Elárasztották a brit turisták Budapestet júniusban

A KSH 2015. augusztus 12-én megjelent kereskedelmi szálláshelyi adatai szerint Budapesten júniusban 354.729 vendég 794.560 vendégéjszakát töltött el, ami több mint 10%-os növekedés 2014. júniusához képest. A kumulált adatok szerint 2015. első félévében 1.719.423 vendég összesen 3.942.747 vendégéjszakát töltött el a főváros kereskedelmi szálláshelyein, ami 8,5%-os emelkedésnek felel meg. 

A kerületek között változatlanul az V. kerület áll az élen, ahol 412.208 vendég 949.839 vendégéjszakát generált 2015. első félévében. A VII. kerület 243.140, a VIII. kerület 162.788, a VI. kerület 159.917, az I. kerület pedig 108.917 kereskedelmi szálláshelyi vendégéjszakát regisztrált ugyanebben az időszakban.

A küldő országok sorában 26,6%-kal, 369.295-re emelkedett a Nagy-Britanniából érkező turisták által eltöltött vendégéjszakák száma 2015. első félévében Budapesten. Németország stagnált és 281.748 vendégéjszakát generált.

Néhány további fontos küldő ország tekintetében a vendégéjszakák száma ekként alakult: Olaszország 294.348 (+14%), Franciaország 167.692 (+ 9%), Ausztria 92.570 (+ 15,6%), USA 247.495 (+ 13,6%), Izrael 106.543 (+ 16,5%), Kína 66.769 (+ 32%), Korea 62.611 v.éj (+ 22,7%).

Egyre erősebb a belföldi turizmus is

Budapest erősödik a belföldi turizmus célpontjaként is. 2015. január és június között 245.876 belföldi vendég 452.586 vendégéjszakát töltött el a főváros kereskedelmi szálláshelyein. Ezzel Magyarország, mint „küldő ország” tulajdonképpen „túlszárnyalja” a legnagyobb küldő, Nagy-Britannia számait. Ugyanakkor az összes budapesti vendégéjszakából csak 11,5%-ot tesz ki a belföldi arány. A BFTK Nonprofit Kft. kiemelt céljai között szerepel a belföldi turizmus megerősítése is.

2015. első félévében Budapest kereskedelmi szálláshelyein az egy kiadható szobára jutó árbevétel (REVPAR) bruttó 12.439 Ft és nettó 10.542 Ft volt, ami több mint 12 %-os növekedést jelent 2014. azonos időszakához képest. Az átlagnál nagyobb arányban nőtt a szállodák, azon belül az 5 és 4 csillagos hotelek azonos mutatója.

Budapest turizmusa évek óta egyértelmű fejlődési pályán van, a látogatók és az eltöltött vendégéjszakák száma évről évre emelkedik. Míg 2008-ban mintegy 6 millió volt a vendégéjszakák száma, 2014-ben már meghaladta a 8 milliót. 2015-ben a tendencia a jelek szerint folytatódik.

A Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK) kiemelt célja ennek a folyamatos növekedésnek a támogatása, amelynek érdekében együttműködik a főváros turisztikai szereplőivel, koordinálja a turistaváros harmonikus működését; valamint a fesztiválok szervezésével és a turisztikai szolgáltatások minőségi képviseletével Budapest kedvező nemzetközi megítélését segíti.


Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben

Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben 

Tény, hogy egyik legfontosabb turisztikai vonzerőnk, a fővárosi történelmi fürdőinek egy része felújításra szorul.
Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben

Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben 

Májust gyakran nevezik zöld hónapnak, hiszen a természet, a fák és virágok újjászületésének ideje.
A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten

A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten 

Három nő, három művészeti ág, egy közös nyelv: megnyílt a PRIMAVERA kiállítás a FISE Galériában.
Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál

Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál 

Június 7-én és 8-án rendezik meg negyedik alkalommal Békéscsabán, Békésen és Gyulán a Háromváros Kerékpáros Fesztivált .
Programhegyek az Európa-napon

Programhegyek az Európa-napon 

Izgalmas programokkal és hasznos információkkal várják a szervezők az érdeklődőket az Európa-napon és az immár hagyományos EU-s futáson.
Kék Zóna Noszvajon

Kék Zóna Noszvajon  

Különleges eseménynek adott otthont a Nomád Hotel & Glamping.
Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat

Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat 

Hatvanhárom pályázat érkezett a MaReSz idei versenyére.
Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar

Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar 

Június 11-én először lép fel önálló koncerttel Magyarországon a Biffy Clyro.
Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?

Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?  

Egy hétvégi séta vagy reggeli kocogás során, ahogy a városban haladunk, láthatjuk, hogy rengeteg bolt kirakatán található fólia vagy valamilyen matrica. Ezek többféle célt szolgálhatnak, amelyek közül az első a figyelemfelkeltés. Ez egy jól bevált offline marketingeszköz, amit érdemes minden vállalkozásnak használnia.
Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány

Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány 

A Győr-Moson-Sopron vármegyei Rábapordányban is találtak ragadós száj- és körömfájásban fertőzött szarvasmarhát.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.