Bemutatkozik a Budapest Conventation Bureau

Újjáalakult szervezet segíti a MICE piac indulását. Új működési modell, kihívásokkal teli indulási időpont.

A Magyar Kongresszusi Iroda Nonprofit Kft. (Budapest Convention Bureau) a tavaszi járvány kirobbanása idején szerveződött újjá. Így a kihívásokkal teli időkben a szaktudásával és forrásaival segíti a meetings industry területén érdekelt szolgáltatók munkáját, hogy hatékonyabban kiaknázhassák az MICE piacban rejlő potenciált.

MTÜ-ből váltak ki

Cél, hogy Budapest olyan MICE-desztináció legyen, amely felveszi a versenyt minden olyan várossal, amely világelső a kongresszusi piacon. Budapest a jelenlegi kapacitásaival is nagyobb arányban részesülhetne jobb kihasználtság esetén a nemzetközi rendezvénypiacból, amelynek elengedhetetlen eszköze a stratégia mentén történő aktív értékesítés és a célpiacok igényei szerint kialakítható desztinációs marketing. A Magyar Turisztikai Ügynökség égisze alól (MTÜ) kivált és önállóvá vált iroda első félévének legjelentősebb feladata a világvárosok gyakorlatában általánosan elterjedt „convention bureau"-k mintája alapján új működési modell és kibővített szakértői csapat (vállalati- és szövetségi értékesítés, marketing és kommunikáció, valamint kutatás és elemzés) felállítása. Erre épülően kezdődött meg az új desztinációs brand, valamint az értékesítési és marketing stratégia kialakítása.

Húzós kezdet

2020 májusában social media kampánnyal indult a #PowerOfLiveEvents kezdeményezés, amely a turizmus és rendezvényszakma tagjainak széleskörű összefogásaként szimbolizálta, hogy a szakma egységes és kész a megváltozott körülmények között is dolgozni. A kezdeményezést a BUD CB nemzetközi szinten is példaértékűnek tartotta, ezért támogató partnerként csatlakozott a kampányhoz. Az iroda erejével a kezdeményezés kilépett a virtuális térből és szeptember 10-én többszáz fős élő eseménysorozat formájában hívta fel a figyelmet az üzleti rendezvényeket érintő egyedi szabályozásra és a jó gyakorlatként bemutatott biztonsági protokolljára.

Jön 2021, jöhetnek majd a rendezvények 

Az elmúlt hónapokban a BUD CB eredményes pályázási munkájának köszönthetően két nagy, a meetings industry területén jelentős MICE fórum is Budapestet választotta a 2021-es eseményének helyszínéül. Az MCE Central & Eastern Europe, valamint az m&i Private Europe rendezvények vendégül látása kimagasló desztinációs marketing értékkel bír és hajtóereje lesz az ágazat regenrálódásának.

Az őszi hónapok másik nagy eredménye, hogy a BUD CB újraélesztette a korábban sikeres Konferencia Nagyköveti Programhoz tartozó Pályázatot (KNP) megújult feltételrendszerrel és kibővített forrással. A Pályázat célja a nemzetközi tudományos kongresszusok szervezési jogáért folyó pályázást anyagi támogatása.

 

Forrás: Budapest Convention Bureau / Turizmus Online


Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben

Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben 

Tény, hogy egyik legfontosabb turisztikai vonzerőnk, a fővárosi történelmi fürdőinek egy része felújításra szorul.
Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben

Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben 

Májust gyakran nevezik zöld hónapnak, hiszen a természet, a fák és virágok újjászületésének ideje.
A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten

A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten 

Három nő, három művészeti ág, egy közös nyelv: megnyílt a PRIMAVERA kiállítás a FISE Galériában.
Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál

Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál 

Június 7-én és 8-án rendezik meg negyedik alkalommal Békéscsabán, Békésen és Gyulán a Háromváros Kerékpáros Fesztivált .
Programhegyek az Európa-napon

Programhegyek az Európa-napon 

Izgalmas programokkal és hasznos információkkal várják a szervezők az érdeklődőket az Európa-napon és az immár hagyományos EU-s futáson.
Kék Zóna Noszvajon

Kék Zóna Noszvajon  

Különleges eseménynek adott otthont a Nomád Hotel & Glamping.
Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat

Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat 

Hatvanhárom pályázat érkezett a MaReSz idei versenyére.
Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar

Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar 

Június 11-én először lép fel önálló koncerttel Magyarországon a Biffy Clyro.
Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?

Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?  

Egy hétvégi séta vagy reggeli kocogás során, ahogy a városban haladunk, láthatjuk, hogy rengeteg bolt kirakatán található fólia vagy valamilyen matrica. Ezek többféle célt szolgálhatnak, amelyek közül az első a figyelemfelkeltés. Ez egy jól bevált offline marketingeszköz, amit érdemes minden vállalkozásnak használnia.
Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány

Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány 

A Győr-Moson-Sopron vármegyei Rábapordányban is találtak ragadós száj- és körömfájásban fertőzött szarvasmarhát.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.