A felmérés célja, hogy az egyesület megismerje partnerei véleményét, elvárásait, hogy annak megfelelően alakíthassa munkáját, szolgáltatáskínálatát.
A több mint 100 fős tagságból 58-an vettek részt a kutatásban (42 szállásadó,16 szolgáltató). A válaszadók 69%-a több mint 16 éve foglalkozik turizmussal, de akadnak többen is, akik csak pár éve „csöppentek bele” a szakmába. Válaszaik szintén nagyon fontosak, hiszen tőlük friss szemléletű gondolatokhoz jutott az egyesület.
A személyes beszélgetések során fény derült az együttműködés erősségeire, gyengeségeire, ami lehetőséget biztosít arra, hogy a változtatásra szoruló dolgokat újragondolják, illetve a jól működő folyamatokat erősítsék. A visszajelzésekből kiderült, mennyire fontos a személyes kapcsolattartás, hiszen amellett, hogy a megkereséssel az egyesület napi munkájának jelentősége megerősítésre került, a tagok számára nyilvánvalóvá vált, hogy fontosak az egyesület számára.
A helyi TDM szervezet tagjai pozitívan értékelik Gyenesdiás turizmusának fejlődést, mindemellett vannak még fejlesztendő vagy éppen továbbfejlesztendő területek.
Az egyesület munkájával elégedett a tagság. Tudják, hogy a turisztikai egyesület jelentősége és erőssége a partnerségben, az érdekképviseletben, a folyamatos információadásban, tájékoztatásban és segítségnyújtásban, a települési marketing feladatok ellátásában, a helyi turisztikai kiadványok biztosításában rejlik.
Megfogalmazódott az is, hogy az egyesület igazán sikeres működéséhez minden tagnak, szolgáltatónak is hozzá kell tenni a „magáét”.
A Gyenesdiási Turisztikai Egyesület az idei év tennivalóit a partnerek elvárásainak megfelelően, a felmérés eredményét, építő gondolatat figyelembe véve alakítja. A felmerült igényeknek megfelelően:
- a tavaszra tervezett belső study tour - a garantált programhelyszíneink jobb megismerésére, a tapasztalatok felfrissítésére -, mely a kialakult járványügyi helyzet miatt elhalasztásra került, ősszel, vagy jövő tavasszal kerül megrendezésre;
- több kötetlen baráti találkozót terveznek a kapcsolatok erősítése érdekében;
- aktívabb kommunikáció az egyesület erősségeiről, értékeiről a még nem tag szolgáltatók bevonzása érdekében,
hogy néhányat említsünk a konkrét tervek közül.
A kutatás során nemcsak a tagság, hanem a náluk lecsapódó vendégvélemények is összegzésre kerültek. „A vendégek nem vágynak luxusra, de a kényelem, a tisztaság, és a szállásadók vendégszeretete nagyon fontos.” - ez az üzenet a felmérés egyik legsokatmondóbb megállapítása.
Forrás: TurizmusOnline