A Rendezvény ReStart 2021 június 24-én egy asztalhoz ülteti a teljes hazai rendezvényszakmát, hogy megvitathassák együtt a változásokat és egymástól is tanulva segítsék az újraindulást. A konferencia témái és előadói lefedik a teljes rendezvényszektort: szó lesz olyan, mindenkit érintő kérdésekről, mint a rendezvényekre vonatkozó biztonsági és jogszabályi feltételek, kormányzati források, támogatások és áfa csökkentési kilátások, de a beutazás, rendezvényturizmus és külföldi vendégek jövője is téma lesz.
Emellett lesznek tematikus panelek is, amelyek egy-egy szektor sajátosságait járják körül, például, hogy milyen nehézségekkel kell szembenéznie a könnyűzenei piac szereplőinek és mi lesz a külföldi turnékkal, vagy hogy mi vár a múzeumokra a pandémia után, milyen tanulságokat szűrhetünk le az Úszó EB megrendezéséből és hogyan készülhetünk a 2022-es Férfi Kézilabda VB-re, de a MICE és üzleti rendezvények jövője is terítékre kerül.
A panelek érintik azt is, mennyire változtak meg az elmúlt másfél év alatt a közönség elvárásai, illetve mik azok, amik az online tartalmakból a jövőben is velünk maradnak. A napirendbe integrálva valósul meg a MaReSz rendszeres szakmai eseménye, az EventHub is.
A konferencia célja, hogy szakmai segítséget adjon az újrainduláshoz, valamint párbeszédet teremtsen a rendezvényszektor különböző ágazatai között, így olyan panelekkel is készülnek, ahol a különféle területek képviselőit is leültetik egymással beszélgetni, hiszen sok esetben hasonló problémákkal kell szembenézniük.
A rendezvény célközönsége a rendezvényszervezéssel és lebonyolítással főtevékenységként foglalkozó természetes és jogi személyiségek (beleértve a kulturális, üzleti, sport, turisztikai stb. részterületeket).
A Rendezvény ReStart 2021 konferencia szervezője az áprilisban létrejött Magyar Turisztikai Alapítvány (MTPA), amelynek célja, hogy létrejöjjön egy, a rendezvények fejlődését segítő ökoszisztéma. A program társszervezői a Nemzeti Kulturális Alap és a Magyarországi Rendezvényszervezők és -szolgáltatók Szövetsége.
Időpont: június 24.
Az egynapos konferencia helyszíne a budapesti Bálna lesz, a részvétel ingyenes, de regisztrációhoz és védettségi igazolványhoz kötött. Az esemény tervezett létszáma 300 fő.
Tervezett program:
8:30-9:30 érkezés, regisztráció
9.30-9:50 Köszöntők:
Oszkó-Jakab Natália társelnök (MTPA)
Bús Balázs alelnök (NKA)
Dr. Guller Zoltán vezérigazgató (MTÜ)
Ganczer Gábor elnök (MaReSz)
9:50-10:10 Lakatos Tibor r. dandártábornok, vezető (Operatív Törzs Ügyeleti Központ)
Rendezvényeket érintő biztonsági és jogszabályi feltételek
10:10-10:30 Schőberl Márton kulturális diplomáciáért felelős helyettes államtitkár (KKM)
Beutazás, rendezvényturizmus, külföldi vendégek
10:30-10:50 Egyeztetés alatt (PM)
Kormányzati források, támogatások, áfa csökkentési kilátások
10:50-11:10 Fekete Péter kultúráért felelős államtitkár (EMMI)
Szakpolitikai intézkedések a kultúra terén a nyitást követően
11:10-11:30 Kávészünet
11:30-11:45 Demeter Szilárd főigazgató, miniszteri biztos (PIM)
A könnyűzene támogatása, a zenei szektor újraindítása
11:45-12:00 Baán László főigazgató, miniszteri biztos (Szépművészeti Múzeum)
A múzeumi működés, események pandémia után
12:00-12:15 Wladár Sándor elnök (MÚSZ)
Az Úszó EB megvalósításának tanulságai
12:15-12:30 Weyer Balázs elnök (MHSZ)
Kihívások, lehetőségek a könnyűzenei piac szereplői előtt
12:30-12:45 Békefi Anna ügyvezető igazgató (BUD CB)
“Együtt a rajtvonalon” A Budapest Convention Bureau tevékenysége, eredményei
12:45-14:00 Ebédszünet
14:00-14:45 1. Szekció blokk
14:45-14:55 Szünet
14:55-15:40 2. Szekció blokk
15:40-16:00 Kávészünet
16:00-16:45 3. Szekció blokk
16:45-16:55 Szünet
16:55-17:40 4. Szekció blokk
17:50-20:00 Zárófogadás