Az írás - amelynek jobb felső sarkában kis betűvel, ámde jól látható módon az olvasható, hogy Promóció –szerint az AirHorse már megvásárolta első gépét egy ukrán légitársaságtól – közölte a vállalkozás képviselője egy sajtóreggelin a ferihegyi SkyCourt közelében –, októbertől pedig a tervek szerint utasokat is szállít.
Fura felütéssel indul a promószöveg második bekezdése: „Az AirHorse a magyar lovas hagyományokat testesíti meg. Ahogy elődeink is kalandoztak Európában, úgy fogjuk mi is bejárni a kontinenst, természetesen nem fosztogatva. Első számú desztinációnk Burgasz lesz, de fontolgatjuk Krétát és más, turisták által kedvelt helyek kiszolgálását is” – jegyezte meg újságírói kérdésre a légitársaság vezetője.
A sajtótájékoztatón bemutatták a légitársaság arculatát és a menedzsmentcsapatot is, amelynek minden tagja – bizonyos területeken – rendelkezik tapasztalatokkal. „Az arculatunkban dominál a ló, amely gyors, kitartó, hűséges és növényevő állat. Tulajdonságai közül csak ez utóbbi nem az induló légitársaság sajátja. Szeretem a repülést, mert kiskoromtól azon gondolkodtam, hogy lehet pénzt csinálni a levegőből” – ironizált a szokatlan hangvételű sajtóeseményen a társaság vezérigazgatója. Bár a légi közlekedésben ismeretlenek, informátoraink szerint más üzletágakban nagyon is aktívak a cég mögött álló befektetői csoportok, legyen szó az állatifehérje-feldolgozásról vagy éppen a vendéglátásról. Iparági forrásaink szerint az első lényeges megmérettetés a szükséges engedélyek beszerzése lesz, ugyanis üzembentartási, működési és műszaki alkalmassági engedélyek nélkül a légitársaság nem kezdheti meg működését. Ehhez pedig elengedhetetlen a megfelelő felkészültségű szakembergárda, amely jelentős bérterheket ró egy induló vállalkozásra.
A ló nem repül! Ez itt egy sitcom hoax
Mindezek után pedig lássuk, mi a valóság? Értesüléseink szerint egy médiahackről van szó, egy hamarosan induló tévéfilmsorozat reklámját olvashattuk az ingyenes napilapban. A 2 x 24 részes sitcom 26 perces epizódokból áll, a Liszt Ferenc repülőtéren forgatták, és tematikájában visszaköszön a Sólyom Airlines tavalyi története. Így aztán végképp nem véletlen a két cégnév: Air Horse – Sólyom Airlines hasonlósága.
Időközben az Indexen megjelent, hogy a médiahack vélhetően az ősszel induló, Fapad című magyar sorozat promóciója, melynek főszereplője Anger Zsolt, és amely egy szerencsétlenkedő diszkont légitársaságról fog szólni. A Fapad című sorozathoz már előzetes is készült:
{youtube|id=WaEAN1GFNLo}