A második legkedveltebb kávé típus a lungo, vagyis hosszú kávé, amit a megkérdezettek 18 százaléka fogyaszt, majd a népszerűségi listán a dobogó harmadik helyén a ristretto áll. Az esti és a késő délután kivételével tulajdonképpen bármely napszakban szívesen iszunk egy-egy csésze feketét: reggel, délelőtt, ebéd után és délután. Sokan ragaszkodnak a jól bevált eszpresszóhoz, vannak azonban, akik napszaknak, vagy évszaknak megfelelően másfajta kávé alapú italt készítenek – derül ki a Nespresso megbízásából a Nielsen által 2012-ben készített, fogyasztói szokásokat vizsgáló Usage & Attitude kutatásból.
Ha kávés receptről van szó, legtöbb magyar a kapucsínóra gondol, majd a latte macchiatot kedvelik a legtöbben, utána a jeges kávét, amit a különböző ízesített kávék követnek a népszerűségi listán.
Kávé fűszerként? Igen!
A Nespresso 23 féle Grand Cru kávéőrleményük esetében a legszigorúbb elvárásoknak megfelelően készítik el terméküket, ezeket mutatták be június 25-én a Várkert Bazár területén, méghozzá úgy, hogy a Grand Cru-család tagjait felhasználva Segal Viktor chef készített különböző fogásokat. Ahol, mint fogalmazott (két saláta és egy desszert volt az általa kínált ajánlat), a kávét egyfajta fűszerként használta. Elmondta még, olyan keleti országokban dolgozott korábban, ahol a kávéhoz nő nem érhetett, a kávékészítés tudását kizárólag férfiak birtokolhatták. A Nespresso Grand Cru-esetében különben az aromák alapvetően három csoportba sorolhatók: könnyed aromájú, virágos, gyümölcsös vagy citrusos illatú kávék, közepesen erős aromájú, méz- vagy gabonaillatú kávék, kissé pörkölt jegyekkel és határozott aromájú, erősen kakaóra emlékeztető, fűszeres, fás illatú vagy intenzíven pörkölt jellegű kávék. Az aromaprofilnak fontos szerepe van abban, hogy milyen étel vagy desszert harmonizál az adott kávéval. Gyümölcsös jegyekkel bíróhoz gyümölcsös desszertek valók, fűszeres, fás jellegűhöz a csokis finomságok harmonizálnak.