iMargitsziget a HSM szezonzáró találkozóján

Június 24-én, kedden tartotta harmincadik összejövetelét a Hospitality Sales and Marketing (HSM) Szakmai Baráti Kör, ezúttal a margitszigeti Bringóvárban. A hagyományokhoz híven, az elmúlt évihez hasonlóan, most is volt bringózás, szigetfelfedező kalandjáték és előadások, sőt a meglepetés sem maradt el.

„Nagyon sokat jelent nekem a HSM” – mondta köszöntőjében a Bringóhintó ügyvezetője, Szabó László, aki nem csak vendéglátásból vizsgázott jelesre – hiszen páratlanul finom, házias lecsó várta a tekerésben elfáradt résztvevőket a rendezvény végén –, de a kollegialitás és a személyes motiváció terén is élő példával mutatta meg, hogyan lehet egy kis csapatot összefogni. És éppen ez az, amiről a folytatásban beszélt, kifejtve, hogy ezeken a találkozókon mindig kaphatunk, tanulhatunk valamit egymástól. Egy korábbi alkalommal a Gellértben hallott tréner ma rendszeresen segíti a szigeten dolgozó csapatot, ami a folyamatos szolgáltatásfejlesztés mellett, a színvonalban és a vendégmenedzsmentben is megkülönbözteti a konkurenciától őket.

Egész évben bringózhatunk

A cég marketingvezetője, Tripsó Gábor a kölcsönző közvetlen szomszédságában felállított sátras-sörpados helyen vázolta, hogy a catering és rendezvényszervezés a bringók bérlésével együtt teszi teljessé azt a szolgáltatási palettát, amely télen-nyáron, tehát az év minden napján igénybe vehető. Azt is megtudhattuk, hogy kereskedelmi egységeik a sziget minden pontján triciklikről jégkrémeznek, és idén, várhatóan a legtöbbet – az Állatkertet megelőzve – éppen ők értékesítenek a pálcikás-tölcséres nyalánkságokból Budapesten. Az eddigi legnagyobb céges megkeresésük tavaly volt, amikor egy négyezer fős rendezvényt bonyolítottak le, alvállalkozók nélkül. Azt, hogy mi mindennel foglalkozik még a cég, milyen eszközökkel teszi színesebbé a családok szabadidejét és a vállalkozások csapatépítéseit, szervezetek megnyitó-eseményeit, itt nincs mód részletesen beszámolni, de az biztos, hogy velük a városban is bringózhatunk, bukkantyúzhatunk, gokartozhatunk, és elektromos sí-rollerezhetünk. Hogy mindez még maradandóbb élmény legyen, egyedi ötleteinket is megvalósítja a csapat, amelyeket koktélbuszuk, trambulinjuk vagy tájékozódó versenyük is színesít.

Térdre kényszeríthet-e bennünket a technológia?

Rohamosan fejlődő technológiai és informatikai környezetünkben csak kapkodjuk a fejünket, és bizony jól jön egy kis friss levegős bringózás időnként! Holczer István előadása elején tette fel a fenti kérdést, és lebilincselő prezetációjában sok mindenre választ is kaphattunk. A teljes szállodai értékesítés-fejlődést áttekintve, a turizmus ökoszisztémáját bonyolult diagramokon elemezve jutottunk el a különböző online marketingcsodákig, az értékesítésben részt vevő szereplőket is értékelve. Napról napra új jelenségek teszik talán még ködösebbé azt az utat, amelyen mindannyian előre szeretnénk jutni és tisztábban látni, különösen abban a helyzetben, amikor tanácsadók serege találja meg vállalkozásunkat a tuti tippel. Mire figyeljünk tehát? A kereső-optimalizálásra, a foglalási frame-re, az analitikákra, a véleményoldalakra, az OTA-kra és a billboard effektre, a közösségi site-okra, a kuponos megoldásokra vagy a channel managementre? Dőlnek ránk a megoldások, a lehetőségek és az elvárások a nagyobb számok eléréséért, de mindenhez nem érthetünk, és bizony fontossági sorrendet kell felállítanunk a technológiai lehetőségek között. Érdemes minden területet megismerni, és ha lehet, szakemberre bízni, hogy jusson időnk mindemellett a legfontosabbra, a vendégre is. Nézzük meg néhány pontban, mi az, amit mi magunk is tudunk kontrollálni.

