Egyetlen vendégvélemény milliókat hozhat – de akár vihet is

Szállodai szemüveggel nézve a vendégvisszajelzések sokszor fájdalmasak is tudnak lenni és nem mindig könnyű szembenézni az igazsággal. Ezért lehet az, hogy sokan inkább elutasítják ezek fontosságát és a vendég értékelését, mint hozzá nem értő személy visszajelzését értelmezik. Ez azonban hibás gondolkodás, mivel így pont a célközönségünk véleményét hagynánk figyelmen kívül.

Az egészséges vállalati önismeret felé az első lépéseket ajánlott egy külső szakértővel megtenni, auditálással objektív képet alkotni a szálloda reputációjáról. A vírus miatti alacsonyabb töltöttség, az üzemszünet remek lehetőséget ad arra, hogy meghatározzuk az újranyitás előtt a legfontosabb teendőinket, fejlesztendő területeket. Már itt kopogtat 2021, kezdjünk el készülni rá!

Booking.com, Tripadvisor, Szallas.hu, Google, Facebook, saját szállodai weboldal – csak néhány a legmérvadóbb platformok közül, ahol véleményeket hagynak a vendégek egy szálláshely látogatása után. Elég csak azt megnézni, hogy hány esetben és hogyan válaszolják meg az értékeléseket a szállásadók: laikusként is jól látszik, hogy nagyon vegyes a kép a magyar piacon.

Sokan nem is tudják, mennyire fontosak a vendégvélemények

A visszajelzések korábban is fontosak voltak, de sosem élveztek akkora prioritást ma. Egyrészt a fogyasztói döntési folyamatba egyre jobban beépülnek, másrészt a koronavírus idején még jobban megnőtt a bizonytalanság a foglalásokkal kapcsolatban. Megfelelő visszajelzésekkel és az azokra adott profi válaszokkal növelhetjük a bizalmat a potenciális vendégben, aki ennek köszönhetően nagyobb eséllyel jut el a foglaláshoz.

Egy német kutatásban a vendégek 83%-a válaszolta azt, hogy újra foglalna egy szállodába, ha kapna egy elfogadható választ a negatív értékelésére.

Egy a Tripadvisor megbízásából készített kutatásból kiderül, hogy 1% javítás a vendégértékelési átlagunkban már 11%-os foglalási növekedést eredményezhet.

Olyan kutatást is készített a Tripadvisor, amely szerint 24%-kal nő a foglalások mértéke átlagosan, ha a vendégvélemények 50%-a meg van válaszolva.

A legdrámaibb kutatás eredménye azt hozta ki, hogy 1 negatív vendégvélemény átlagosan 30 foglalástól foszt meg egy szállodát. Innen már minden szálloda kiszámolhatja, hogy az átlagárát tekintve ez mekkora összeget jelent. Óriási jelentőségük van!

De miért nem foglalkozunk ezekkel eléggé?

Valószínűleg az ár sokáig marad az első helyen, de a vendégvélemények is stabilan beférkőztek a top 3 tényező közé, amelyek alapján szálláshelyet foglalnak a vendégek. Sokan azonban mégsem kezelik a helyén ennek a jelentőségét: szállodai szemüveggel nézve ugyanis a vendégvisszajelzések sokszor fájdalmasak is tudnak lenni és nem mindig könnyű szembenézni az igazsággal. Nem hagyhatjuk azonban figyelmen kívül a célközönségünk véleményét.

Az online marketinges szakemberek is pontosan tudják, hogy bár ma már teljesen nélkülözhetetlen a megfelelő, szakterületekre specializált online marketing, a szájról-szájra, ajánlás útján történő marketing még mindig meghatározó. Ezt a funkciót töltik be a vendégvélemények.

Egy szálloda is befolyással lehet a véleményolvasókra

„Amikor egy döntés előtt álló vendég a korábbi visszajelzéseket olvasgatja, akkor leegyszerűsítve azt akarja megállapítani, hogy ajánlják-e számára ezt a helyet mások, valamint ajánlják-e kifejezetten azok alapján a szempontok alapján, amik számára fontosak. És mi ebben a legizgalmasabb? Hogy a szálloda befolyással lehet erre a személyre” – mondta Belán Miklós, az Everguest turisztikai startup alapítója.

A vendégvisszajelzések pont azt mutatják meg, hogy mik azok a tényezők, amik a vendég elégedettségét előre mozdítják és mik azok, amik rossz hatással vannak rá. A rossz hatások kiiktatásával és a pozitív hatások megerősítésével látványos eredményt lehet elérni – erre számos módszer létezik. Szükséges a stratégiában való gondolkodás, valamint az is, hogy hiteles információkkal tudjuk objektíven alátámasztani a fejlesztések szükségességét.

