Ilyen Budapest reklámos arca

Rendhagyó ügyféleseményre invitált meg minket pénteken a Kommpakk és a Doupla kommunikációs ügynökségek csapata. A népszerű városi séták mintájára készítettek egy olyan, közel kétórás programot, melynek során megmutatták, hogy milyen látható és láthatatlan kommunikációs lenyomatokat hagytak, hagynak a márkák – illetve a nevükben kommunikáló ügynökségek – Budapesten az elmúlt közel 200 évben.

A sétát Dobozy Rózsa, a Kommpakk Kommunikáció senior stratégája, Kertész Jennifer, a Doupla operatív vezetője, és Lőrincz Attila, a Doupla kreatívigazgatója vezették. A mostani, első alkalommal félig a sajtó képviselőinek, félig ügyfeleknek mutatták be Budapest reklámos arcát, és elmondásuk szerint több alkalommal tervezik megismételni a sétát, hogy további ügyfeleik is részt vehessenek a programon.

A belváros különböző pontjain található állomásokon a szervezők nem csak az adott helyszínhez kapcsolódó információkat mondták el, hanem beszéltek az ahhoz kapcsolódó kommunikációs megoldások történetéről is.

Így a séta kiindulópontját jelentő Szent István téren szó volt a flashmobról, mint marketingmegoldásról, hiszen a téren számos flashmobot rendeztek korábban.

Elmesélték a Régiposta utcában megnyílt első hazai McDonald’s történetét, melyben az első napon a 14 órás nyitva tartás alatt 10 ezer, óránként 714, percenként 10 magyar jutott hozzá az első burgerekhez 1988. április 29-én. Az első Big Mac ára 43 forint volt, a dupla sajtburger 42, a sajtburger 26 forintba került, a nagy krumpli ára pedig 25, a forró csokié 12 forint volt.

Egy jól kitalált és felépített márka erejéről beszéltek az Aranypók Kossuth utcai üzletével szemben, amely a szervezők szerint egyedülálló a maga nemében, hiszen 50 éve változatlan, színekben és formában is abszolút klasszikus, amely nem különösebben halad a trendekkel, de pont ebben rejlik a bűbájossága. Tipikusan egy olyan magyar márka, amely bármilyen újszerű aktivitás nélkül is megél, mert a célcsoportot már a megszokás, a márkahűség motiválja. A Kossuth utca mellett több plázában is megtalálható.

Az Astorián található Tisza-márkabolt előtt egy, a 2000-es években újraélesztett retrómárka sikerének a mibenlétéről esett szó. Innen bekanyarodtunk a 7. kerület magjába, ahol olyan helyszíneken álltunk meg, mint a Tesla, illetve az elektrotechnikai múzeum udvara, ahol megtekinthető néhány darab Budapest legrégebbi neonreklámjaiból. Szintén a közelben, a Kazinczy-Király utca sarkán meséltek a szervezők a falfestéstől, mint reklámeszközről.

De szó volt a séta során sok egyéb másról is. Például arról is, hogy mennyire fontos, hogy egy, a közterületen megjelenő márka illeszkedjen abba a városképbe, ahol elhelyezték, illetve a Brandlépések legvégén a szervezők megmutatták a vélhetően egyik legrégebbi budapesti reklámügynökségnek helyet adó épületet. A mai Nagysándor József utcában – régebben Hajnal utcának hívták – volt ugyanis a régi újsághirdetésben önmagát reklámozó Triumph Reclame Société egykori irodája.

A Brandlépések által bejárt útvonalat itt lehet megnézni, a séta során készült fotókra kattintva galéria nyílik, ahol még több képet láthatnak.


Ismét látogathatók a Hortobágy turisztikai látványosságai

Ismét látogathatók a Hortobágy turisztikai látványosságai 

A ragadós száj-, és körömfájás járvány miatt korábban elrendelt korlátozásokat enyhítették.
Búcsú a napközis Erzsébet-táboroktól

Búcsú a napközis Erzsébet-táboroktól 

A döntés hátterében a kormányzati finanszírozás leállása állhat.
Egészségőrzés, sportaktivitás figyelése és egy ellenőrzött asszó

Egészségőrzés, sportaktivitás figyelése és egy ellenőrzött asszó 

Beszámoló a Huawei új okosóra termékeit előzetesen bemutató magyarországi sajtóeseményről.
Újabb Festetics-kincsek a keszthelyi Kastélymúzeumban

Újabb Festetics-kincsek a keszthelyi Kastélymúzeumban 

A látogatói élmény fokozása és a szolgáltatások minőségének javítása érdekében további fejlesztéseket terveznek a következő egy évben.
Életre kel Gustav Klimt arany világa

Életre kel Gustav Klimt arany világa 

A Gustav Klimt: The Immersive Experience című interaktív produkció a legmodernebb technika segítségével vezeti be a látogatókat Klimt csodálatos világába, amely több mint száz évvel a művész halála után is lenyűgözi a közönséget.
Továbbra is nyitva az ablak az ország környezetszépítő versenyén

Továbbra is nyitva az ablak az ország környezetszépítő versenyén 

A szervezők meghosszabbították a pályázati határidőt két héttel.
Európa Sportrégiója címre pályázik Veszprém és a Bakony-Balaton régió

Európa Sportrégiója címre pályázik Veszprém és a Bakony-Balaton régió 

A pályázat előkészítése befejeződött, célja, hogy a rendszeres mozgást minden korosztály számára a mindennapok részévé tegye.
Íme, a 2025. évi Flash Award díjazottjai

Íme, a 2025. évi Flash Award díjazottjai 

Inspiráló helyszínen különleges díjátadó gála zajlott május 13-án este.
Virágzó hagyomány Fehérvárcsurgón

Virágzó hagyomány Fehérvárcsurgón 

2025. május 30-án nyílik a 21. Európai Dísznövény és Kertművészeti Kiállítás és Vásár.
Tudomány, művészet és szenvedély az idei Műtárgyak Éjszakáján

Tudomány, művészet és szenvedély az idei Műtárgyak Éjszakáján 

Idén a tudomány és a művészet kapcsolata a rendezvény kiemelt témája.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.