Így terveznek idén a cégek a rendezvényeikkel

A corporate szektor rendezvényes perspektíváiról is szó esett a MaReSz csütörtöki szakmai konferenciáján, a második Event Touch-on.

Az ezzel a címmel megrendezett kerekasztal beszélgetésen a résztvevők egyetértettek abban, hogy a rendezvényszervezés szerepe folyamatosan nő majd a közeljövőben is, a rendezvények a marketing kommunikáció megkerülhetetlen eszközei, és fontos és el nem múló igényként jelentkeznek a kapcsolatépítésben és a szakmai tapasztalatcserében.

Megelőztük a nyugatot

Mantuano Mónika, a HP munkatársa és a céges rendezvényekért felelős döntéshozókat tömörítő nemzetközi szervezet, az UNICEO magyarországi elnöke azt hangsúlyozta, hogy a pandémia óta a cégek sokkal tudatosabbak lettek a rendezvények szervezésében, először a célt definiálják, hogy miért tartják az eseményt, és ezután döntik el, hogy melyik megvalósítási módhoz nyúlnak: a jelenléti, az online vagy a hibrid megoldásokhoz. Kiemelte azt is, hogy sok rendezvényen vett részt a pandémia éveiben is kül- és belföldön egyaránt, és kijelentheti, hogy rendkívül gyorsan reagált a hazai szakma, nagyon innovatív, kreatív és profi megoldásokkal élte túl a krízist, megelőzve ebben a nyugati országokat is.

 

Minimalista tervezés

A büdzsétervezésnél nem kevesebb idén a rendezvényekre szánt összeg társaságuknál, a HP-nál, árulta el a szakember és hozzátette, az egész piacon azt látja, hogy egyelőre a megrendelők fő preferenciája pusztán a viszontlátás, a találkozás, ezért nem is igényelnek nagy felhajtást, nem bonyolítják túl a rendezvényeket. Hozzátette, hogy az árdrágulás jól érzékelhető, de a cégek nem a minőség csökkentésével igyekeznek spórolni, például azzal, hogy míg korábban négycsillagos, most három csillagos szállodában biztosítanak szállást a résztvevőknek, sem azzal, hogy a catering szolgáltatás minőségéből vesznek vissza. Inkább a racionalizálást választják, az ajándékokon vagy a dekoráción húzva meg a nadrágszíjat, illetve a networkingre fókuszáló rendezvények esetében csak a funckióra fókuszálva visszavágnak minden „luxusra” szánt költséget.   
A szakember azt is elmondta, hogy márciusban kerül sor az UNICEO-díj átadójára, amelyre az idén sokkal több pályázat érkezett a dolgozóknak tartott rendezvények kategóriájában, ami nem véletlen, hiszen a munkaerő megtartása, védelme, kiégésének megelőzése különösen fontos céllá vált a munkáltatók számára az elmúlt két évben. Ehhez képest az ügyfélpartik a háttérbe szorultak, és döcögősebben indulnak újra.

Elő- és utóélet is kell egy rendezvénynek

Mantuano a rendezvényszervezés jövőjével kapcsolatban elmondta, hogy az UNICEO-s közösség általános véleménye, hogy az olyan események, ahol a tartalom a legfontosabb és az információ átadása, (például termékinformáció, oktatás, vezérigazgatói beszámoló) nagyon jól működik az online megoldás és várható, hogy ezt a pandémia visszaszorulásával is megtartják. Úgy véli, meghatározó trend, hogy a rendezvény már nemcsak magából a rendezvényből áll, hanem van elő- és utóélete. "A világgal mi is változunk, és ha ügyesen csináljuk, már hetekkel, hónapokkal az esemény előtt motiválhatjuk résztvevőinket, és az esemény visszhangjáról is gondoskodhatunk" - fogalmazott és hozzátette, nagy sikerként könyveli el, hogy volt olyan HP-s céges rendezvényük, amelynek résztvevőiből online csoport alakult, akik még egy évig kommunikáltak egymással. "Az ügynökségnek ma már szinte kötelező kitalálni ezt az elő és utóéletet" - emelte még ki.