Segítség kívülről

Egy szállodának tipikusan nincs kapacitása vagy megfelelő szakembere arra, hogy az értékeléseket kigyűjtse, megfelelően értelmezze és vizualizálja döntéselőkészítés céljából. A megválaszolás sürgőssége és jelentősége pedig megkérdőjelezhetetlen, ha azt szeretnénk, hogy profi, foglalásösztönző, több nyelvű válaszokat 24 órán belül produkáljanak, azt szinte lehetetlen szervezeten belül megoldani.

Erre a problémára ad választ az Everguest reputációs üzletága, amely a szálloda számára kiszervezett formában biztosítja a reputáció menedzselését. Ez egyrészt a vendégvélemények figyelését, kigyűjtését, értelmezését és döntéstámogató, összefoglaló statisztikák riport formájában történő kiküldését jelenti. Másrészt az Everguest megválaszolja a szálloda nevében a vendégvéleményeket. Akár 24 órán belül, egyedi megfogalmazással, a szálloda nyelvezetében, a szálloda által választott nyelveken, marketinges megközelítéssel és kifejezetten azzal a céllal vezérelve, hogy az aktuálisan olvasgató vendéget a foglalás felé terelje.

Teljeskörű reputációs audit

A reputation audit során az Everguest szakértői kigyűjtik az összes vendégértékelést és szegmensekre bontott értékelési pontszámot, hogy azokat aggregálva analizálhassák. Az elemzés értelmezését és összefoglalását a legrelevánsabb mutatók vizuális megjelenítésével, javasolt fejlesztési irányokkal és a legmeghatározóbb erősségek kiemelésével bővítik ki. A megrendelő szálloda számára a legfontosabb érték az, hogy objektív képet kaphat saját magáról, az egységek teljesítményéről és a vendégek összbenyomásáról, lényegében a reputációjáról. Pontosan tudni fogja, hogy mely területeket kell fejleszteni és mik azok, amik már jól működnek és tovább kell őket erősíteni.

A vírus miatti alacsonyabb töltöttség, az üzemszünet remek lehetőséget ad arra, hogy meghatározzuk az újranyitás előtt a legfontosabb teendőinket, fejlesztendő területeket. Már itt kopogtat 2021, kezdjünk el készülni rá!

 Az Everguest reputációs audit szolgáltatásáról itt olvashat bővebben! 


Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány

Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány 

A Győr-Moson-Sopron vármegyei Rábapordányban is találtak ragadós száj- és körömfájásban fertőzött szarvasmarhát.
Májusban jön a Budapest100

Májusban jön a Budapest100 

Rekordmennyiségű ház- és közösségi kert nyitja meg idén a kapuit.
Húsvéti tojáskeresés a DinoParkban

Húsvéti tojáskeresés a DinoParkban 

Izgalmas kalanddal várja a DinoPark KÖKI látogatóit a húsvéti ünnepek alatt.
Kényelmes megoldások kis lakásokba: a sarokkanapé

Kényelmes megoldások kis lakásokba: a sarokkanapé 

Az apró lakásokban gyakran megtapasztalható, hogy a hely kihasználása szinte művészetté válik.
Vízi, szárazföldi és légi járművek főszerepben: jönnek az Esztergom Napok

Vízi, szárazföldi és légi járművek főszerepben: jönnek az Esztergom Napok 

Két hétvége, négy rendezvény: tavaszi pezsgés Esztergomban.
Új világsztárokat és az E.T. -t is elhozta a húsvéti nyúl a Madame Tussauds-ba

Új világsztárokat és az E.T. -t is elhozta a húsvéti nyúl a Madame Tussauds-ba 

Húsvét a Madame Tussauds Budapestben: programok és új figurák várják a látogatókat.
A szendvicspanelek előnyei és lehetőségei a modern építészetben

A szendvicspanelek előnyei és lehetőségei a modern építészetben 

A modern építkezési gyakorlatokban a szendvicspanel technológia egyre népszerűbbé válik Magyarországon. Bár az Egyesült Államokban és más nyugati országokban már régóta előszeretettel használják ezt az építési metódust, hazánkban még sokan kételyekkel szemlélik. 
Nincs húsvét Tojás-kút nélkül

Nincs húsvét Tojás-kút nélkül 

Húsvét és tavaszi szünet Székesfehérváron.
Varázslatos világot idéző produkció a Millenárisban

Varázslatos világot idéző produkció a Millenárisban  

Elkezdődött a mitikus világot megidéző Walk My World immerzív produkció építése a Millenárison
Három nap – nyolc világsztár Paloznakon

Három nap – nyolc világsztár Paloznakon 

Idén nyáron ismét jazzbe borul a Balaton-felvidék.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.