Bemutatkozik a Budapest Conventation Bureau

Újjáalakult szervezet segíti a MICE piac indulását. Új működési modell, kihívásokkal teli indulási időpont.

A Magyar Kongresszusi Iroda Nonprofit Kft. (Budapest Convention Bureau) a tavaszi járvány kirobbanása idején szerveződött újjá. Így a kihívásokkal teli időkben a szaktudásával és forrásaival segíti a meetings industry területén érdekelt szolgáltatók munkáját, hogy hatékonyabban kiaknázhassák az MICE piacban rejlő potenciált.

MTÜ-ből váltak ki

Cél, hogy Budapest olyan MICE-desztináció legyen, amely felveszi a versenyt minden olyan várossal, amely világelső a kongresszusi piacon. Budapest a jelenlegi kapacitásaival is nagyobb arányban részesülhetne jobb kihasználtság esetén a nemzetközi rendezvénypiacból, amelynek elengedhetetlen eszköze a stratégia mentén történő aktív értékesítés és a célpiacok igényei szerint kialakítható desztinációs marketing. A Magyar Turisztikai Ügynökség égisze alól (MTÜ) kivált és önállóvá vált iroda első félévének legjelentősebb feladata a világvárosok gyakorlatában általánosan elterjedt „convention bureau"-k mintája alapján új működési modell és kibővített szakértői csapat (vállalati- és szövetségi értékesítés, marketing és kommunikáció, valamint kutatás és elemzés) felállítása. Erre épülően kezdődött meg az új desztinációs brand, valamint az értékesítési és marketing stratégia kialakítása.

Húzós kezdet

2020 májusában social media kampánnyal indult a #PowerOfLiveEvents kezdeményezés, amely a turizmus és rendezvényszakma tagjainak széleskörű összefogásaként szimbolizálta, hogy a szakma egységes és kész a megváltozott körülmények között is dolgozni. A kezdeményezést a BUD CB nemzetközi szinten is példaértékűnek tartotta, ezért támogató partnerként csatlakozott a kampányhoz. Az iroda erejével a kezdeményezés kilépett a virtuális térből és szeptember 10-én többszáz fős élő eseménysorozat formájában hívta fel a figyelmet az üzleti rendezvényeket érintő egyedi szabályozásra és a jó gyakorlatként bemutatott biztonsági protokolljára.

Jön 2021, jöhetnek majd a rendezvények 

Az elmúlt hónapokban a BUD CB eredményes pályázási munkájának köszönthetően két nagy, a meetings industry területén jelentős MICE fórum is Budapestet választotta a 2021-es eseményének helyszínéül. Az MCE Central & Eastern Europe, valamint az m&i Private Europe rendezvények vendégül látása kimagasló desztinációs marketing értékkel bír és hajtóereje lesz az ágazat regenrálódásának.

Az őszi hónapok másik nagy eredménye, hogy a BUD CB újraélesztette a korábban sikeres Konferencia Nagyköveti Programhoz tartozó Pályázatot (KNP) megújult feltételrendszerrel és kibővített forrással. A Pályázat célja a nemzetközi tudományos kongresszusok szervezési jogáért folyó pályázást anyagi támogatása.

 

Forrás: Budapest Convention Bureau / Turizmus Online


 Turizmusmarketing konferencia Pécsett

Turizmusmarketing konferencia Pécsett 

2025. április 11-én rendezik Pécsett a hazai turizmus- szakmai konferenciák zászlóshajójává vált évenkénti turizmusmarketing konferenciát.
Fenntarthatósági jó gyakorlatokról és az osztrák piac jelentőségéről az MSZÉSZ régiós ülésein

Fenntarthatósági jó gyakorlatokról és az osztrák piac jelentőségéről az MSZÉSZ régiós ülésein 

A március 27-28-i régiós üléseken több mint 150 szállodaipari szakember vett részt.
Újabb két magyarországi szarvasmarhatelepen lehet száj- és körömfájásjárvány

Újabb két magyarországi szarvasmarhatelepen lehet száj- és körömfájásjárvány 

A helyzet azért is aggasztó, mert a két telep a magyar-szlovák határ közelében van.
A hazai munkavállalók fele nyitott egy új munkalehetőségre

A hazai munkavállalók fele nyitott egy új munkalehetőségre 

A fizetés mértéke és a juttatási csomag a legfőbb vonzerő.
Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine

Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine  

Április 8-án Budapest legújabb attrakciója egy egyedülálló időutazásra hív.
Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben

Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben 

Egyéves születésnapját igencsak különleges módon ünnepli a veszprémi Várbörtön Látogatóközpont.
Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál

Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál 

Csaknem harminc rendezvényt kínál a Békéscsabai Tavaszi Fesztivál.
Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben

Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben 

A rendezvényszektor vállalati eseménymarketing piacának árbevétele 2024-ben 78,4 milliárd forint volt és 4,3 százalékos növekedést mutatott.
Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum

Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum 

Idén 120 éves a badacsonyörsi botanikus kert.
Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön

Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön 

Matyó Húsvét Mezőkövesden április 20-21-én.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.