Egyetlen vendégvélemény milliókat hozhat – de akár vihet is

Szállodai szemüveggel nézve a vendégvisszajelzések sokszor fájdalmasak is tudnak lenni és nem mindig könnyű szembenézni az igazsággal. Ezért lehet az, hogy sokan inkább elutasítják ezek fontosságát és a vendég értékelését, mint hozzá nem értő személy visszajelzését értelmezik. Ez azonban hibás gondolkodás, mivel így pont a célközönségünk véleményét hagynánk figyelmen kívül.

Az egészséges vállalati önismeret felé az első lépéseket ajánlott egy külső szakértővel megtenni, auditálással objektív képet alkotni a szálloda reputációjáról. A vírus miatti alacsonyabb töltöttség, az üzemszünet remek lehetőséget ad arra, hogy meghatározzuk az újranyitás előtt a legfontosabb teendőinket, fejlesztendő területeket. Már itt kopogtat 2021, kezdjünk el készülni rá!

Booking.com, Tripadvisor, Szallas.hu, Google, Facebook, saját szállodai weboldal – csak néhány a legmérvadóbb platformok közül, ahol véleményeket hagynak a vendégek egy szálláshely látogatása után. Elég csak azt megnézni, hogy hány esetben és hogyan válaszolják meg az értékeléseket a szállásadók: laikusként is jól látszik, hogy nagyon vegyes a kép a magyar piacon.

Sokan nem is tudják, mennyire fontosak a vendégvélemények

A visszajelzések korábban is fontosak voltak, de sosem élveztek akkora prioritást ma. Egyrészt a fogyasztói döntési folyamatba egyre jobban beépülnek, másrészt a koronavírus idején még jobban megnőtt a bizonytalanság a foglalásokkal kapcsolatban. Megfelelő visszajelzésekkel és az azokra adott profi válaszokkal növelhetjük a bizalmat a potenciális vendégben, aki ennek köszönhetően nagyobb eséllyel jut el a foglaláshoz.

Egy német kutatásban a vendégek 83%-a válaszolta azt, hogy újra foglalna egy szállodába, ha kapna egy elfogadható választ a negatív értékelésére.

Egy a Tripadvisor megbízásából készített kutatásból kiderül, hogy 1% javítás a vendégértékelési átlagunkban már 11%-os foglalási növekedést eredményezhet.

Olyan kutatást is készített a Tripadvisor, amely szerint 24%-kal nő a foglalások mértéke átlagosan, ha a vendégvélemények 50%-a meg van válaszolva.

A legdrámaibb kutatás eredménye azt hozta ki, hogy 1 negatív vendégvélemény átlagosan 30 foglalástól foszt meg egy szállodát. Innen már minden szálloda kiszámolhatja, hogy az átlagárát tekintve ez mekkora összeget jelent. Óriási jelentőségük van!

De miért nem foglalkozunk ezekkel eléggé?

Valószínűleg az ár sokáig marad az első helyen, de a vendégvélemények is stabilan beférkőztek a top 3 tényező közé, amelyek alapján szálláshelyet foglalnak a vendégek. Sokan azonban mégsem kezelik a helyén ennek a jelentőségét: szállodai szemüveggel nézve ugyanis a vendégvisszajelzések sokszor fájdalmasak is tudnak lenni és nem mindig könnyű szembenézni az igazsággal. Nem hagyhatjuk azonban figyelmen kívül a célközönségünk véleményét.

Az online marketinges szakemberek is pontosan tudják, hogy bár ma már teljesen nélkülözhetetlen a megfelelő, szakterületekre specializált online marketing, a szájról-szájra, ajánlás útján történő marketing még mindig meghatározó. Ezt a funkciót töltik be a vendégvélemények.

Egy szálloda is befolyással lehet a véleményolvasókra

„Amikor egy döntés előtt álló vendég a korábbi visszajelzéseket olvasgatja, akkor leegyszerűsítve azt akarja megállapítani, hogy ajánlják-e számára ezt a helyet mások, valamint ajánlják-e kifejezetten azok alapján a szempontok alapján, amik számára fontosak. És mi ebben a legizgalmasabb? Hogy a szálloda befolyással lehet erre a személyre” – mondta Belán Miklós, az Everguest turisztikai startup alapítója.

A vendégvisszajelzések pont azt mutatják meg, hogy mik azok a tényezők, amik a vendég elégedettségét előre mozdítják és mik azok, amik rossz hatással vannak rá. A rossz hatások kiiktatásával és a pozitív hatások megerősítésével látványos eredményt lehet elérni – erre számos módszer létezik. Szükséges a stratégiában való gondolkodás, valamint az is, hogy hiteles információkkal tudjuk objektíven alátámasztani a fejlesztések szükségességét.