Ők is az ajándékokon és a létszámon spórolnak

Pantl Péter, a MOL-csoport kommunikációs igazgatója azt hangsúlyozta, hogy manapság már nem érv a rendezvényszervezésben, hogy így és így csináljuk, mert így szoktuk meg az elmúlt 10-20 évben, hiszen a járvánnyal nagyot fordult a világ. Kitért arra is, hogy cégük még mindig óvatosan tervez a pandémia ötödik hulláma után és a háború árnyékában: egyelőre nincs számottevő növekedés a rendezvényekre szánt büdzséjük tekintetében. Kiderült az is, hogy társaságuknál komoly optimalizációt hozott az elmúlt két év. Ha valamit korábban 4 eseményben csináltak meg, azt most 3-ból valósítják meg, így könnyebben kigazdálkodható a látványos áremelkedés is, ami a rendezvények bekerülési összegében következett be. Az ajándékokon és a részvevők létszámán igyekeznek ők is spórolni. Pantl azt is leszögezte, hogy a legdrágább fogyasztó, az el nem ért fogyasztó. Ha tehát egy cég részt vesz nagy költséggel egy fesztiválon, akkor annak valóban ütnie kell, és fontos, hogy legyen utóélete is a közösségi médiában.

Turizmus Online


A közlekedés napját szimulátorral és élménykamionnal ünnepli a szentendrei múzeum

A közlekedés napját szimulátorral és élménykamionnal ünnepli a szentendrei múzeum 

A BKV – a Magyar Autóklubbal együttműködve – az idén is csatlakozik a közlekedési kultúra napja programsorozathoz.
Új feladatkörök és bővülő csapat a Kartago Tours-nál

Új feladatkörök és bővülő csapat a Kartago Tours-nál 

Új értékesítési vezető érkezett a német hátterű utazásszervezőhöz.
Új vizuális megoldások a Szabadság Szigetén

Új vizuális megoldások a Szabadság Szigetén 

Új fejezet nyílik a Sziget életében, megőrizve a különleges atmoszférát és a változatos programokat, miközben látványos újításokkal is várják a látogatókat.
Befutóékszer és kávés pezsgés – izgalmas párosítás a 30. ALDI Női Futógálán

Befutóékszer és kávés pezsgés – izgalmas párosítás a 30. ALDI Női Futógálán 

„Ez Magyarország legszebb szabadidősport-rendezvénye”, hallhattuk az ALDI Futógála beharangozó eseményén május 8-án, a Cafe Frei BudaParton lévő egységében.
75 helyszín, 300 program, világsztárokkal – jön a SopronFest

75 helyszín, 300 program, világsztárokkal – jön a SopronFest 

Idén Sopronban indul a fesztiválszezon.
Különleges ereklyék a veszprémi Gizella-napokon

Különleges ereklyék a veszprémi Gizella-napokon  

Az idei Gizella Napok keretében, május 10-én és 11-én vezetett sétákon fedezhetjük fel a Szent Mihály Főszékesegyházat, ahol Szent István király hitvesének két ereklyéjét is őrzik.
Szipál 101: programsorozat a fotóslegenda nyomában

Szipál 101: programsorozat a fotóslegenda nyomában 

Hamarosan az ország több pontján is megtekinthető a Szipál-univerzum.
TKI: az ágazat szereplői negatívan látják helyzetüket

TKI: az ágazat szereplői negatívan látják helyzetüket 

Bár a turizmus bizalmi mutatói még így is kedvezőbbek, mint a nemzetgazdasági átlag vagy más ágazatok indexei, a szálláshely-szolgáltatás, a vendéglátás és az egyéb turisztikai szektor is visszaesést mutat.
Együttműködési megállapodás az erdő és a természet védelméért

Együttműködési megállapodás az erdő és a természet védelméért  

Célja, hogy a terület ökológiai, klímavédelmi és turisztikai szempontból is megújulhasson.
Új szakember a HotelPremio Group csapatában

Új szakember a HotelPremio Group csapatában 

Senior event szakember érkezett az ügynökséghez.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.