iMargitsziget a HSM szezonzáró találkozóján

Június 24-én, kedden tartotta harmincadik összejövetelét a Hospitality Sales and Marketing (HSM) Szakmai Baráti Kör, ezúttal a margitszigeti Bringóvárban. A hagyományokhoz híven, az elmúlt évihez hasonlóan, most is volt bringózás, szigetfelfedező kalandjáték és előadások, sőt a meglepetés sem maradt el.

„Nagyon sokat jelent nekem a HSM” – mondta köszöntőjében a Bringóhintó ügyvezetője, Szabó László, aki nem csak vendéglátásból vizsgázott jelesre – hiszen páratlanul finom, házias lecsó várta a tekerésben elfáradt résztvevőket a rendezvény végén –, de a kollegialitás és a személyes motiváció terén is élő példával mutatta meg, hogyan lehet egy kis csapatot összefogni. És éppen ez az, amiről a folytatásban beszélt, kifejtve, hogy ezeken a találkozókon mindig kaphatunk, tanulhatunk valamit egymástól. Egy korábbi alkalommal a Gellértben hallott tréner ma rendszeresen segíti a szigeten dolgozó csapatot, ami a folyamatos szolgáltatásfejlesztés mellett, a színvonalban és a vendégmenedzsmentben is megkülönbözteti a konkurenciától őket.

Egész évben bringózhatunk

A cég marketingvezetője, Tripsó Gábor a kölcsönző közvetlen szomszédságában felállított sátras-sörpados helyen vázolta, hogy a catering és rendezvényszervezés a bringók bérlésével együtt teszi teljessé azt a szolgáltatási palettát, amely télen-nyáron, tehát az év minden napján igénybe vehető. Azt is megtudhattuk, hogy kereskedelmi egységeik a sziget minden pontján triciklikről jégkrémeznek, és idén, várhatóan a legtöbbet – az Állatkertet megelőzve – éppen ők értékesítenek a pálcikás-tölcséres nyalánkságokból Budapesten. Az eddigi legnagyobb céges megkeresésük tavaly volt, amikor egy négyezer fős rendezvényt bonyolítottak le, alvállalkozók nélkül. Azt, hogy mi mindennel foglalkozik még a cég, milyen eszközökkel teszi színesebbé a családok szabadidejét és a vállalkozások csapatépítéseit, szervezetek megnyitó-eseményeit, itt nincs mód részletesen beszámolni, de az biztos, hogy velük a városban is bringózhatunk, bukkantyúzhatunk, gokartozhatunk, és elektromos sí-rollerezhetünk. Hogy mindez még maradandóbb élmény legyen, egyedi ötleteinket is megvalósítja a csapat, amelyeket koktélbuszuk, trambulinjuk vagy tájékozódó versenyük is színesít.

Térdre kényszeríthet-e bennünket a technológia?

Rohamosan fejlődő technológiai és informatikai környezetünkben csak kapkodjuk a fejünket, és bizony jól jön egy kis friss levegős bringózás időnként! Holczer István előadása elején tette fel a fenti kérdést, és lebilincselő prezetációjában sok mindenre választ is kaphattunk. A teljes szállodai értékesítés-fejlődést áttekintve, a turizmus ökoszisztémáját bonyolult diagramokon elemezve jutottunk el a különböző online marketingcsodákig, az értékesítésben részt vevő szereplőket is értékelve. Napról napra új jelenségek teszik talán még ködösebbé azt az utat, amelyen mindannyian előre szeretnénk jutni és tisztábban látni, különösen abban a helyzetben, amikor tanácsadók serege találja meg vállalkozásunkat a tuti tippel. Mire figyeljünk tehát? A kereső-optimalizálásra, a foglalási frame-re, az analitikákra, a véleményoldalakra, az OTA-kra és a billboard effektre, a közösségi site-okra, a kuponos megoldásokra vagy a channel managementre? Dőlnek ránk a megoldások, a lehetőségek és az elvárások a nagyobb számok eléréséért, de mindenhez nem érthetünk, és bizony fontossági sorrendet kell felállítanunk a technológiai lehetőségek között. Érdemes minden területet megismerni, és ha lehet, szakemberre bízni, hogy jusson időnk mindemellett a legfontosabbra, a vendégre is. Nézzük meg néhány pontban, mi az, amit mi magunk is tudunk kontrollálni.

Ebben segít a szakember által összeállított következő, 11 pontos lista:

Amit MI tudunk kontrollálni

1. Együtt lehet és kell élni az online travel agentekkel (OTA), nyer-nyer szituációban;
2. Tanuljunk az OTA-któl, következetességet, egyszerűséget, információ-strukturálást;
3. Honlapunk használhatósága, teszteljük rendszeresen, akár külsősöket bevonva;
4. Honlapunk használhatósága, elemezzük honlapunkat, vizsgáljuk, ki, hogy mozog rajta;
5. Árak a honlapunkon, a legjobb elérhető legyen nálunk is, ezt írjuk ki, és a képekre is írhatunk;
6. Használjuk a technológiákat, legyen beépítve egyszerűen kezelhető foglalómotor a nyitóoldalon;
7. Valósidejű legyen a foglalhatóság a honlapunkon;
8. Mi magunk is keressük a lehetséges vendégeinket;
9. Igényes és megosztható anyagaink legyenek a direkt értékesítésben, használjunk videokat, video-blogokat, igazi hírlevelet;
10. Kereső-optimalizáljunk és használjunk adwords-kampányokat;
11. És végül, fontos a lojalitás-építés és a vendégelégedettség-mérés.

