A kerületek között változatlanul az V. kerület áll az élen, ahol 412.208 vendég 949.839 vendégéjszakát generált 2015. első félévében. A VII. kerület 243.140, a VIII. kerület 162.788, a VI. kerület 159.917, az I. kerület pedig 108.917 kereskedelmi szálláshelyi vendégéjszakát regisztrált ugyanebben az időszakban.
A küldő országok sorában 26,6%-kal, 369.295-re emelkedett a Nagy-Britanniából érkező turisták által eltöltött vendégéjszakák száma 2015. első félévében Budapesten. Németország stagnált és 281.748 vendégéjszakát generált.
Néhány további fontos küldő ország tekintetében a vendégéjszakák száma ekként alakult: Olaszország 294.348 (+14%), Franciaország 167.692 (+ 9%), Ausztria 92.570 (+ 15,6%), USA 247.495 (+ 13,6%), Izrael 106.543 (+ 16,5%), Kína 66.769 (+ 32%), Korea 62.611 v.éj (+ 22,7%).
Egyre erősebb a belföldi turizmus is
Budapest erősödik a belföldi turizmus célpontjaként is. 2015. január és június között 245.876 belföldi vendég 452.586 vendégéjszakát töltött el a főváros kereskedelmi szálláshelyein. Ezzel Magyarország, mint „küldő ország” tulajdonképpen „túlszárnyalja” a legnagyobb küldő, Nagy-Britannia számait. Ugyanakkor az összes budapesti vendégéjszakából csak 11,5%-ot tesz ki a belföldi arány. A BFTK Nonprofit Kft. kiemelt céljai között szerepel a belföldi turizmus megerősítése is.
2015. első félévében Budapest kereskedelmi szálláshelyein az egy kiadható szobára jutó árbevétel (REVPAR) bruttó 12.439 Ft és nettó 10.542 Ft volt, ami több mint 12 %-os növekedést jelent 2014. azonos időszakához képest. Az átlagnál nagyobb arányban nőtt a szállodák, azon belül az 5 és 4 csillagos hotelek azonos mutatója.
Budapest turizmusa évek óta egyértelmű fejlődési pályán van, a látogatók és az eltöltött vendégéjszakák száma évről évre emelkedik. Míg 2008-ban mintegy 6 millió volt a vendégéjszakák száma, 2014-ben már meghaladta a 8 milliót. 2015-ben a tendencia a jelek szerint folytatódik.
A Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK) kiemelt célja ennek a folyamatos növekedésnek a támogatása, amelynek érdekében együttműködik a főváros turisztikai szereplőivel, koordinálja a turistaváros harmonikus működését; valamint a fesztiválok szervezésével és a turisztikai szolgáltatások minőségi képviseletével Budapest kedvező nemzetközi megítélését segíti.
Forrás: Turizmus Online