Segítség kívülről

Egy szállodának tipikusan nincs kapacitása vagy megfelelő szakembere arra, hogy az értékeléseket kigyűjtse, megfelelően értelmezze és vizualizálja döntéselőkészítés céljából. A megválaszolás sürgőssége és jelentősége pedig megkérdőjelezhetetlen, ha azt szeretnénk, hogy profi, foglalásösztönző, több nyelvű válaszokat 24 órán belül produkáljanak, azt szinte lehetetlen szervezeten belül megoldani.

Erre a problémára ad választ az Everguest reputációs üzletága, amely a szálloda számára kiszervezett formában biztosítja a reputáció menedzselését. Ez egyrészt a vendégvélemények figyelését, kigyűjtését, értelmezését és döntéstámogató, összefoglaló statisztikák riport formájában történő kiküldését jelenti. Másrészt az Everguest megválaszolja a szálloda nevében a vendégvéleményeket. Akár 24 órán belül, egyedi megfogalmazással, a szálloda nyelvezetében, a szálloda által választott nyelveken, marketinges megközelítéssel és kifejezetten azzal a céllal vezérelve, hogy az aktuálisan olvasgató vendéget a foglalás felé terelje.

Teljeskörű reputációs audit

A reputation audit során az Everguest szakértői kigyűjtik az összes vendégértékelést és szegmensekre bontott értékelési pontszámot, hogy azokat aggregálva analizálhassák. Az elemzés értelmezését és összefoglalását a legrelevánsabb mutatók vizuális megjelenítésével, javasolt fejlesztési irányokkal és a legmeghatározóbb erősségek kiemelésével bővítik ki. A megrendelő szálloda számára a legfontosabb érték az, hogy objektív képet kaphat saját magáról, az egységek teljesítményéről és a vendégek összbenyomásáról, lényegében a reputációjáról. Pontosan tudni fogja, hogy mely területeket kell fejleszteni és mik azok, amik már jól működnek és tovább kell őket erősíteni.

A vírus miatti alacsonyabb töltöttség, az üzemszünet remek lehetőséget ad arra, hogy meghatározzuk az újranyitás előtt a legfontosabb teendőinket, fejlesztendő területeket. Már itt kopogtat 2021, kezdjünk el készülni rá!

 Az Everguest reputációs audit szolgáltatásáról itt olvashat bővebben! 


Leleplezték Munkácsy Mihály eddig ismeretlen művét

Leleplezték Munkácsy Mihály eddig ismeretlen művét 

Ausztráliából hozta haza a Virág Judit Galéria, a Madame Tussauds Budapestben mutatták be a csodálatos portrét.
Máté Bence az év madárfotósa

Máté Bence az év madárfotósa 

A második fordulóba került képek összesen 170 különböző madárfajt örökítettek meg.
Ezek lettek az Év kutyabarát helyei 2024-ben

Ezek lettek az Év kutyabarát helyei 2024-ben 

Idén már 11. alkalommal került megrendezésre az Év kutyabarát helye kampány a Kutyabarát.hu szervezésében, ismét hatalmas érdeklődés övezte a kutyabarát szállások, vendéglátóhelyek és munkahelyek megmérettetését.
Ha faültetés, akkor segítenek a szajkók

Ha faültetés, akkor segítenek a szajkók 

Szajkók segítenek a faültetésben Pesterzsébeten és Veresegyház határában.
Nyílik a képzőművészeti galéria karácsonyi vására

Nyílik a képzőművészeti galéria karácsonyi vására 

Hetedik alkalommal jelentkezik a Resident Art Fair karácsonyi vására, ezúttal Allegro Barbaro címmel.
Klasszis TopDesign 2024: a zsűri már döntött, de a közönség még szavazhat!

Klasszis TopDesign 2024: a zsűri már döntött, de a közönség még szavazhat!  

Lehet, hogy az Ön szavazata dönti el, melyik szálloda vagy vendéglátóegység kapja a rangos közönségdíjat az idei döntőbe került pályázók közül.
Adománygyűjtő akció a Bazilika800 emlékév végén Pannonhalmán

Adománygyűjtő akció a Bazilika800 emlékév végén Pannonhalmán 

Az évfordulót a bencések egész évben számos lelkiségi, kulturális és turisztikai, programmal ünnepelték.
Új kiállítás a kortárs művészeti központban

Új kiállítás a kortárs művészeti központban 

Újabb időszaki kiállítás megnyitására készül az MBH Bank Művészeti Alapítvány támogatásával működő Hungarian Art & Business (HAB) művészeti központ, amely ezúttal a kert mint ember által alakított természet világába invitálja majd a látogatókat.
Reklámfilm az ünnepekre: az egyik leghíresebb karácsonyi dal története– videóval

Reklámfilm az ünnepekre: az egyik leghíresebb karácsonyi dal története– videóval 

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott.
Megérkeztek Budapestre az ősi szimbólumokkal teli alkotások

Megérkeztek Budapestre az ősi szimbólumokkal teli alkotások 

A latin-amerikai absztrakt művészet úttörőjének alkotásai a Cervantes Intézetben.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.