iMargitsziget a HSM szezonzáró találkozóján

Június 24-én, kedden tartotta harmincadik összejövetelét a Hospitality Sales and Marketing (HSM) Szakmai Baráti Kör, ezúttal a margitszigeti Bringóvárban. A hagyományokhoz híven, az elmúlt évihez hasonlóan, most is volt bringózás, szigetfelfedező kalandjáték és előadások, sőt a meglepetés sem maradt el.

„Nagyon sokat jelent nekem a HSM” – mondta köszöntőjében a Bringóhintó ügyvezetője, Szabó László, aki nem csak vendéglátásból vizsgázott jelesre – hiszen páratlanul finom, házias lecsó várta a tekerésben elfáradt résztvevőket a rendezvény végén –, de a kollegialitás és a személyes motiváció terén is élő példával mutatta meg, hogyan lehet egy kis csapatot összefogni. És éppen ez az, amiről a folytatásban beszélt, kifejtve, hogy ezeken a találkozókon mindig kaphatunk, tanulhatunk valamit egymástól. Egy korábbi alkalommal a Gellértben hallott tréner ma rendszeresen segíti a szigeten dolgozó csapatot, ami a folyamatos szolgáltatásfejlesztés mellett, a színvonalban és a vendégmenedzsmentben is megkülönbözteti a konkurenciától őket.

Egész évben bringózhatunk

A cég marketingvezetője, Tripsó Gábor a kölcsönző közvetlen szomszédságában felállított sátras-sörpados helyen vázolta, hogy a catering és rendezvényszervezés a bringók bérlésével együtt teszi teljessé azt a szolgáltatási palettát, amely télen-nyáron, tehát az év minden napján igénybe vehető. Azt is megtudhattuk, hogy kereskedelmi egységeik a sziget minden pontján triciklikről jégkrémeznek, és idén, várhatóan a legtöbbet – az Állatkertet megelőzve – éppen ők értékesítenek a pálcikás-tölcséres nyalánkságokból Budapesten. Az eddigi legnagyobb céges megkeresésük tavaly volt, amikor egy négyezer fős rendezvényt bonyolítottak le, alvállalkozók nélkül. Azt, hogy mi mindennel foglalkozik még a cég, milyen eszközökkel teszi színesebbé a családok szabadidejét és a vállalkozások csapatépítéseit, szervezetek megnyitó-eseményeit, itt nincs mód részletesen beszámolni, de az biztos, hogy velük a városban is bringózhatunk, bukkantyúzhatunk, gokartozhatunk, és elektromos sí-rollerezhetünk. Hogy mindez még maradandóbb élmény legyen, egyedi ötleteinket is megvalósítja a csapat, amelyeket koktélbuszuk, trambulinjuk vagy tájékozódó versenyük is színesít.

Térdre kényszeríthet-e bennünket a technológia?

Rohamosan fejlődő technológiai és informatikai környezetünkben csak kapkodjuk a fejünket, és bizony jól jön egy kis friss levegős bringózás időnként! Holczer István előadása elején tette fel a fenti kérdést, és lebilincselő prezetációjában sok mindenre választ is kaphattunk. A teljes szállodai értékesítés-fejlődést áttekintve, a turizmus ökoszisztémáját bonyolult diagramokon elemezve jutottunk el a különböző online marketingcsodákig, az értékesítésben részt vevő szereplőket is értékelve. Napról napra új jelenségek teszik talán még ködösebbé azt az utat, amelyen mindannyian előre szeretnénk jutni és tisztábban látni, különösen abban a helyzetben, amikor tanácsadók serege találja meg vállalkozásunkat a tuti tippel. Mire figyeljünk tehát? A kereső-optimalizálásra, a foglalási frame-re, az analitikákra, a véleményoldalakra, az OTA-kra és a billboard effektre, a közösségi site-okra, a kuponos megoldásokra vagy a channel managementre? Dőlnek ránk a megoldások, a lehetőségek és az elvárások a nagyobb számok eléréséért, de mindenhez nem érthetünk, és bizony fontossági sorrendet kell felállítanunk a technológiai lehetőségek között. Érdemes minden területet megismerni, és ha lehet, szakemberre bízni, hogy jusson időnk mindemellett a legfontosabbra, a vendégre is. Nézzük meg néhány pontban, mi az, amit mi magunk is tudunk kontrollálni.