iMargitsziget

Ha már az új technológiáknál tartunk, a TeamVision segítségével, akik már előadást tartottak a HSM egyik korábbi rendezvényén, most élőben, tableteken is kipróbálhattuk, hogy hogyan kapcsolható össze a technológia és a mindig új elemeket kereső kikapcsolódás igénye. Csapatkora bontva és bringókra pattanva versenyzett a Baráti Kör vendégserege, de ezúttal nem a megszokott módon és nem az idővel. Már a tekerés is összerántotta a mini-teameket, de az iPadeken megjelenő rejtvényes feladatok még inkább! A kulcsokat a sziget egy-egy olyan pontján, amelyek mellett hétköznap biztosan elsétálunk, futunk vagy kerékpározunk, kellett megkeresni, bebújva, felmászva, igazi történelmi és kulturális ismeretanyaggal bővítve tudásunkat. Oklevelek és pezsgő lett a jutalma annak, aki jól teljesített, de ezzel még nem ért véget a feladványok sora. A HSM új szervezőcsapata egy kvízjáték formájában volt kíváncsi arra, hogy a résztvevők számára melyek voltak a legemlékezetesebb mondatok, számok, részletek. A totókérdésekre a legtöbb jó megoldással Juhász István, a találkozók korábbi gazdája válaszolt, aki nagy örömmel vette át a kecskeméti Juniperus Park Hotel ajándékát Csobota-Kis Árpádtól, aki mindig szívesen veszi ki részét a találkozók szervezéséből is.

A HSM szervezőgárdája, Hornyik Adrienn, Bózsik András és Bódis Gábor ezúton is megköszöni valamennyi résztvevő érdeklődését és aktív munkáját, szállodai és egyéb szakmai partnereinek a helyszínek és vendéglátás biztosítását. Előadóinak pedig a nívós és tartalmas prezentációkat, beszélgetéseket, amelyeket új helyszíneken újabbak követnek majd ősztől.


Utazás 2025 kiállítás: fókuszban a különleges élmények

Utazás 2025 kiállítás: fókuszban a különleges élmények 

Az idei évben különös figyelmet kap a Balaton négyévszakos turizmusa, míg a nemzetközi vendégek közül Szlovákia mutatkozik be különleges gasztronómiájával és kulturális örökségével.
 Most először: nemzetközi snowboard verseny Magyarországon

Most először: nemzetközi snowboard verseny Magyarországon 

Látványos nemzetközi snowboard-verseny, tökéletes hó és minden pályán zavartalan nyitvatartás várja a sízőket a hétvégén Mátraszentistvánon.
Hosszabb a balatoni STRAND Fesztivál, mint korábban

Hosszabb a balatoni STRAND Fesztivál, mint korábban 

Egy nappal hosszabb lesz a STRAND Fesztivál.
NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés

NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés 

Visszavonják a társadalmi egyeztetésre bocsátott rendelettervezetet, amely a szálláshely-minősítési tevékenységhez kapcsolódó igazgatási szolgáltatási díjak szabályozását célozta.
Sétálójeggyel nyit újra a szentendrei Skanzen

Sétálójeggyel nyit újra a szentendrei Skanzen 

A Skanzen házaiba ugyan még nem térhetünkk be, de sétálhatunk, túrázhatunk a Duna-Ipoly Nemzeti Parkhoz tartozó 75 hektáros területen.
Vegyes ízelítő a 2025-ös HoReCa Design Kiállítás választékából

Vegyes ízelítő a 2025-ös HoReCa Design Kiállítás választékából 

Az idei HoReCa Design Kiállítás, amely a Bútor, Lámpa, Dekor Kiállítás részeként látogatható, számtalan innovatív és különleges termékkel várja a szakmai érdeklődőket.
Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet

Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet 

Az Utazás kiállítás szakmai napján a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) szervezésében megrendezésre kerülő konferencián a hazai turizmus szereplői osztották meg tapasztalataikat.
Kicsi gazdák, nagy kalandok: egyedülálló farsang a múzeumban

Kicsi gazdák, nagy kalandok: egyedülálló farsang a múzeumban 

A Mezőgazdasági Múzeum szervezői egyedülálló farsangi kalandra hívják a családokat 2025. március 1-jén a Vajdahunyad várába. Egy napra gyermekeinkből lehet tehenész, lovász, gabonatermesztő vagy szatócsboltos.
PwC: erősödő bizalom a világgazdaságban, óvatos vállalati várakozások

PwC: erősödő bizalom a világgazdaságban, óvatos vállalati várakozások 

A hazai cégvezetők 70 százaléka számít globális gazdaság gyorsulására, 60 százalék a hazai gazdasággal kapcsolatban is optimistán nyilatkozott, míg saját vállalata növekedésében mindössze 39 százalék bízik.
Így zajlott a jubileumi BCEFW

Így zajlott a jubileumi BCEFW 

A Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) az elmúlt években a régió egyik legjelentősebb divateseményévé vált, a 15. szezon pedig minden eddiginél színesebb programmal és új nemzetközi együttműködésekkel ünnepelte a közép-európai divatot február 10-16. között.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.