A turisztikai szektor új lehetősége a lokális online marketing

Turisztikai szereplőként megtalálhatóságot szeretnénk, azt, hogy saját környékünkön tűnjünk ki a többi vállalkozás közül. Ehhez nyújt gyors, hatékony és pénztárcabarát megoldást a lokális online marketing. 

Amikor turistaként utazásunkat tervezzük, vagy már egy városban bóklászunk, rengeteg lokális tartalmat és információt fogyasztunk. Rákeresünk a környék nevezetességeire, látnivalóira, de amikor megéhezünk, éttermek után kutatunk, megnézzük fotóit, elolvassuk a róla írt véleményeket, majd ha tetszik, útvonalat tervezünk hozzá.

Turisztikai szereplőként az esetet másik oldalról szemléljük. Felmerülhet bennünk, hogyan talál ránk vendégünk akár már az álmodozás/tervezés fázisában, illetve a térképen böngészve miért jön fel a szemközti kávézó, míg a sajátunkra keresve is alig találunk. Megtalálhatóságot szeretnénk, valamint azt, hogy saját környékünkön tűnjünk ki a többiek közül.

A technika segítségével (mobiltelefon, szemantikus web) mára bármelyik helyi vállalkozás számára elérhetővé vált lokális szinten uralni témákat, szolgáltatásokat az interneten.

Ennek a rendszernek a neve a Lokális Online Marketing, ami azt jelenti, hogy megjelenéseinket (honlapunk, Google megjelenések, térképek, közösségi média, TripAdvisor, lokális weboldalak, stb.), úgy alakítjuk ki, hogy bizonyos helyen tartózkodó, vagy az iránt érdeklődő személyeket érjenek el, így szerezve látogatókat, hírnevet, majd vásárlót számunkra.

Milyen területeken használhatjuk a lokális marketinget?

• Honlapunkon vagy blogunkban, ahova a Google keresőből szerezhetünk látogatókat keresőmarketing módszerekkel
Google cégem szolgáltatásban, ami statisztikákat ad, és adatainkat kezeli, valamint segítségével reagálhatunk az értékelésekre is
Közösségi médiában, ahol szintén keresések útján találnak ránk
Lokális témákkal foglalkozó honlapokon, mint az Arany Oldalak, IloveBalaton, vagy akár a TripAdvisor
Értékelő oldalakon, ahol véleményeket fogalmaznak meg rólunk a felhasználók, mint a Booking, Facebook, stb.
• Minden hirdetési környezetben az AdWords és Facebook hirdetésektől az e-mail marketingig

Ez a hat téma már önmagában is sok feladatot követel meg egy turisztikai vállalkozástól, mégis megéri a figyelmet, hiszen az eredmények igazolják a helyi célzás hasznát, valamint kezdetben a már jelenleg is használt felületeket kell rendbe tenni hozzá.

Képes lehet egy helyi kis kávézó csupán 5-10 kilométeres környezetéhez szólni, így a reklámra fordított összegek célzottan kerülnek elköltésre.

Az üzeneteket is sokkal célzottabban lehet átadni. Egy vidéki szálloda esetében például más üzeneteket fogalmazhatunk meg a Budapesti nyüzsgéstől szabadulni vágyóknak, mint a közelebbi települések lakosainak, akik hétvégi pihenésre vágynak.

Még az utazási irodák számára is nyújt valami extrát a lokális célzás! Megtalálhatnak vele olyan személyeket, aki nem a városban lakik, de éppen ott tartózkodik.

Bőven van lehetőség, de ha csak egy lépést szeretnénk tenni előre, akkor a Google Cégem felületét tudom ajánlani. A legtöbb céget a rendszer magától is felrak, így annak „csak” a tulajdonjogát kell magunkhoz ragadni és a legalapvetőbb beállításokat elvégezni.

Rengeteg helyen tapasztalom, hogy nincsenek megválaszolva a vélemények, vagy rossz minőségű fotók vannak feltöltve. Hanyag kezeléssel nem lesz esélyünk, viszont a felület rendszeres felügyeletével garantáltan több érdeklődőnk lesz.

A lokális marketing egy nagy lehetőség, amit a kis helyi vállalkozások kaptak. Lokális környezetüket uralva a nagyvállalatok elé kerülhetnek és ismét feltehetik magukat a térképre.

 


Szent Iván éjszakáján chill a város felett

Szent Iván éjszakáján chill a város felett 

Az év legrövidebb éjszakájához kötődő alkalom világszerte a fény és a nyár ünnepe.
Öbölátúszás Tihany-Balatonfüred között: 1521 résztvevővel

Öbölátúszás Tihany-Balatonfüred között: 1521 résztvevővel 

Június 14-én 1521-en vágtak neki, hogy átszeljék a Balaton egyik legikonikusabb öblét Tihany és Balatonfüred között.
Múzeumok Éjszakája – ízelítő a székesfehérvári programokból

Múzeumok Éjszakája – ízelítő a székesfehérvári programokból 

Régész színház kulisszái, Csodapatika, kódfejtős nyomozás, retro buszozás.
Gyógyvizek birodalma:  célcsoportok és gyógyturizmus – tudósítás a konferenciáról 2. rész

Gyógyvizek birodalma: célcsoportok és gyógyturizmus – tudósítás a konferenciáról 2. rész 

A beszélgetés célja volt annak bemutatása, hogy a fürdőgyógyászat nemcsak hagyomány, hanem komoly tudományos potenciállal rendelkező, jövőformáló ágazat is.
Nyár a szolnoki RepTárban

Nyár a szolnoki RepTárban 

A gyerekek örömére egész nyáron nyitva a tematikus repülős játszótér, ahol játékos formában ismerkedhetnek a repülés világával.
Miért távozott a Hagymatikum vezetője?

Miért távozott a Hagymatikum vezetője? 

A távozás hátterében az elmúlt másfél-két év intenzív munkaterhelése áll.
Egész nyáron ingyenes tárlat a Brody House-ban

Egész nyáron ingyenes tárlat a Brody House-ban 

„Ha már itt vagyunk – Kristóffal” címen nyílik kiállítás.
Kerékpáros szakmai konferencia Balatonfüreden

Kerékpáros szakmai konferencia Balatonfüreden 

Három nap, több mint ötven nemzetközi szakértő és rengeteg inspiráló előadás.
Zseblámpával a székesegyházban

Zseblámpával a székesegyházban 

Többek között a Szent Mihály Főszékesegyház harangtornyát is felfedezhetik azok, akik a Múzeumok Éjszakáján a veszprémi várnegyedbe látogatnak.
Októberben indiai esküvő-workshop Budapesten

Októberben indiai esküvő-workshop Budapesten  

A brit-indiai Priti Raichura, a luxusesküvők nemzetközi szakértője a HotelPremio Group-pal együttműködve workshopot szervez.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.