AirHorse: új magyar légitársaság vagy valami más?

Fura cikk jelent meg a mai Metropol újságban, arról szól, hogy új magyar légitársaság indul AirHorse néven, első járatait Burgaszba és Krétára indítja. Mielőtt rohanna jegyet venni, azért olvassa végig cikkünket!

Az írás - amelynek jobb felső sarkában kis betűvel, ámde jól látható módon az olvasható, hogy Promóció –szerint az AirHorse már megvásárolta első gépét egy ukrán légitársaságtól – közölte a vállalkozás képviselője egy sajtóreggelin a ferihegyi SkyCourt közelében –, októbertől pedig a tervek szerint utasokat is szállít.

Fura felütéssel indul a promószöveg második bekezdése: „Az AirHorse a magyar lovas hagyományokat testesíti meg. Ahogy elődeink is kalandoztak Európában, úgy fogjuk mi is bejárni a kontinenst, természetesen nem fosztogatva. Első számú desztinációnk Burgasz lesz, de fontolgatjuk Krétát és más, turisták által kedvelt helyek kiszolgálását is” – jegyezte meg újságírói kérdésre a légitársaság vezetője.

Gyanúnk erősödik az új magyar légitársaság valódiságát illetően, mivel látjuk, hogy a közlemény nem nevezi meg a légitársaság vezetőjét. És kevés a tényszerű információ a későbbiekben is: A gép átvétele már megtörtént, sőt a tesztrepülésre is sor került. A hatósági engedélyek hamarosan megérkezhetnek a légitársaság új irodáiba, amelyeket Budapesten és Mátészalkán rendeztek be. A fuvarozónak egyetlen gépe van, ám e számot őszre akár meg is duplázhatja, viszont a végső cél egy 10-180 gépes flotta felépítése. A társaság finanszírozását független pénzügyi befektetők biztosítják, az általuk rendelkezésre bocsátott tőke akár hosszabb időre is elegendő lehet. Tíz-180 gépes flotta? Nő bennünk a kétely, hogy itt valami nincs rendjén!

A sajtótájékoztatón bemutatták a légitársaság arculatát és a menedzsmentcsapatot is, amelynek minden tagja – bizonyos területeken – rendelkezik tapasztalatokkal. „Az arculatunkban dominál a ló, amely gyors, kitartó, hűséges és növényevő állat. Tulajdonságai közül csak ez utóbbi nem az induló légitársaság sajátja. Szeretem a repülést, mert kiskoromtól azon gondolkodtam, hogy lehet pénzt csinálni a levegőből” – ironizált a szokatlan hangvételű sajtóeseményen a társaság vezérigazgatója. Bár a légi közlekedésben ismeretlenek, informátoraink szerint más üzletágakban nagyon is aktívak a cég mögött álló befektetői csoportok, legyen szó az állatifehérje-feldolgozásról vagy éppen a vendéglátásról. Iparági forrásaink szerint az első lényeges megmérettetés a szükséges engedélyek beszerzése lesz, ugyanis üzembentartási, működési és műszaki alkalmassági engedélyek nélkül a légitársaság nem kezdheti meg működését. Ehhez pedig elengedhetetlen a megfelelő felkészültségű szakembergárda, amely jelentős bérterheket ró egy induló vállalkozásra.

A ló nem repül! Ez itt egy sitcom hoax

Mindezek után pedig lássuk, mi a valóság? Értesüléseink szerint egy médiahackről van szó, egy hamarosan induló tévéfilmsorozat reklámját olvashattuk az ingyenes napilapban. A 2 x 24 részes sitcom 26 perces epizódokból áll, a Liszt Ferenc repülőtéren forgatták, és tematikájában visszaköszön a Sólyom Airlines tavalyi története. Így aztán végképp nem véletlen a két cégnév: Air Horse – Sólyom Airlines hasonlósága.

Időközben az Indexen megjelent, hogy a médiahack vélhetően az ősszel induló, Fapad című magyar sorozat promóciója, melynek főszereplője Anger Zsolt, és amely egy szerencsétlenkedő diszkont légitársaságról fog szólni. A Fapad című sorozathoz már előzetes is készült:

{youtube|id=WaEAN1GFNLo}


Elképzelhető, hogy végleg lezárják a Rám-szakadékot

Elképzelhető, hogy végleg lezárják a Rám-szakadékot 

A klímaváltozás a népszerű kirándulóhelyekre is hatással van.
Kiosztották a Hévíz Város Turizmusáért díjat

Kiosztották a Hévíz Város Turizmusáért díjat 

Molnár Ágnes a szálloda nyitása óta az Európafit oszlopos tagja.
Turizmusban a kulcs: az utazó fejével kell gondolkodni

Turizmusban a kulcs: az utazó fejével kell gondolkodni 

Egy friss kutatás eredményeiről számolt be Sulyok Judit, a Pannon Egyetem Turizmus Intézeti Tanszékének tudományos munkatársa a Veszprémben tartott Balaton Konferencián, május 2-án.
Titkokat őriznek az ország legkülönlegesebb és legidősebb fái

Titkokat őriznek az ország legkülönlegesebb és legidősebb fái 

Az Évgyűrűkben őrzött történetek – Magyarország fáinak titkos meséi című fotókiállítást május 4-én nyitják meg Badacsonyörsön.
Siófokról indul a Tour de Hongrie legizgalmasabb befutó szakasza

Siófokról indul a Tour de Hongrie legizgalmasabb befutó szakasza 

Május 12-én igazi világsztárokkal is találkozhatunk!
Kedvezmények a főváros hivatalos applikációjának születésnapján

Kedvezmények a főváros hivatalos applikációjának születésnapján 

Május 1-jén ünnepelte az ÉnBudapestem applikációja az első születésnapját.
Szibériai tokhalak a Balatonban?

Szibériai tokhalak a Balatonban? 

A Balatonban megjelenő lénai tokok minden bizonnyal a vízgyűjtőn létesült halgazdálkodási létesítményekből szökhettek meg.
Nagy Márton Hévízen: a gyógyturizmusé, az egészségturizmusé a jövő

Nagy Márton Hévízen: a gyógyturizmusé, az egészségturizmusé a jövő 

Nemzetgazdasági miniszter: a nyugati világ elöregszik, nő az idősek aránya, ebből adódóan sokkal nagyobb lesz a kereslet az egészségturizmusra.
Fővárosi fölény az idei Szakma Sztár Fesztiválon

Fővárosi fölény az idei Szakma Sztár Fesztiválon 

Harmincöt budapesti tanuló állhatott dobogóra a Szakma Sztár Fesztiválon.
Ez az első magyar AI alapú éttermi asszisztens

Ez az első magyar AI alapú éttermi asszisztens 

Már több mint húsz étterem használja.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.