Ebben segít a szakember által összeállított következő, 11 pontos lista:

Amit MI tudunk kontrollálni

1. Együtt lehet és kell élni az online travel agentekkel (OTA), nyer-nyer szituációban;
2. Tanuljunk az OTA-któl, következetességet, egyszerűséget, információ-strukturálást;
3. Honlapunk használhatósága, teszteljük rendszeresen, akár külsősöket bevonva;
4. Honlapunk használhatósága, elemezzük honlapunkat, vizsgáljuk, ki, hogy mozog rajta;
5. Árak a honlapunkon, a legjobb elérhető legyen nálunk is, ezt írjuk ki, és a képekre is írhatunk;
6. Használjuk a technológiákat, legyen beépítve egyszerűen kezelhető foglalómotor a nyitóoldalon;
7. Valósidejű legyen a foglalhatóság a honlapunkon;
8. Mi magunk is keressük a lehetséges vendégeinket;
9. Igényes és megosztható anyagaink legyenek a direkt értékesítésben, használjunk videokat, video-blogokat, igazi hírlevelet;
10. Kereső-optimalizáljunk és használjunk adwords-kampányokat;
11. És végül, fontos a lojalitás-építés és a vendégelégedettség-mérés.

iMargitsziget

Ha már az új technológiáknál tartunk, a TeamVision segítségével, akik már előadást tartottak a HSM egyik korábbi rendezvényén, most élőben, tableteken is kipróbálhattuk, hogy hogyan kapcsolható össze a technológia és a mindig új elemeket kereső kikapcsolódás igénye. Csapatkora bontva és bringókra pattanva versenyzett a Baráti Kör vendégserege, de ezúttal nem a megszokott módon és nem az idővel. Már a tekerés is összerántotta a mini-teameket, de az iPadeken megjelenő rejtvényes feladatok még inkább! A kulcsokat a sziget egy-egy olyan pontján, amelyek mellett hétköznap biztosan elsétálunk, futunk vagy kerékpározunk, kellett megkeresni, bebújva, felmászva, igazi történelmi és kulturális ismeretanyaggal bővítve tudásunkat. Oklevelek és pezsgő lett a jutalma annak, aki jól teljesített, de ezzel még nem ért véget a feladványok sora. A HSM új szervezőcsapata egy kvízjáték formájában volt kíváncsi arra, hogy a résztvevők számára melyek voltak a legemlékezetesebb mondatok, számok, részletek. A totókérdésekre a legtöbb jó megoldással Juhász István, a találkozók korábbi gazdája válaszolt, aki nagy örömmel vette át a kecskeméti Juniperus Park Hotel ajándékát Csobota-Kis Árpádtól, aki mindig szívesen veszi ki részét a találkozók szervezéséből is.

A HSM szervezőgárdája, Hornyik Adrienn, Bózsik András és Bódis Gábor ezúton is megköszöni valamennyi résztvevő érdeklődését és aktív munkáját, szállodai és egyéb szakmai partnereinek a helyszínek és vendéglátás biztosítását. Előadóinak pedig a nívós és tartalmas prezentációkat, beszélgetéseket, amelyeket új helyszíneken újabbak követnek majd ősztől.


Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány

Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány 

A Győr-Moson-Sopron vármegyei Rábapordányban is találtak ragadós száj- és körömfájásban fertőzött szarvasmarhát.
Májusban jön a Budapest100

Májusban jön a Budapest100 

Rekordmennyiségű ház- és közösségi kert nyitja meg idén a kapuit.
Húsvéti tojáskeresés a DinoParkban

Húsvéti tojáskeresés a DinoParkban 

Izgalmas kalanddal várja a DinoPark KÖKI látogatóit a húsvéti ünnepek alatt.
Kényelmes megoldások kis lakásokba: a sarokkanapé

Kényelmes megoldások kis lakásokba: a sarokkanapé 

Az apró lakásokban gyakran megtapasztalható, hogy a hely kihasználása szinte művészetté válik.
Vízi, szárazföldi és légi járművek főszerepben: jönnek az Esztergom Napok

Vízi, szárazföldi és légi járművek főszerepben: jönnek az Esztergom Napok 

Két hétvége, négy rendezvény: tavaszi pezsgés Esztergomban.
Új világsztárokat és az E.T. -t is elhozta a húsvéti nyúl a Madame Tussauds-ba

Új világsztárokat és az E.T. -t is elhozta a húsvéti nyúl a Madame Tussauds-ba 

Húsvét a Madame Tussauds Budapestben: programok és új figurák várják a látogatókat.
A szendvicspanelek előnyei és lehetőségei a modern építészetben

A szendvicspanelek előnyei és lehetőségei a modern építészetben 

A modern építkezési gyakorlatokban a szendvicspanel technológia egyre népszerűbbé válik Magyarországon. Bár az Egyesült Államokban és más nyugati országokban már régóta előszeretettel használják ezt az építési metódust, hazánkban még sokan kételyekkel szemlélik. 
Nincs húsvét Tojás-kút nélkül

Nincs húsvét Tojás-kút nélkül 

Húsvét és tavaszi szünet Székesfehérváron.
Varázslatos világot idéző produkció a Millenárisban

Varázslatos világot idéző produkció a Millenárisban  

Elkezdődött a mitikus világot megidéző Walk My World immerzív produkció építése a Millenárison
Három nap – nyolc világsztár Paloznakon

Három nap – nyolc világsztár Paloznakon 

Idén nyáron ismét jazzbe borul a Balaton-felvidék.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.