Ebben segít a szakember által összeállított következő, 11 pontos lista:

Amit MI tudunk kontrollálni

1. Együtt lehet és kell élni az online travel agentekkel (OTA), nyer-nyer szituációban;
2. Tanuljunk az OTA-któl, következetességet, egyszerűséget, információ-strukturálást;
3. Honlapunk használhatósága, teszteljük rendszeresen, akár külsősöket bevonva;
4. Honlapunk használhatósága, elemezzük honlapunkat, vizsgáljuk, ki, hogy mozog rajta;
5. Árak a honlapunkon, a legjobb elérhető legyen nálunk is, ezt írjuk ki, és a képekre is írhatunk;
6. Használjuk a technológiákat, legyen beépítve egyszerűen kezelhető foglalómotor a nyitóoldalon;
7. Valósidejű legyen a foglalhatóság a honlapunkon;
8. Mi magunk is keressük a lehetséges vendégeinket;
9. Igényes és megosztható anyagaink legyenek a direkt értékesítésben, használjunk videokat, video-blogokat, igazi hírlevelet;
10. Kereső-optimalizáljunk és használjunk adwords-kampányokat;
11. És végül, fontos a lojalitás-építés és a vendégelégedettség-mérés.

iMargitsziget

Ha már az új technológiáknál tartunk, a TeamVision segítségével, akik már előadást tartottak a HSM egyik korábbi rendezvényén, most élőben, tableteken is kipróbálhattuk, hogy hogyan kapcsolható össze a technológia és a mindig új elemeket kereső kikapcsolódás igénye. Csapatkora bontva és bringókra pattanva versenyzett a Baráti Kör vendégserege, de ezúttal nem a megszokott módon és nem az idővel. Már a tekerés is összerántotta a mini-teameket, de az iPadeken megjelenő rejtvényes feladatok még inkább! A kulcsokat a sziget egy-egy olyan pontján, amelyek mellett hétköznap biztosan elsétálunk, futunk vagy kerékpározunk, kellett megkeresni, bebújva, felmászva, igazi történelmi és kulturális ismeretanyaggal bővítve tudásunkat. Oklevelek és pezsgő lett a jutalma annak, aki jól teljesített, de ezzel még nem ért véget a feladványok sora. A HSM új szervezőcsapata egy kvízjáték formájában volt kíváncsi arra, hogy a résztvevők számára melyek voltak a legemlékezetesebb mondatok, számok, részletek. A totókérdésekre a legtöbb jó megoldással Juhász István, a találkozók korábbi gazdája válaszolt, aki nagy örömmel vette át a kecskeméti Juniperus Park Hotel ajándékát Csobota-Kis Árpádtól, aki mindig szívesen veszi ki részét a találkozók szervezéséből is.

A HSM szervezőgárdája, Hornyik Adrienn, Bózsik András és Bódis Gábor ezúton is megköszöni valamennyi résztvevő érdeklődését és aktív munkáját, szállodai és egyéb szakmai partnereinek a helyszínek és vendéglátás biztosítását. Előadóinak pedig a nívós és tartalmas prezentációkat, beszélgetéseket, amelyeket új helyszíneken újabbak követnek majd ősztől.


A magyar festészet ikonja – új megvilágításban

A magyar festészet ikonja – új megvilágításban 

Egyedülálló digitális művészeti utazás a veszprémi CODE-ban.
Jubileumi programok a 20 éves Kultkikötőben

Jubileumi programok a 20 éves Kultkikötőben 

Koncertek, színházi előadások és különleges programok.
Extrém élménypark Budapesten

Extrém élménypark Budapesten 

Csúszdák, légvárak, mászófalak 4000 nm2-en.
Világsztárok, hazai kedvencek és sokszínű programkínálat a Balatonnál

Világsztárok, hazai kedvencek és sokszínű programkínálat a Balatonnál 

A MOL Nagyon Balaton eseményei várhatóan félmilliónál is több turistát vonzanak idén.
Ötéves a különleges nemzetközi kiállítótér

Ötéves a különleges nemzetközi kiállítótér  

Miközben az immerzív élményeket kínáló spanyol márka, az IKONO világszerte ötödik születésnapját ünnepli, a budapesti helyszíne is mérföldkőhöz érkezett.
Százezrek járták a kiállítói helyeket a Múzeumok Éjszakáján

Százezrek járták a kiállítói helyeket a Múzeumok Éjszakáján 

Évről-élvre töretlen népszerűségnek örvend hazánk legnagyobb kulturális rendezvénye, a Múzeumok Éjszakája.
A Velencei-tó gyorsabban melegszik, mint a levegő

A Velencei-tó gyorsabban melegszik, mint a levegő 

Megvizsgálták, hogy a tó mely évszakban melegedett a legjobban, és ez mennyire függ a levegő hőmérsékletétől.
Értékes műalkotások és ékszerek Balatonfüreden

Értékes műalkotások és ékszerek Balatonfüreden 

A Balatonhoz költözik a művészeti világ krémje.
A pop királyának relikviája Budapesten

A pop királyának relikviája Budapesten 

Különleges relikviával lepi meg a Madame Tussauds Budapest Michael Jackson rajongótáborát.
Új vezető a Magyar Turisztikai Ügynökségnél

Új vezető a Magyar Turisztikai Ügynökségnél 

Váratlan vezetőváltás történt a Magyar Turisztikai Ügynökségnél.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.