A vevőnek továbbra is igaza van

Utazási döntéseink hátterében megállíthatatlannak tűnő arányban állnak az okos telefonok, alkalmazások — hívták fel a figyelmet a Google egyik illusztris budapesti helyszínén, a budapesti Google Grundon rendezett, Travel Goes Digital című konferenciáján.

Utazási döntéseink hátterében megállíthatatlannak tűnő arányban állnak az okos telefonok, alkalmazások. A legoptimistább becslések szerint 2020-ra a mai 2,8 milliárd „internet lakó” száma azonos lehet a Föld akkorra várt 8 milliárd lakosának számával. Ehhez bizonyára hozzájárul az, a hallgatóságot az előbbi jóslatnál kevésbé meglepő tény, mely szerint a mai 3-4 éves korosztály 28%-a „használ” tabletet. Ebben vélhetően szerepet játszik a tabletek és egyéb okos kütyük árának a tömeges értékesítés elterjedésével párhuzamosan folyamatosan csökkenő ára. Míg piacra dobásuk idején akár 500 euróval is könnyítette a bukszánkat egy-egy okos telefon megvásárlása, addig ma már akár 90 euróért utánunk „hajítják”. Hasonlóképpen vagyunk a tabletekkel is — magyarázta, a korábban a Ryanair marketingjét ma a Google-t segítő Paul Sharkey.

A készülékek és nyomogatásukkal töltött idő következtében egyre szaporodnak az úgynevezett mikró momentumaink, vagyis azok a pillanatok, amikor száma, amikor reflexszerűen az okos készülékünkhöz nyúlunk egy — akár utazási — döntés meghozatalához. Ezek azok a pillanatok, amiket az utazási szolgáltatónak a megfelelő tartalommal és technológiával meg kell tudni fognia.

„Ott kell lenni a megfelelő üzenettel, élménnyel minden készüléken!” — figyelmeztetett. „Maguk ott vannak ezekben a pillanatokban?” — szegezte Sharkey kérdését közönségének. A konferenciát megnyitó Könnyid László MSZÉSZ-elnök expozéjában elárulta: digitális szekcióülésén a szövetség már tárgyalta a kérdést.

A szállodaipar számára, csakúgy, mint egyéb idegenforgalmi szolgáltatók számára érdekes adat, hogy a Google saját mérései szerint a magyarok 2015-ban leggyakrabban rákeresett desztináció Budapest volt. Ez már Asabiny Miléva Google Ads hirdetésekről szóló előadásából derült ki. Az utazási döntések előkészítésében a kutatás elsődleges terepe a Google — ismertette. Szintén elmondta, hogy a Google Ads az egyre növekvő számú helyszíni keresések potenciális vevőit csábíthatja saját portálunkra. Ehhez szintén elengedhetetlen a megfelelő kulcsszavak használata. A jó helyezkedéshez érdemes bővebb ismeretekről rendelkezni a látogatók böngészési szokásairól, arról hogy az oldalunkon hol, mennyi időt töltenek.

Tévedünk, ha azt gondoljuk, hogy drámai növekedést a nem is olyan távoli jövőben potenciális fogyasztókká való mai 3-4 évesek korosztályában tapasztalunk. A leginkább fizetőképes 45-59 éves korosztály produkálta a YouTube megtekintések terén a legnagyobb növekedést — tudtuk meg Bodrogi Bozán András, YouTube szakértő előadásából. Az ő két számjegyű, 13%-os gyarapodásuk is hozzájárul ahhoz, hogy — mint arra korábban Asabiby Miléva felhívta a figyelmet — évente 100%-kal nő a mobilon megtekintett videótartalmak száma. A YouTube esetében évi 60 százalékkal emelkedik az oldalon található videók megtekintett perceinek száma — mondta. Az okos telefonon történő megtekintéseké 50%-kal.

A hírlevelekben szereplő videók felét nézik meg. Szerinte érdemes nézhető márkázott tartalomba fektetni. Különösen, hogy becslések szerint három év múlva a az online tartalomfogyasztás mintegy háromnegyedét videók teszik ki.

A fenti fejlemények bár az eddigiektől eltérő kihívások elé állítják a szakmát, nem szabad elfelejteni, hogy a jövőben is a vevő az első. A vevő, aki elégedetlenségével akár 20 percen belül képes telekürtölni a világot — hívta fel a figyelmet Paul Sharkey a szolgáltatói szektor egy axiómájára.


River Diva – a Duna legújabb sztárja letette névjegyét

River Diva – a Duna legújabb sztárja letette névjegyét 

Már a vizet járja a főváros legújabb rendezvényhajója, a River Diva.
Klasszis TopDesign 2024: a zsűri már döntött, de a közönség még szavazhat!

Klasszis TopDesign 2024: a zsűri már döntött, de a közönség még szavazhat!  

Lehet, hogy az Ön szavazata dönti el, melyik szálloda vagy vendéglátóegység kapja a rangos közönségdíjat az idei döntőbe került pályázók közül.
Nyíregyháza és Hidvégardó – egyvalami közös bennük

Nyíregyháza és Hidvégardó – egyvalami közös bennük 

Megvannak a Virágos Magyarország verseny idei győztesei.
MUISZ tájékoztatás a módosított kormányrendeletről

MUISZ tájékoztatás a módosított kormányrendeletről 

Módosult a 472/2017. (XII.28.) Korm. rendelet, ami a következő kötelezettségeket rója az utazási vállalkozásokra:
Sokszínű világzenei fesztivál Budapesten

Sokszínű világzenei fesztivál Budapesten 

A főváros legnagyobb világzenei fesztiválját, a Bartók Tavasz Nemzetközi Művészeti Hetek keretében megvalósuló Budapest Ritmot ismét megrendezik.
Megvan, melyik lett az év fája

Megvan, melyik lett az év fája 

Az idei jelöltek a kecskefűz, a korai juhar és a rezgő nyár voltak.
A videóművészet Rembrandtja Magyarországon

A videóművészet Rembrandtja Magyarországon 

Magyarországon első alkalommal nyílik a kortárs videóművészet világhírű alkotójának, Bill Violának önálló kiállítása.
Leleplezték Munkácsy Mihály eddig ismeretlen művét

Leleplezték Munkácsy Mihály eddig ismeretlen művét 

Ausztráliából hozta haza a Virág Judit Galéria, a Madame Tussauds Budapestben mutatták be a csodálatos portrét.
Máté Bence az év madárfotósa

Máté Bence az év madárfotósa 

A második fordulóba került képek összesen 170 különböző madárfajt örökítettek meg.
Ezek lettek az Év kutyabarát helyei 2024-ben

Ezek lettek az Év kutyabarát helyei 2024-ben 

Idén már 11. alkalommal került megrendezésre az Év kutyabarát helye kampány a Kutyabarát.hu szervezésében, ismét hatalmas érdeklődés övezte a kutyabarát szállások, vendéglátóhelyek és munkahelyek megmérettetését.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.