A vevőnek továbbra is igaza van

Utazási döntéseink hátterében megállíthatatlannak tűnő arányban állnak az okos telefonok, alkalmazások — hívták fel a figyelmet a Google egyik illusztris budapesti helyszínén, a budapesti Google Grundon rendezett, Travel Goes Digital című konferenciáján.

Utazási döntéseink hátterében megállíthatatlannak tűnő arányban állnak az okos telefonok, alkalmazások. A legoptimistább becslések szerint 2020-ra a mai 2,8 milliárd „internet lakó” száma azonos lehet a Föld akkorra várt 8 milliárd lakosának számával. Ehhez bizonyára hozzájárul az, a hallgatóságot az előbbi jóslatnál kevésbé meglepő tény, mely szerint a mai 3-4 éves korosztály 28%-a „használ” tabletet. Ebben vélhetően szerepet játszik a tabletek és egyéb okos kütyük árának a tömeges értékesítés elterjedésével párhuzamosan folyamatosan csökkenő ára. Míg piacra dobásuk idején akár 500 euróval is könnyítette a bukszánkat egy-egy okos telefon megvásárlása, addig ma már akár 90 euróért utánunk „hajítják”. Hasonlóképpen vagyunk a tabletekkel is — magyarázta, a korábban a Ryanair marketingjét ma a Google-t segítő Paul Sharkey.

A készülékek és nyomogatásukkal töltött idő következtében egyre szaporodnak az úgynevezett mikró momentumaink, vagyis azok a pillanatok, amikor száma, amikor reflexszerűen az okos készülékünkhöz nyúlunk egy — akár utazási — döntés meghozatalához. Ezek azok a pillanatok, amiket az utazási szolgáltatónak a megfelelő tartalommal és technológiával meg kell tudni fognia.

„Ott kell lenni a megfelelő üzenettel, élménnyel minden készüléken!” — figyelmeztetett. „Maguk ott vannak ezekben a pillanatokban?” — szegezte Sharkey kérdését közönségének. A konferenciát megnyitó Könnyid László MSZÉSZ-elnök expozéjában elárulta: digitális szekcióülésén a szövetség már tárgyalta a kérdést.

A szállodaipar számára, csakúgy, mint egyéb idegenforgalmi szolgáltatók számára érdekes adat, hogy a Google saját mérései szerint a magyarok 2015-ban leggyakrabban rákeresett desztináció Budapest volt. Ez már Asabiny Miléva Google Ads hirdetésekről szóló előadásából derült ki. Az utazási döntések előkészítésében a kutatás elsődleges terepe a Google — ismertette. Szintén elmondta, hogy a Google Ads az egyre növekvő számú helyszíni keresések potenciális vevőit csábíthatja saját portálunkra. Ehhez szintén elengedhetetlen a megfelelő kulcsszavak használata. A jó helyezkedéshez érdemes bővebb ismeretekről rendelkezni a látogatók böngészési szokásairól, arról hogy az oldalunkon hol, mennyi időt töltenek.

Tévedünk, ha azt gondoljuk, hogy drámai növekedést a nem is olyan távoli jövőben potenciális fogyasztókká való mai 3-4 évesek korosztályában tapasztalunk. A leginkább fizetőképes 45-59 éves korosztály produkálta a YouTube megtekintések terén a legnagyobb növekedést — tudtuk meg Bodrogi Bozán András, YouTube szakértő előadásából. Az ő két számjegyű, 13%-os gyarapodásuk is hozzájárul ahhoz, hogy — mint arra korábban Asabiby Miléva felhívta a figyelmet — évente 100%-kal nő a mobilon megtekintett videótartalmak száma. A YouTube esetében évi 60 százalékkal emelkedik az oldalon található videók megtekintett perceinek száma — mondta. Az okos telefonon történő megtekintéseké 50%-kal.

A hírlevelekben szereplő videók felét nézik meg. Szerinte érdemes nézhető márkázott tartalomba fektetni. Különösen, hogy becslések szerint három év múlva a az online tartalomfogyasztás mintegy háromnegyedét videók teszik ki.

A fenti fejlemények bár az eddigiektől eltérő kihívások elé állítják a szakmát, nem szabad elfelejteni, hogy a jövőben is a vevő az első. A vevő, aki elégedetlenségével akár 20 percen belül képes telekürtölni a világot — hívta fel a figyelmet Paul Sharkey a szolgáltatói szektor egy axiómájára.


Táncra perdült a Szabadság-szobor

Táncra perdült a Szabadság-szobor 

Különleges látványban lehetett része, aki a október 11-én este a Fővám téren járt.
Nem lesz több Balaton Sound Zamárdiban

Nem lesz több Balaton Sound Zamárdiban 

Már nyáron körbejárta az internetet a hír, hogy lejárt Zamárdi és a Balaton Soundot szervező Sziget Zrt. között a 2024-ig tartó szerződés, most kiderült: nincs folytatás.
Ez a rákfajta nem hiányzott a Balatonba

Ez a rákfajta nem hiányzott a Balatonba 

A vörös mocsárrák (Procambarus clarkii) világszerte az egyik leggyakoribb tízlábú rákfajjá vált a véletlen és direkt telepítések hatására. Most már a Balatonban is megtalálható.
FoxPost lett a Packeta

FoxPost lett a Packeta 

A Packeta és a FoxPost egyesítése után a tulajdonosok a lokális márka megtartása mellett döntöttek.
Hívatlan vendég a Balatonban

Hívatlan vendég a Balatonban 

Kellemetlen szagú ivóvízre panaszkodtak a Balatonszéplaki Vízmű területén élők, és kiderült ennek oka is.
Belépett a milliomosok klubjába Hajdúszoboszló

Belépett a milliomosok klubjába Hajdúszoboszló 

Legalábbis az idei vendéjszakaszámok tekintetében.
Ajtó a múltból a jelenen át a jövőbe - már látogatható a Varjaskéri templomrom

Ajtó a múltból a jelenen át a jövőbe - már látogatható a Varjaskéri templomrom  

Nyolcszáz évnyi szolgálat után helyreállították, ami megmenthető volt belőle - készen áll a következő ezer évre.
Ennyi volt: bezár a Bálna Terasz

Ennyi volt: bezár a Bálna Terasz 

A legendás vendéglátóhely október 28-án nyit ki utoljára.
Nem akárhol köszöntötték az egymilliomodik látogatót

Nem akárhol köszöntötték az egymilliomodik látogatót 

A székesegyház hatvan méteres tornyában ünnepelte az egymilliomodik látogatóját a Pécsi Püspökség.
Ha programot keres az őszi szünetre, akkor irány Pécs!

Ha programot keres az őszi szünetre, akkor irány Pécs! 

Kiemelten sok programmal készülnek az őszi szünetre a pécsi Zsolnay Kulturális Negyedben és a világörökségi helyszíneken.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.