A Magyar Kongresszusi Iroda Nonprofit Kft. (Budapest Convention Bureau) a tavaszi járvány kirobbanása idején szerveződött újjá. Így a kihívásokkal teli időkben a szaktudásával és forrásaival segíti a meetings industry területén érdekelt szolgáltatók munkáját, hogy hatékonyabban kiaknázhassák az MICE piacban rejlő potenciált.
MTÜ-ből váltak ki
Cél, hogy Budapest olyan MICE-desztináció legyen, amely felveszi a versenyt minden olyan várossal, amely világelső a kongresszusi piacon. Budapest a jelenlegi kapacitásaival is nagyobb arányban részesülhetne jobb kihasználtság esetén a nemzetközi rendezvénypiacból, amelynek elengedhetetlen eszköze a stratégia mentén történő aktív értékesítés és a célpiacok igényei szerint kialakítható desztinációs marketing. A Magyar Turisztikai Ügynökség égisze alól (MTÜ) kivált és önállóvá vált iroda első félévének legjelentősebb feladata a világvárosok gyakorlatában általánosan elterjedt „convention bureau"-k mintája alapján új működési modell és kibővített szakértői csapat (vállalati- és szövetségi értékesítés, marketing és kommunikáció, valamint kutatás és elemzés) felállítása. Erre épülően kezdődött meg az új desztinációs brand, valamint az értékesítési és marketing stratégia kialakítása.
Húzós kezdet
2020 májusában social media kampánnyal indult a #PowerOfLiveEvents kezdeményezés, amely a turizmus és rendezvényszakma tagjainak széleskörű összefogásaként szimbolizálta, hogy a szakma egységes és kész a megváltozott körülmények között is dolgozni. A kezdeményezést a BUD CB nemzetközi szinten is példaértékűnek tartotta, ezért támogató partnerként csatlakozott a kampányhoz. Az iroda erejével a kezdeményezés kilépett a virtuális térből és szeptember 10-én többszáz fős élő eseménysorozat formájában hívta fel a figyelmet az üzleti rendezvényeket érintő egyedi szabályozásra és a jó gyakorlatként bemutatott biztonsági protokolljára.
Jön 2021, jöhetnek majd a rendezvények
Az elmúlt hónapokban a BUD CB eredményes pályázási munkájának köszönthetően két nagy, a meetings industry területén jelentős MICE fórum is Budapestet választotta a 2021-es eseményének helyszínéül. Az MCE Central & Eastern Europe, valamint az m&i Private Europe rendezvények vendégül látása kimagasló desztinációs marketing értékkel bír és hajtóereje lesz az ágazat regenrálódásának.
Az őszi hónapok másik nagy eredménye, hogy a BUD CB újraélesztette a korábban sikeres Konferencia Nagyköveti Programhoz tartozó Pályázatot (KNP) megújult feltételrendszerrel és kibővített forrással. A Pályázat célja a nemzetközi tudományos kongresszusok szervezési jogáért folyó pályázást anyagi támogatása.
Forrás: Budapest Convention Bureau / Turizmus Online