A járványhelyzet miatt idén elmaradtak a fesztiválok, egyéb tömegrendezvények, konferenciák, nemzetközi sportesemények, valamint a budapesti szállodák és éttermek vendégkörének túlnyomó részét adó külföldi turisták. Óriási kihívással néz szembe a hazai turizmus és vendéglátás. Az eddig bevált és sikeres sémák jelen helyzetben nem működnek, új ötletekre, üzleti modellekre van szükség. Éppen ezért az elmúlt időszak és napjaink egyik kulcsszava az innováció, felértékelődik rövid távon a túlélést biztosító improvizáció és brainstorming.
Gerendai Károly nevét sokan az 1993-ban, akkor még Diáksziget néven megalapított, ma már Sziget fesztiválként ismert nemzetközi rendezvénnyel kapcsolják össze. A teljesen egyedi és rendkívül sokszínű, a szabadság életérzést átadni, illetve a nyaralás élményét biztosítani akaró fesztivál mára a nemzetközi fesztiválpaletta élére került, és évről évre hazai, de főként külföldi turisták ezreit csábítja a fővárosba. Idén a koronavírus miatt 27 alkalom után először elmaradt.
Mikor lehet és mikor érdemes újra ekkora volumenű nemzetközi fesztivált rendezni? Átalakul-e a fesztiválturizmus? Megváltoznak-e az emberek költési szokásai? Vajon merre halad a világ? - tette fel kérdéseit a BTC.
A Gerendai Károllyal készített beszélgetést ITT hallgathatják meg.
Az biztos, hogy tanulnunk kell a jelen helyzetből, a sok új kezdeményezés és ötlet maga ez a tanulási folyamat, útkeresés. Rövid-, közép-, és hosszútávon is próbálkoznunk kell új stratégiák kitalálásával, bevezetésével, hogy felkészültek legyünk és már rendelkezzünk tudással és tapasztalattal, ha hasonló vagy súlyosabb természeti, egészségügyi, gazdasági válsághelyzettel kell szembenéznünk - ezek voltak az általános megállapítások.
És, hogy milyen konkrét lépéseket tett az előremenekülésben Gerendai cége? A tulajdonában lévő Costes Downtown étterem több innovatív megoldással rukkolt elő. Az első hullám idején házhoz szállították az extra minőségű, speciális alapanyagokat, recepttel együtt, melyet követve a vendégek maguknak készíthették el a nagyszerű fogásokat. A mostani második hullám idejére ezt tovább gondolták, és az új koncepció szerint a mesterszakácsok személyesen mennek ki a megrendelő otthonába, ott befejezik és a személyzet segítségével feltálalják a Michelin-csillagos ételt, így a fine dining érzés teljes mértékben megmarad. A másik újdonság pedig a napokban megrendezésre került „Csillagfényes vacsora” nevű attrakció, melynek keretein belül a vendégek a Budapest Eye fülkéiben fogyaszthatták el rendkívüli vacsorájukat. A jegy egy négyfogásos vacsorát, alkoholmentes italokat, valamint opcionálisan egy az ételekhez ajánlott borpárosítást tartalmazott, így biztosítva a Michelin-csillagos élményt.
Forrás: Turizmus Online