A szállodaszövetség megduplázná a turisztikai célelőirányzatot

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének levele Varga Mihály miniszter úr részére.

„Sajnálattal és meglepetéssel láttuk, hogy az Országgyűlésnek beterjesztett 2015. évi költségvetési javaslatban a TC soron csupán bruttó 4.9 Mrd Ft szerepel.

Szeretnénk emlékeztetni Miniszter urat arra, hogy az első Orbán kormány idején, 2001-ben 25 Mrd, 2002-ben pedig 28 Mrd volt a TC és értelemszerűen az MT Zrt. költségvetése is jóval magasabb volt a mostanihoz képest. 2002 óta ezek az összegek sajnálatosan folyamatosan csökkentek, erodálódtak.

A nemzetközi gyakorlat szerint a nemzeti marketing finanszírozása állami feladat, versenytársaink turisztikai marketing és promóciós költségvetése többszöröse a magyarországinak, így például Ausztria kb. 10-szer nagyobb működési és marketing célú forrással rendelkezik, nem beszélve arról, hogy a fővárosok, nagyobb települések, régiók önálló turisztikai forrásokkal is rendelkeznek, ami Bécs esetében 7 Mrd Ft, szemben Budapest 50 millió forintjával. Ez utóbbi oka, hogy 2011. január 1-jével az IFA beszedési joga a Fővárostól átkerült a kerületekhez.

A turizmus esetében a finanszírozás nem támogatást jelent, hanem befektetést. Ezt már a kormány is felismerte, hiszen Önök például erre alapozva hosszabbították meg a Forma 1 versenyek rendezéséről szóló szerződést. Másfél évvel ezelőtt jelent meg a Turizmus Panoráma Bulletinben, hogy „mielőtt bárki is sokallná ezt a 7,5 – 8 milliárd forintot egy sportverseny támogatására…, tudnia kell, hogy a KPMG kutatása szerint a Magyar Nagydíjra fordított minden egyes költségvetési forint ötszörösen térül meg makrogazdasági szinten, ráadásul, gyakorlatilag azonnal.” Ez a megállapítás még inkább vonatkozik a turisztikai marketingre.

A csökkenő források hatására turizmusunk – nagy potenciálja, gazdagodó vonzereje ellenére – nem használja ki eléggé gazdaságélénkítő, devizateremtő és munkahelyteremtő szerepét. A szállodák tavaly is csak 50%-os kihasználtsággal működtek, jóval több és magasabb költésű vendégre van szüksége az országnak. Erőteljesebb promócióval, marketinggel kell törekednünk hagyományos európai piacaink megtartására és új, feltörekvő piacok meghódítására. Óriási kommunikációs és promóciós verseny van az egyes fogadó országok között, mindez forradalmian változó, új, digitális technikákkal, online foglalási módszerekkel. Európában a kereskedelmet és az építőipart követően a turizmust a 3. legnagyobb ágazatnak tartják, érdemes ezen a hullámon tartósan fennmaradnunk.

Fentiek szellemében javasoljuk a TC keretének megduplázást. Multiplikátor hatása révén egy ilyen döntés a nemzetgazdaságnak jelentős többletbevételt is generál.

Az MSZÉSZ a jövőben is készséggel működik együtt az MT Zrt-vel a fontos nemzeti turisztikai célok megvalósításában.

Egyúttal javasoljuk a 2014 áprilisában lejárt NGM – MSZÉSZ stratégiai együttműködési megállapodás megújítását is. Szövetségünk szívesen közreműködik egy új stratégia és eszközrendszer kialakításában is.”

Forrás: MSZÉSZ


Utazás 2025 kiállítás: fókuszban a különleges élmények

Utazás 2025 kiállítás: fókuszban a különleges élmények 

Az idei évben különös figyelmet kap a Balaton négyévszakos turizmusa, míg a nemzetközi vendégek közül Szlovákia mutatkozik be különleges gasztronómiájával és kulturális örökségével.
 Most először: nemzetközi snowboard verseny Magyarországon

Most először: nemzetközi snowboard verseny Magyarországon 

Látványos nemzetközi snowboard-verseny, tökéletes hó és minden pályán zavartalan nyitvatartás várja a sízőket a hétvégén Mátraszentistvánon.
Hosszabb a balatoni STRAND Fesztivál, mint korábban

Hosszabb a balatoni STRAND Fesztivál, mint korábban 

Egy nappal hosszabb lesz a STRAND Fesztivál.
NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés

NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés 

Visszavonják a társadalmi egyeztetésre bocsátott rendelettervezetet, amely a szálláshely-minősítési tevékenységhez kapcsolódó igazgatási szolgáltatási díjak szabályozását célozta.
Sétálójeggyel nyit újra a szentendrei Skanzen

Sétálójeggyel nyit újra a szentendrei Skanzen 

A Skanzen házaiba ugyan még nem térhetünkk be, de sétálhatunk, túrázhatunk a Duna-Ipoly Nemzeti Parkhoz tartozó 75 hektáros területen.
Vegyes ízelítő a 2025-ös HoReCa Design Kiállítás választékából

Vegyes ízelítő a 2025-ös HoReCa Design Kiállítás választékából 

Az idei HoReCa Design Kiállítás, amely a Bútor, Lámpa, Dekor Kiállítás részeként látogatható, számtalan innovatív és különleges termékkel várja a szakmai érdeklődőket.
Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet

Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet 

Az Utazás kiállítás szakmai napján a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) szervezésében megrendezésre kerülő konferencián a hazai turizmus szereplői osztották meg tapasztalataikat.
Kicsi gazdák, nagy kalandok: egyedülálló farsang a múzeumban

Kicsi gazdák, nagy kalandok: egyedülálló farsang a múzeumban 

A Mezőgazdasági Múzeum szervezői egyedülálló farsangi kalandra hívják a családokat 2025. március 1-jén a Vajdahunyad várába. Egy napra gyermekeinkből lehet tehenész, lovász, gabonatermesztő vagy szatócsboltos.
PwC: erősödő bizalom a világgazdaságban, óvatos vállalati várakozások

PwC: erősödő bizalom a világgazdaságban, óvatos vállalati várakozások 

A hazai cégvezetők 70 százaléka számít globális gazdaság gyorsulására, 60 százalék a hazai gazdasággal kapcsolatban is optimistán nyilatkozott, míg saját vállalata növekedésében mindössze 39 százalék bízik.
Így zajlott a jubileumi BCEFW

Így zajlott a jubileumi BCEFW 

A Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) az elmúlt években a régió egyik legjelentősebb divateseményévé vált, a 15. szezon pedig minden eddiginél színesebb programmal és új nemzetközi együttműködésekkel ünnepelte a közép-európai divatot február 10-16. között.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.