Ilyen Budapest reklámos arca

Rendhagyó ügyféleseményre invitált meg minket pénteken a Kommpakk és a Doupla kommunikációs ügynökségek csapata. A népszerű városi séták mintájára készítettek egy olyan, közel kétórás programot, melynek során megmutatták, hogy milyen látható és láthatatlan kommunikációs lenyomatokat hagytak, hagynak a márkák – illetve a nevükben kommunikáló ügynökségek – Budapesten az elmúlt közel 200 évben.

A sétát Dobozy Rózsa, a Kommpakk Kommunikáció senior stratégája, Kertész Jennifer, a Doupla operatív vezetője, és Lőrincz Attila, a Doupla kreatívigazgatója vezették. A mostani, első alkalommal félig a sajtó képviselőinek, félig ügyfeleknek mutatták be Budapest reklámos arcát, és elmondásuk szerint több alkalommal tervezik megismételni a sétát, hogy további ügyfeleik is részt vehessenek a programon.

A belváros különböző pontjain található állomásokon a szervezők nem csak az adott helyszínhez kapcsolódó információkat mondták el, hanem beszéltek az ahhoz kapcsolódó kommunikációs megoldások történetéről is.

Így a séta kiindulópontját jelentő Szent István téren szó volt a flashmobról, mint marketingmegoldásról, hiszen a téren számos flashmobot rendeztek korábban.

Elmesélték a Régiposta utcában megnyílt első hazai McDonald’s történetét, melyben az első napon a 14 órás nyitva tartás alatt 10 ezer, óránként 714, percenként 10 magyar jutott hozzá az első burgerekhez 1988. április 29-én. Az első Big Mac ára 43 forint volt, a dupla sajtburger 42, a sajtburger 26 forintba került, a nagy krumpli ára pedig 25, a forró csokié 12 forint volt.

Egy jól kitalált és felépített márka erejéről beszéltek az Aranypók Kossuth utcai üzletével szemben, amely a szervezők szerint egyedülálló a maga nemében, hiszen 50 éve változatlan, színekben és formában is abszolút klasszikus, amely nem különösebben halad a trendekkel, de pont ebben rejlik a bűbájossága. Tipikusan egy olyan magyar márka, amely bármilyen újszerű aktivitás nélkül is megél, mert a célcsoportot már a megszokás, a márkahűség motiválja. A Kossuth utca mellett több plázában is megtalálható.

Az Astorián található Tisza-márkabolt előtt egy, a 2000-es években újraélesztett retrómárka sikerének a mibenlétéről esett szó. Innen bekanyarodtunk a 7. kerület magjába, ahol olyan helyszíneken álltunk meg, mint a Tesla, illetve az elektrotechnikai múzeum udvara, ahol megtekinthető néhány darab Budapest legrégebbi neonreklámjaiból. Szintén a közelben, a Kazinczy-Király utca sarkán meséltek a szervezők a falfestéstől, mint reklámeszközről.

De szó volt a séta során sok egyéb másról is. Például arról is, hogy mennyire fontos, hogy egy, a közterületen megjelenő márka illeszkedjen abba a városképbe, ahol elhelyezték, illetve a Brandlépések legvégén a szervezők megmutatták a vélhetően egyik legrégebbi budapesti reklámügynökségnek helyet adó épületet. A mai Nagysándor József utcában – régebben Hajnal utcának hívták – volt ugyanis a régi újsághirdetésben önmagát reklámozó Triumph Reclame Société egykori irodája.

A Brandlépések által bejárt útvonalat itt lehet megnézni, a séta során készült fotókra kattintva galéria nyílik, ahol még több képet láthatnak.


Jön a VéNégy Fesztivál

Jön a VéNégy Fesztivál 

Július első napjaiban, Nagymarosnál.
Javult a természetes fürdővizeink minősége

Javult a természetes fürdővizeink minősége 

A 2024-ben 288 természetes fürdővizet tartottak nyilván Magyarországon. Ezek közül 193 kiváló, 58 jó és 4 tűrhető minősítést kapott.
Itt a friss TKI index

Itt a friss TKI index 

2025. májusban a turisztikai cégek 70 százalék szolgáltatási árainak növekedéséről számolt be az elmúlt 3 hónapra vonatkozóan az előző év azonos időszakához mérten.
Határon átívelő turisztikai egyesület született

Határon átívelő turisztikai egyesület született 

Megalakult a Fernenet – új határon átnyúló turisztikai egyesület a Fertő-tó térségében.
Életműkiállítás a belvárosi galériában

Életműkiállítás a belvárosi galériában 

Grandiózus életműkiállítással indítja útjára a nyarat a Virág Judit Galéria.
Megújult a legendás gemenci kőkereszt

Megújult a legendás gemenci kőkereszt 

A település központi részén, az árvízvédelmi töltés mellett, az egykori keselyűsi csárda előtt álló emlékművet bárki megcsodálhatja.
Indul a Muslinca Bringakör

Indul a Muslinca Bringakör 

A Muslinca Bringakör egy ingyenes, játékos, felfedező jellegű kerékpáros kihívás.
 Érdekes belföldi úti célok a hosszú hétvégén

Érdekes belföldi úti célok a hosszú hétvégén 

Siófok a legnépszerűbb pünkösdi úti cél belföldön az egyik szállásfoglaló portál friss foglalási adatai szerint a közelgő hosszú hétvégén.
Közel félezer pályázat az idei Virágos Magyarország versenyen

Közel félezer pályázat az idei Virágos Magyarország versenyen 

Az országos környezetszépítő verseny legnépszerűbb kategóriái 2025-ben az Év főtere és az Év fasora.
 Nyugdíjasok megpróbálják beállítani Phileas Fogg rekordját

Nyugdíjasok megpróbálják beállítani Phileas Fogg rekordját 

Negyven nap, majdnem 30.000 kilométer, 3274 gyalogló.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.