemlő fontos témává vált a hazai turizmus sikerének egyik legfontosabb kérdése, az egyes desztinációk, térségek és régiók turisztikai menedzselésének jelene és jövője. A Napi Turizmus pénteki számában érdekes cikkben világította meg a még kialakulóban lévő, alig nyolc éves múltra visszatekintő TDM rendszer alapját jelentő, helyi szinten működő szervezetek problémáit Nagy Júlia, a MIDMAR Miskolci Idegenforgalmi Marketing Nonprofit Közhasznú Kft. ügyvezetője. A Magyar TDM Szövetség elnöksége és tagsága elkötelezett az erről folyó párbeszédben és ugyanezen problémák rendszerszinten történő kezelésében, melynek érdekében a közelmúltban – mint arról már többször értesülhetett a szakma a szaksajtónak is köszönhetően – számos eredményes lépés történt.
Az elsősorban a KKV szektorhoz tartozó turisztikai vállalkozások jövedelmezősége és munkahelyteremtő képességének erősödése elképzelhetetlen anélkül, hogy működési területük vonzó és nemzetközi szinten is versenyképes desztinációként jelenjen meg a potenciális turisták számára. Ezen versenyképesség megteremtése mára oly összetett feladattá vált, mely megkívánja az adott fogadóterület vállalkozói szemléletű, eredményorientált és stratégiai, azaz professzionális menedzselését. A kifejezetten erre szakosodott TDM szervezeteket viszont nem mindegy, milyen szakembergárda vezeti, a munkatársak mennyire rendelkeznek naprakész tudással és a gyors döntésekhez szükséges készségekkel. Ebben egyetértés alakult ki a közelmúltban az MTDM Szövetség és az MTÜ vezetése között, melynek köszönhetően – többek közt – decemberben egy olyan új továbbképzési lehetőség alapjait sikerül letenni, melyen keresztül biztosítható a desztinációk irányítását végző, nemzetközi szinten is versenyképes topmenedzserek táborának megteremtése. Arról, hogy a topmenedzserekre milyen égető szükség lenne a helyi szervezeteknél, hosszasan írt Nagy Júlia a korábbi cikkében, mely ide kattintva olvasható.
A 21. századra már mindenki által megtapasztalt változások okozta kihívásokra nem lehet 20. századi válaszokat adni a turizmus piacán sem. A rendszereken belüli struktúrák mára megváltoztak, mára a rendszerek szilárdságát a hálózatok szabják meg. A piramisok, a hierarchikusan felépülő szervezetek helyét átveszik – átvették – a hálózatok, ezért lett mára a siker alapja a hálózat és az lehet sikeres, aki ebben a rendszerben tud gondolkozni, működni, versenyezni. Az ezredforduló környékén indult el a turizmusban a desztináción belüli és a desztinációk közötti hálózatok intenzív kiépülése, Magyarország is jó ütemben emelte stratégiai szintre a TDM rendszer kiépítésének átfogó célját tíz évvel ezelőtt.
A professzionális desztinációmenedzsment hálózatos kiépítésének jövőbeni erősítése az az út, mely a sikeres és versenyképes turizmus megteremtése irányába visz, még akkor is, ha a fiatalkori gyerekbetegségeken nincs még túl minden fogadóterület. A rendszer stabil működésének feltételeit garantáló jogi és gazdasági – pénzügyi – környezet megteremtése a Magyar TDM Szövetség legfontosabb célja, melynek érdekében továbbra is partnerségben működik a többi turisztikai szakmai szervezettel és az ágazati irányítással. Hiszen a rendszer zökkenőmentes működése az ország turisztikai sikerének kulcsa, azaz közérdek.
Forrás: Magyar TDM Szövetség