A szállodaszövetség megduplázná a turisztikai célelőirányzatot

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének levele Varga Mihály miniszter úr részére.

„Sajnálattal és meglepetéssel láttuk, hogy az Országgyűlésnek beterjesztett 2015. évi költségvetési javaslatban a TC soron csupán bruttó 4.9 Mrd Ft szerepel.

Szeretnénk emlékeztetni Miniszter urat arra, hogy az első Orbán kormány idején, 2001-ben 25 Mrd, 2002-ben pedig 28 Mrd volt a TC és értelemszerűen az MT Zrt. költségvetése is jóval magasabb volt a mostanihoz képest. 2002 óta ezek az összegek sajnálatosan folyamatosan csökkentek, erodálódtak.

A nemzetközi gyakorlat szerint a nemzeti marketing finanszírozása állami feladat, versenytársaink turisztikai marketing és promóciós költségvetése többszöröse a magyarországinak, így például Ausztria kb. 10-szer nagyobb működési és marketing célú forrással rendelkezik, nem beszélve arról, hogy a fővárosok, nagyobb települések, régiók önálló turisztikai forrásokkal is rendelkeznek, ami Bécs esetében 7 Mrd Ft, szemben Budapest 50 millió forintjával. Ez utóbbi oka, hogy 2011. január 1-jével az IFA beszedési joga a Fővárostól átkerült a kerületekhez.

A turizmus esetében a finanszírozás nem támogatást jelent, hanem befektetést. Ezt már a kormány is felismerte, hiszen Önök például erre alapozva hosszabbították meg a Forma 1 versenyek rendezéséről szóló szerződést. Másfél évvel ezelőtt jelent meg a Turizmus Panoráma Bulletinben, hogy „mielőtt bárki is sokallná ezt a 7,5 – 8 milliárd forintot egy sportverseny támogatására…, tudnia kell, hogy a KPMG kutatása szerint a Magyar Nagydíjra fordított minden egyes költségvetési forint ötszörösen térül meg makrogazdasági szinten, ráadásul, gyakorlatilag azonnal.” Ez a megállapítás még inkább vonatkozik a turisztikai marketingre.

A csökkenő források hatására turizmusunk – nagy potenciálja, gazdagodó vonzereje ellenére – nem használja ki eléggé gazdaságélénkítő, devizateremtő és munkahelyteremtő szerepét. A szállodák tavaly is csak 50%-os kihasználtsággal működtek, jóval több és magasabb költésű vendégre van szüksége az országnak. Erőteljesebb promócióval, marketinggel kell törekednünk hagyományos európai piacaink megtartására és új, feltörekvő piacok meghódítására. Óriási kommunikációs és promóciós verseny van az egyes fogadó országok között, mindez forradalmian változó, új, digitális technikákkal, online foglalási módszerekkel. Európában a kereskedelmet és az építőipart követően a turizmust a 3. legnagyobb ágazatnak tartják, érdemes ezen a hullámon tartósan fennmaradnunk.

Fentiek szellemében javasoljuk a TC keretének megduplázást. Multiplikátor hatása révén egy ilyen döntés a nemzetgazdaságnak jelentős többletbevételt is generál.

Az MSZÉSZ a jövőben is készséggel működik együtt az MT Zrt-vel a fontos nemzeti turisztikai célok megvalósításában.

Egyúttal javasoljuk a 2014 áprilisában lejárt NGM – MSZÉSZ stratégiai együttműködési megállapodás megújítását is. Szövetségünk szívesen közreműködik egy új stratégia és eszközrendszer kialakításában is.”

Forrás: MSZÉSZ


Megnyitott a KRESZ Park

Megnyitott a KRESZ Park 

 A felújítás során bővítették a zöldfelületeket és különös figyelmet fordítottak a biztonságos és akadálymentes hozzáférésre.
Újra nyitva ez a Balaton-környéki emlékmúzeum

Újra nyitva ez a Balaton-környéki emlékmúzeum 

A Kunffy Lajos Emlékmúzeum nemrégiben újra megnyitotta kapuját a nagyközönség számára.
Erdészek vetélkednek egymással a szakmai elismerésért

Erdészek vetélkednek egymással a szakmai elismerésért  

A jó hangulatú programon az indulók mindegyike rendkívül jó felkészültségről tett tanúbizonyságot, ám nyertes csupán egy lehetett közülük.
Kékfestéstől a csipkevarráson át - Pünkösd a Skanzenben

Kékfestéstől a csipkevarráson át - Pünkösd a Skanzenben 

A Pünkösdi Örökség Ünnep bepillantást enged élő örökség közösségeink színes hagyományaiba.
Új sétapontokkal bővült a Budapest Bejáró

Új sétapontokkal bővült a Budapest Bejáró 

20 új helyszín az EU-csatlakozás évfordulójára.
Az op-art mester és a bolygó meghódítása

Az op-art mester és a bolygó meghódítása 

Egy soha el nem mesélt történet: egyedülálló Vasarely-Fajó tárlat nyílik a Hungarian Art & Business művészeti központban.
Bemutatták a Kéktúráról készült magyar filmet

Bemutatták a Kéktúráról készült magyar filmet 

A magyar túrázok először láthatnak nagyvásznon az Európa lehosszabb egybefüggő túraútvonaláról készült filmet.
Felpörgött a lakossági hitelezés az Ersténél

Felpörgött a lakossági hitelezés az Ersténél 

Az Erste által kezelt befektetési alapok eszközértéke meghaladja a 2400 milliárd forintot.
Hiánypótló beruházás a Tisza-tónál

Hiánypótló beruházás a Tisza-tónál 

Megnyitotta kapuit a tiszafüredi Kérész Központ.
Erdők és csillagok nyomában a Zselicben

Erdők és csillagok nyomában a Zselicben 

Második alkalommal szervezi meg a Somogy Megyei Erdész és Természetvédő Egyesület a Somogyi Erdők Napja elnevezésű családi programot a zselici erdőben.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.