A szállodaszövetség megduplázná a turisztikai célelőirányzatot

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének levele Varga Mihály miniszter úr részére.

„Sajnálattal és meglepetéssel láttuk, hogy az Országgyűlésnek beterjesztett 2015. évi költségvetési javaslatban a TC soron csupán bruttó 4.9 Mrd Ft szerepel.

Szeretnénk emlékeztetni Miniszter urat arra, hogy az első Orbán kormány idején, 2001-ben 25 Mrd, 2002-ben pedig 28 Mrd volt a TC és értelemszerűen az MT Zrt. költségvetése is jóval magasabb volt a mostanihoz képest. 2002 óta ezek az összegek sajnálatosan folyamatosan csökkentek, erodálódtak.

A nemzetközi gyakorlat szerint a nemzeti marketing finanszírozása állami feladat, versenytársaink turisztikai marketing és promóciós költségvetése többszöröse a magyarországinak, így például Ausztria kb. 10-szer nagyobb működési és marketing célú forrással rendelkezik, nem beszélve arról, hogy a fővárosok, nagyobb települések, régiók önálló turisztikai forrásokkal is rendelkeznek, ami Bécs esetében 7 Mrd Ft, szemben Budapest 50 millió forintjával. Ez utóbbi oka, hogy 2011. január 1-jével az IFA beszedési joga a Fővárostól átkerült a kerületekhez.

A turizmus esetében a finanszírozás nem támogatást jelent, hanem befektetést. Ezt már a kormány is felismerte, hiszen Önök például erre alapozva hosszabbították meg a Forma 1 versenyek rendezéséről szóló szerződést. Másfél évvel ezelőtt jelent meg a Turizmus Panoráma Bulletinben, hogy „mielőtt bárki is sokallná ezt a 7,5 – 8 milliárd forintot egy sportverseny támogatására…, tudnia kell, hogy a KPMG kutatása szerint a Magyar Nagydíjra fordított minden egyes költségvetési forint ötszörösen térül meg makrogazdasági szinten, ráadásul, gyakorlatilag azonnal.” Ez a megállapítás még inkább vonatkozik a turisztikai marketingre.

A csökkenő források hatására turizmusunk – nagy potenciálja, gazdagodó vonzereje ellenére – nem használja ki eléggé gazdaságélénkítő, devizateremtő és munkahelyteremtő szerepét. A szállodák tavaly is csak 50%-os kihasználtsággal működtek, jóval több és magasabb költésű vendégre van szüksége az országnak. Erőteljesebb promócióval, marketinggel kell törekednünk hagyományos európai piacaink megtartására és új, feltörekvő piacok meghódítására. Óriási kommunikációs és promóciós verseny van az egyes fogadó országok között, mindez forradalmian változó, új, digitális technikákkal, online foglalási módszerekkel. Európában a kereskedelmet és az építőipart követően a turizmust a 3. legnagyobb ágazatnak tartják, érdemes ezen a hullámon tartósan fennmaradnunk.

Fentiek szellemében javasoljuk a TC keretének megduplázást. Multiplikátor hatása révén egy ilyen döntés a nemzetgazdaságnak jelentős többletbevételt is generál.

Az MSZÉSZ a jövőben is készséggel működik együtt az MT Zrt-vel a fontos nemzeti turisztikai célok megvalósításában.

Egyúttal javasoljuk a 2014 áprilisában lejárt NGM – MSZÉSZ stratégiai együttműködési megállapodás megújítását is. Szövetségünk szívesen közreműködik egy új stratégia és eszközrendszer kialakításában is.”

Forrás: MSZÉSZ


 Közel kétezer résztvevő a Tisza-tó körüli kerékpárversenyen

Közel kétezer résztvevő a Tisza-tó körüli kerékpárversenyen 

Új távokkal és felejthetetlen hangulattal ünnepelte 18. születésnapját a BSI kerékpáros eseménye.
Enyhítik a száj- és körömfájásjárvány korlátozása miatt hozott intézkedéseket

Enyhítik a száj- és körömfájásjárvány korlátozása miatt hozott intézkedéseket  

A korlátozáson kívüli területeket érintik a változások.
Ismét ellepték világszerte ismert influenszerek hazánkat

Ismét ellepték világszerte ismert influenszerek hazánkat 

Látogatásuk három napja alatt 22 helyszínen, 30 hazai szolgáltató segítségével mutatják meg hazánk élményeit.
A közlekedés napját szimulátorral és élménykamionnal ünnepli a szentendrei múzeum

A közlekedés napját szimulátorral és élménykamionnal ünnepli a szentendrei múzeum 

A BKV – a Magyar Autóklubbal együttműködve – az idén is csatlakozik a közlekedési kultúra napja programsorozathoz.
Új feladatkörök és bővülő csapat a Kartago Tours-nál

Új feladatkörök és bővülő csapat a Kartago Tours-nál 

Új értékesítési vezető érkezett a német hátterű utazásszervezőhöz.
Új vizuális megoldások a Szabadság Szigetén

Új vizuális megoldások a Szabadság Szigetén 

Új fejezet nyílik a Sziget életében, megőrizve a különleges atmoszférát és a változatos programokat, miközben látványos újításokkal is várják a látogatókat.
Befutóékszer és kávés pezsgés – izgalmas párosítás a 30. ALDI Női Futógálán

Befutóékszer és kávés pezsgés – izgalmas párosítás a 30. ALDI Női Futógálán 

„Ez Magyarország legszebb szabadidősport-rendezvénye”, hallhattuk az ALDI Futógála beharangozó eseményén május 8-án, a Cafe Frei BudaParton lévő egységében.
75 helyszín, 300 program, világsztárokkal – jön a SopronFest

75 helyszín, 300 program, világsztárokkal – jön a SopronFest 

Idén Sopronban indul a fesztiválszezon.
Különleges ereklyék a veszprémi Gizella-napokon

Különleges ereklyék a veszprémi Gizella-napokon  

Az idei Gizella Napok keretében, május 10-én és 11-én vezetett sétákon fedezhetjük fel a Szent Mihály Főszékesegyházat, ahol Szent István király hitvesének két ereklyéjét is őrzik.
Szipál 101: programsorozat a fotóslegenda nyomában

Szipál 101: programsorozat a fotóslegenda nyomában 

Hamarosan az ország több pontján is megtekinthető a Szipál-univerzum.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.