A turisztikai szektor új lehetősége a lokális online marketing

Turisztikai szereplőként megtalálhatóságot szeretnénk, azt, hogy saját környékünkön tűnjünk ki a többi vállalkozás közül. Ehhez nyújt gyors, hatékony és pénztárcabarát megoldást a lokális online marketing. 

Amikor turistaként utazásunkat tervezzük, vagy már egy városban bóklászunk, rengeteg lokális tartalmat és információt fogyasztunk. Rákeresünk a környék nevezetességeire, látnivalóira, de amikor megéhezünk, éttermek után kutatunk, megnézzük fotóit, elolvassuk a róla írt véleményeket, majd ha tetszik, útvonalat tervezünk hozzá.

Turisztikai szereplőként az esetet másik oldalról szemléljük. Felmerülhet bennünk, hogyan talál ránk vendégünk akár már az álmodozás/tervezés fázisában, illetve a térképen böngészve miért jön fel a szemközti kávézó, míg a sajátunkra keresve is alig találunk. Megtalálhatóságot szeretnénk, valamint azt, hogy saját környékünkön tűnjünk ki a többiek közül.

A technika segítségével (mobiltelefon, szemantikus web) mára bármelyik helyi vállalkozás számára elérhetővé vált lokális szinten uralni témákat, szolgáltatásokat az interneten.

Ennek a rendszernek a neve a Lokális Online Marketing, ami azt jelenti, hogy megjelenéseinket (honlapunk, Google megjelenések, térképek, közösségi média, TripAdvisor, lokális weboldalak, stb.), úgy alakítjuk ki, hogy bizonyos helyen tartózkodó, vagy az iránt érdeklődő személyeket érjenek el, így szerezve látogatókat, hírnevet, majd vásárlót számunkra.

Milyen területeken használhatjuk a lokális marketinget?

• Honlapunkon vagy blogunkban, ahova a Google keresőből szerezhetünk látogatókat keresőmarketing módszerekkel
Google cégem szolgáltatásban, ami statisztikákat ad, és adatainkat kezeli, valamint segítségével reagálhatunk az értékelésekre is
Közösségi médiában, ahol szintén keresések útján találnak ránk
Lokális témákkal foglalkozó honlapokon, mint az Arany Oldalak, IloveBalaton, vagy akár a TripAdvisor
Értékelő oldalakon, ahol véleményeket fogalmaznak meg rólunk a felhasználók, mint a Booking, Facebook, stb.
• Minden hirdetési környezetben az AdWords és Facebook hirdetésektől az e-mail marketingig

Ez a hat téma már önmagában is sok feladatot követel meg egy turisztikai vállalkozástól, mégis megéri a figyelmet, hiszen az eredmények igazolják a helyi célzás hasznát, valamint kezdetben a már jelenleg is használt felületeket kell rendbe tenni hozzá.

Képes lehet egy helyi kis kávézó csupán 5-10 kilométeres környezetéhez szólni, így a reklámra fordított összegek célzottan kerülnek elköltésre.

Az üzeneteket is sokkal célzottabban lehet átadni. Egy vidéki szálloda esetében például más üzeneteket fogalmazhatunk meg a Budapesti nyüzsgéstől szabadulni vágyóknak, mint a közelebbi települések lakosainak, akik hétvégi pihenésre vágynak.

Még az utazási irodák számára is nyújt valami extrát a lokális célzás! Megtalálhatnak vele olyan személyeket, aki nem a városban lakik, de éppen ott tartózkodik.

Bőven van lehetőség, de ha csak egy lépést szeretnénk tenni előre, akkor a Google Cégem felületét tudom ajánlani. A legtöbb céget a rendszer magától is felrak, így annak „csak” a tulajdonjogát kell magunkhoz ragadni és a legalapvetőbb beállításokat elvégezni.

Rengeteg helyen tapasztalom, hogy nincsenek megválaszolva a vélemények, vagy rossz minőségű fotók vannak feltöltve. Hanyag kezeléssel nem lesz esélyünk, viszont a felület rendszeres felügyeletével garantáltan több érdeklődőnk lesz.

A lokális marketing egy nagy lehetőség, amit a kis helyi vállalkozások kaptak. Lokális környezetüket uralva a nagyvállalatok elé kerülhetnek és ismét feltehetik magukat a térképre.

 


Turizmusban a kulcs: az utazó fejével kell gondolkodni!

Turizmusban a kulcs: az utazó fejével kell gondolkodni! 

Egy friss kutatás eredményeiről számolt be Sulyok Judit, a Pannon Egyetem Turizmus Intézeti Tanszékének tudományos munkatársa a Veszprémben tartott Balaton Konferencián, május 2-án.
Titkokat őriznek az ország legkülönlegesebb és legidősebb fái

Titkokat őriznek az ország legkülönlegesebb és legidősebb fái 

Az Évgyűrűkben őrzött történetek – Magyarország fáinak titkos meséi című fotókiállítást május 4-én nyitják meg Badacsonyörsön.
Siófokról indul a Tour de Hongrie legizgalmasabb befutó szakasza

Siófokról indul a Tour de Hongrie legizgalmasabb befutó szakasza 

Május 12-én igazi világsztárokkal is találkozhatunk!
Kedvezmények a főváros hivatalos applikációjának születésnapján

Kedvezmények a főváros hivatalos applikációjának születésnapján 

Május 1-jén ünnepelte az ÉnBudapestem applikációja az első születésnapját.
Szibériai tokhalak a Balatonban?

Szibériai tokhalak a Balatonban? 

A Balatonban megjelenő lénai tokok minden bizonnyal a vízgyűjtőn létesült halgazdálkodási létesítményekből szökhettek meg.
Nagy Márton Hévízen: a gyógyturizmusé, az egészségturizmusé a jövő

Nagy Márton Hévízen: a gyógyturizmusé, az egészségturizmusé a jövő 

Nemzetgazdasági miniszter: a nyugati világ elöregszik, nő az idősek aránya, ebből adódóan sokkal nagyobb lesz a kereslet az egészségturizmusra.
Fővárosi fölény az idei Szakma Sztár Fesztiválon

Fővárosi fölény az idei Szakma Sztár Fesztiválon 

Harmincöt budapesti tanuló állhatott dobogóra a Szakma Sztár Fesztiválon.
Ez az első magyar AI alapú éttermi asszisztens

Ez az első magyar AI alapú éttermi asszisztens 

Már több mint húsz étterem használja.
ESG jelentés az OPUS GLOBAL Nyrt.-től

ESG jelentés az OPUS GLOBAL Nyrt.-től 

Az előremutató jelentésben a jó gyakorlatok mellett a lehetőségeket is feltárták, mellyel megjelölték a cégcsoport fenntarthatósági tevékenységének irányait is.
Rekordok dőlhetnek meg az idei Ultrabalatonon

Rekordok dőlhetnek meg az idei Ultrabalatonon 

Több mint huszonötezren vesznek részt Magyarország legnépesebb tömegsport rendezvényén.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.