A turisztikai szektor új lehetősége a lokális online marketing

Turisztikai szereplőként megtalálhatóságot szeretnénk, azt, hogy saját környékünkön tűnjünk ki a többi vállalkozás közül. Ehhez nyújt gyors, hatékony és pénztárcabarát megoldást a lokális online marketing. 

Amikor turistaként utazásunkat tervezzük, vagy már egy városban bóklászunk, rengeteg lokális tartalmat és információt fogyasztunk. Rákeresünk a környék nevezetességeire, látnivalóira, de amikor megéhezünk, éttermek után kutatunk, megnézzük fotóit, elolvassuk a róla írt véleményeket, majd ha tetszik, útvonalat tervezünk hozzá.

Turisztikai szereplőként az esetet másik oldalról szemléljük. Felmerülhet bennünk, hogyan talál ránk vendégünk akár már az álmodozás/tervezés fázisában, illetve a térképen böngészve miért jön fel a szemközti kávézó, míg a sajátunkra keresve is alig találunk. Megtalálhatóságot szeretnénk, valamint azt, hogy saját környékünkön tűnjünk ki a többiek közül.

A technika segítségével (mobiltelefon, szemantikus web) mára bármelyik helyi vállalkozás számára elérhetővé vált lokális szinten uralni témákat, szolgáltatásokat az interneten.

Ennek a rendszernek a neve a Lokális Online Marketing, ami azt jelenti, hogy megjelenéseinket (honlapunk, Google megjelenések, térképek, közösségi média, TripAdvisor, lokális weboldalak, stb.), úgy alakítjuk ki, hogy bizonyos helyen tartózkodó, vagy az iránt érdeklődő személyeket érjenek el, így szerezve látogatókat, hírnevet, majd vásárlót számunkra.

Milyen területeken használhatjuk a lokális marketinget?

• Honlapunkon vagy blogunkban, ahova a Google keresőből szerezhetünk látogatókat keresőmarketing módszerekkel
Google cégem szolgáltatásban, ami statisztikákat ad, és adatainkat kezeli, valamint segítségével reagálhatunk az értékelésekre is
Közösségi médiában, ahol szintén keresések útján találnak ránk
Lokális témákkal foglalkozó honlapokon, mint az Arany Oldalak, IloveBalaton, vagy akár a TripAdvisor
Értékelő oldalakon, ahol véleményeket fogalmaznak meg rólunk a felhasználók, mint a Booking, Facebook, stb.
• Minden hirdetési környezetben az AdWords és Facebook hirdetésektől az e-mail marketingig

Ez a hat téma már önmagában is sok feladatot követel meg egy turisztikai vállalkozástól, mégis megéri a figyelmet, hiszen az eredmények igazolják a helyi célzás hasznát, valamint kezdetben a már jelenleg is használt felületeket kell rendbe tenni hozzá.

Képes lehet egy helyi kis kávézó csupán 5-10 kilométeres környezetéhez szólni, így a reklámra fordított összegek célzottan kerülnek elköltésre.

Az üzeneteket is sokkal célzottabban lehet átadni. Egy vidéki szálloda esetében például más üzeneteket fogalmazhatunk meg a Budapesti nyüzsgéstől szabadulni vágyóknak, mint a közelebbi települések lakosainak, akik hétvégi pihenésre vágynak.

Még az utazási irodák számára is nyújt valami extrát a lokális célzás! Megtalálhatnak vele olyan személyeket, aki nem a városban lakik, de éppen ott tartózkodik.

Bőven van lehetőség, de ha csak egy lépést szeretnénk tenni előre, akkor a Google Cégem felületét tudom ajánlani. A legtöbb céget a rendszer magától is felrak, így annak „csak” a tulajdonjogát kell magunkhoz ragadni és a legalapvetőbb beállításokat elvégezni.

Rengeteg helyen tapasztalom, hogy nincsenek megválaszolva a vélemények, vagy rossz minőségű fotók vannak feltöltve. Hanyag kezeléssel nem lesz esélyünk, viszont a felület rendszeres felügyeletével garantáltan több érdeklődőnk lesz.

A lokális marketing egy nagy lehetőség, amit a kis helyi vállalkozások kaptak. Lokális környezetüket uralva a nagyvállalatok elé kerülhetnek és ismét feltehetik magukat a térképre.

 


A szakma reagálása a SZÉP-kártya felhasználásának változásáról

A szakma reagálása a SZÉP-kártya felhasználásának változásáról 

A SZÉP-kártya felhasználási szabályainak 2025. január elsejei módosítása milyen hatással lehet a hazai turizmus és vendéglátás szektorra?
Vitézy Dávid 5 pontba szedte, miért hintették be sóval Budapest marketingcégét

Vitézy Dávid 5 pontba szedte, miért hintették be sóval Budapest marketingcégét 

A közlekedési szakértőként elhíresült politikus legfrissebb Facebook bejegyzésében részletesen beszámol arról, miért tartotta fontosnak, hogy a 2025. évi költségvetésben megvonják a főváros marketingügynökségének, a Budapest Brand forrásainak nagy részét.
Egy korszak vége: bezár az ikonikus Körszálló

Egy korszak vége: bezár az ikonikus Körszálló 

Október végén robbant a hír, hogy lebontás fenyegeti a Körszállót, hivatalos nevén a Hotel Budapestet, most újabb részletek derültek ki.
Márciusban életre kel a rakpart

Márciusban életre kel a rakpart 

Télen kell készülni a nyárra, idén is lesz rakpartnyitás, nem is akárhogy – írta a főpolgármester a Facebook-oldalán csütörtökön.
Szlovák-magyar összefogás Somoskő és Salgó váránál

Szlovák-magyar összefogás Somoskő és Salgó váránál 

Közösen dolgozik Salgótarján és a szlovákiai Sátorosbánya önkormányzata, valamint a salgótarjáni Dornyay Béla Múzeum Somoskő és Salgó várainak értékmentésén európai uniós támogatással.
Egyelőre két hazai síterep működik, de hétvégén nyithat a többi is

Egyelőre két hazai síterep működik, de hétvégén nyithat a többi is 

Szerdán több helyen hullott néhány centiméter hó, de ez még nem elegendő a sípályák üzemeltetéséhez.
Globális rendezvényiparági előrejelzés 2025-re

Globális rendezvényiparági előrejelzés 2025-re 

Egy friss tanulmány áttekintést ad a globális rendezvényágazat idei évi kilátásairól, trendjeiről.
Így kerülte ki egy budapesti apartmankomplexum az Airbnb tilalmat

Így kerülte ki egy budapesti apartmankomplexum az Airbnb tilalmat 

A Király utcai Central Passage Társasház már megtalálta a módját, hogy továbbra is szálláshelyként működhessenek a lakásai.
Izgalmas kiállítás Füreden, a magyarok egyik nagy festőjének műveiből

Izgalmas kiállítás Füreden, a magyarok egyik nagy festőjének műveiből 

Egy híres magyar művész képei az űrben és David Bowie szívében is helyet kaptak. Most alkotásaival a Balatonra csalogatják a turistákat. A Vasarely kiállítás január 18-tól március 9-ig lesz látható Balatonfüreden.
Miniszteri ígéret: június 30-ára megnyílhat ismét a miskolctapolcai barlangfürdő

Miniszteri ígéret: június 30-ára megnyílhat ismét a miskolctapolcai barlangfürdő 

Az ígéret szép szó, ha betartják, úgy jó.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.