A turisztikai szektor új lehetősége a lokális online marketing

Turisztikai szereplőként megtalálhatóságot szeretnénk, azt, hogy saját környékünkön tűnjünk ki a többi vállalkozás közül. Ehhez nyújt gyors, hatékony és pénztárcabarát megoldást a lokális online marketing. 

Amikor turistaként utazásunkat tervezzük, vagy már egy városban bóklászunk, rengeteg lokális tartalmat és információt fogyasztunk. Rákeresünk a környék nevezetességeire, látnivalóira, de amikor megéhezünk, éttermek után kutatunk, megnézzük fotóit, elolvassuk a róla írt véleményeket, majd ha tetszik, útvonalat tervezünk hozzá.

Turisztikai szereplőként az esetet másik oldalról szemléljük. Felmerülhet bennünk, hogyan talál ránk vendégünk akár már az álmodozás/tervezés fázisában, illetve a térképen böngészve miért jön fel a szemközti kávézó, míg a sajátunkra keresve is alig találunk. Megtalálhatóságot szeretnénk, valamint azt, hogy saját környékünkön tűnjünk ki a többiek közül.

A technika segítségével (mobiltelefon, szemantikus web) mára bármelyik helyi vállalkozás számára elérhetővé vált lokális szinten uralni témákat, szolgáltatásokat az interneten.

Ennek a rendszernek a neve a Lokális Online Marketing, ami azt jelenti, hogy megjelenéseinket (honlapunk, Google megjelenések, térképek, közösségi média, TripAdvisor, lokális weboldalak, stb.), úgy alakítjuk ki, hogy bizonyos helyen tartózkodó, vagy az iránt érdeklődő személyeket érjenek el, így szerezve látogatókat, hírnevet, majd vásárlót számunkra.

Milyen területeken használhatjuk a lokális marketinget?

• Honlapunkon vagy blogunkban, ahova a Google keresőből szerezhetünk látogatókat keresőmarketing módszerekkel
Google cégem szolgáltatásban, ami statisztikákat ad, és adatainkat kezeli, valamint segítségével reagálhatunk az értékelésekre is
Közösségi médiában, ahol szintén keresések útján találnak ránk
Lokális témákkal foglalkozó honlapokon, mint az Arany Oldalak, IloveBalaton, vagy akár a TripAdvisor
Értékelő oldalakon, ahol véleményeket fogalmaznak meg rólunk a felhasználók, mint a Booking, Facebook, stb.
• Minden hirdetési környezetben az AdWords és Facebook hirdetésektől az e-mail marketingig

Ez a hat téma már önmagában is sok feladatot követel meg egy turisztikai vállalkozástól, mégis megéri a figyelmet, hiszen az eredmények igazolják a helyi célzás hasznát, valamint kezdetben a már jelenleg is használt felületeket kell rendbe tenni hozzá.

Képes lehet egy helyi kis kávézó csupán 5-10 kilométeres környezetéhez szólni, így a reklámra fordított összegek célzottan kerülnek elköltésre.

Az üzeneteket is sokkal célzottabban lehet átadni. Egy vidéki szálloda esetében például más üzeneteket fogalmazhatunk meg a Budapesti nyüzsgéstől szabadulni vágyóknak, mint a közelebbi települések lakosainak, akik hétvégi pihenésre vágynak.

Még az utazási irodák számára is nyújt valami extrát a lokális célzás! Megtalálhatnak vele olyan személyeket, aki nem a városban lakik, de éppen ott tartózkodik.

Bőven van lehetőség, de ha csak egy lépést szeretnénk tenni előre, akkor a Google Cégem felületét tudom ajánlani. A legtöbb céget a rendszer magától is felrak, így annak „csak” a tulajdonjogát kell magunkhoz ragadni és a legalapvetőbb beállításokat elvégezni.

Rengeteg helyen tapasztalom, hogy nincsenek megválaszolva a vélemények, vagy rossz minőségű fotók vannak feltöltve. Hanyag kezeléssel nem lesz esélyünk, viszont a felület rendszeres felügyeletével garantáltan több érdeklődőnk lesz.

A lokális marketing egy nagy lehetőség, amit a kis helyi vállalkozások kaptak. Lokális környezetüket uralva a nagyvállalatok elé kerülhetnek és ismét feltehetik magukat a térképre.

 


Galériák éjszakája a Bartók Béla úton

Galériák éjszakája a Bartók Béla úton 

Galériaséták, beszélgetések, irodalmi est, élő könyvtár, tárlatvezetések kiállító művészekkel és kurátorokkal, valamint zenei produkciók.
Indul a Best of Sopron

Indul a Best of Sopron 

A nagykövetek a számukra legkedvesebb élmények és emlékek alapján tesznek személyes ajánlásokat.
Kortárs szobrászati kiállítás Köveskálon

Kortárs szobrászati kiállítás Köveskálon 

A Káli Art Inn kertjében kiállított különleges alkotásokat minden évben neves szakmai zsűri bírálja egy verseny keretében – így történt ez idén is.
Friss NGM-jelentés a külföldi vendégérkezésekről Q1 alatt

Friss NGM-jelentés a külföldi vendégérkezésekről Q1 alatt 

2025 első negyedévében közel 3,2 millió vendég érkezett a magyarországi szálláshelyekre, 8,4 százalékkal több, mint 2024 azonos időszakában.
Új ritkaságokkal bővült a dörgicsei autógyűjtemény

Új ritkaságokkal bővült a dörgicsei autógyűjtemény 

Köztük a legendás Ferrari Testarossa és De Tomaso Mangusta.
Budapestre érkezik a Gustav Klimt interaktív tárlat

Budapestre érkezik a Gustav Klimt interaktív tárlat 

Az The Immersive Experience kiállítás május 19-től látható.
Hazai strandok listája, ahol legfőbb szempont a kutyabarátság

Hazai strandok listája, ahol legfőbb szempont a kutyabarátság 

Strandok, ahol négylábú barátokat is örömmel fogadják a tikkasztó nyári napokon.
Világhírű írótól kerül kalapács alá a Vaszary-festmény

Világhírű írótól kerül kalapács alá a Vaszary-festmény 

Hollywoodi világsztár családjától érkezik Budapestre a Virág Judit Galéria tavaszi aukciójának egyik szenzációja.
Ünnepel a Cserkeszőlői Fürdő

Ünnepel a Cserkeszőlői Fürdő  

Május 1-jén a jubileumi ünnepség keretében izgalmas programokkal és kedvezményekkel várják a látogatókat.
Előremutató tanúsítvány a Cityrama DMC-nek

Előremutató tanúsítvány a Cityrama DMC-nek 

A díj a Cityrama DMC hosszú távú erőfeszítéseit ismeri el a fenntarthatóság és a vállalati, társadalmi felelősségvállalás (CSR) terén.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.