Az idei évben a történetmesélést, az edukációt és a digitalizációt a középpontjába helyező, számos nemzetközi elismerést, köztük a Red Dot-díjat is elnyert rendezvény világhírű tervezők keynote előadásaival, kerekasztal-beszélgetésekkel és a korábbi évekhez hasonlóan „Meet the Designer” programmal várja a design iránt érdeklődőket a Bálna Budapest épületében.
Fenntarthatóság a fókuszban
A hazai és regionális tervezőket bemutató 360 Design Budapestre érkező designdarabok a 2022-es évben is hangsúlyosan képviselik a fenntartható formatervezés iránti törekvést. A koncepció középpontjában ezúttal a múlt és a jövő, a digitális és a fizikai tér összefonódása és kapcsolódása áll.
A magyar designerek és feltörekvő tehetségek alkotásai mellett ezért a 3D-terveket is külön kategóriában nevezhették az innovatív termékek megálmodói. A formabontó kreációk rendhagyó módon csak és kizárólag digitális formában, LED-kivetítőkön tekinthetők meg.
A virtuális és a fizikai kiállítótér összekapcsolódása
A kiállítás látogatói ebből a különleges virtuális térből léphetnek át a fizikai kiállítótérbe. A történetmesélés és az idősíkok kapcsolódásáról pedig a designtörténeti szekcióban tudhatnak meg többet a látogatók.
„A 360 Design Budapest idén is az Art Market Budapesttel szoros együttműködésben jött létre, amely partnerség fő eleme az Inside Art & Design program, amelynek keretében világhírű tervezők előadásai és kerekasztal-beszélgetések hallgathatók majd meg. A kiállítás koncepciójának célja, hogy megmutassa, fontos kihasználni az iparművészeti örökségből származó tapasztalatot, a régiós együttműködési lehetőségeket és a technológiát, amelyek újabb és újabb ötletekkel gazdagítják a design világát”, mondta a kiállítás hétfői megnyitója alkalmával Forintos-Szűcs Anita, az MDDÜ általános vezérigazgató-helyettese.
Sztárelőadók adják egymásnak a kilincset
A regionális szakmai szervezetek - mint a LuCreate Design Development Foundation, Czechdesign, Budapest Design Week, Art Market Budapest, Iparművészeti Múzeum - mellett olyan nemzetközi elismerésnek örvendő sztártervezők látogatnak el a kiállításra keynote előadóként, mint Piero Lissoni, korunk egyik legkiemelkedőbb építésze és designere, valamint Draga Obradovic és Aurel K. Basedow, a Baxter olasz bútorgyártó vezető tervezőpárosa.
A szakmai zsűri döntése alapján a kiállításon helyet kapó 31 designmárka - amelyből 14 az Ügynökség design LAB mentorprogramjában is részt vett – darabjait exkluzív tárlatvezetés keretében mutatja be saját szemszögén keresztül dr. Horváth Judit, az Iparművészeti Múzeum Kortárs Design Főosztályának vezetője, Osvárt Judit, az ELLE Decoration főszerkesztője, valamint Vitáris Iván, az Ivan & the Parazol együttes frontembere. További tárlatvezetéseken vehetnek részt az érdeklődők Bonta Gáspár, a 360 Design Budapest programigazgatójának kíséretében, akihez az esemény csütörtöki napján Piero Lissoni is csatlakozik.
Gyártók és tervezők párbeszéde
A programok sora kiegészül még a HFDA Academy kerekasztal-beszélgetésekkel is. Ezek célja a szakmai párbeszéd és a tudásmegosztás ösztönzése a kreatívipar szereplői között, olyan platformot biztosítva a szektor iránt érdeklődők számára, amelynek köszönhetően elmélyíthetik tudásukat az aktuális ágazati kérdéseket illetően. A Kollaboráció, mint az innováció mozgatórugója című beszélgetésen a Magyar Divat & Design Ügynökség design LAB inkubációs programjának keretében támogatást nyert gyártó-tervező párosok osztják meg a közös munka során szerzett tapasztalatokat, figyelembe véve a designtudatos vállalkozások szerepvállalását és innovatív eszközhasználatát.
A Metszéspontok: Art & Design angol nyelvű, nemzetközi vendégek részvételével megvalósuló beszélgetés keretében pedig a művészet és a design területeinek különbözőségeit, átfedéseit és egybefonódásait járják körbe a résztvevők. Az Art Markettel együttműködésben az Art Photo Budapest 2022 alkalmából egy olyan fotóválogatás készült, amelyben azoknak a vezető magyar fotósoknak a képeiből szerepel néhány, akik életművében a divatfotó és a fotóművészet közötti átjárás vagy inkább összefonódás látványosan tetten érhető.
A kultúra, mint turisztikai vonzerő
„A kulturális érdeklődés nemcsak egyre erősebb utazási motiváció, hanem elősegíti a hazánkba érkező turisták itt tartózkodásának meghosszabbítását és a minőségi élményszerzést. A Magyar Divat & Design Ügynökség 2018-as megalakulása óta töretlenül támogatja a divat és design hazai képviselőit a nemzetközi sikerek és szélesebb körű ismertség elérésében. Nagy örömmel tölt el minket, hogy a 360 Design Budapest nemcsak a látogatók, de a szakma által is nagyfokú elismertségre tett szert az indulása óta eltelt mindössze három év alatt” , mondta Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója.
Rangos díjak sora
A 360 Design Budapest a korábbi évek során a Red Dot-díj elnyerése mellett számos nemzetközi designversenyén ért el kiemelkedő helyezést; az A’ Design Award & Competitionben két kategóriában is dobogóra jutott, továbbá a 11. Global Eventex Awards díjátadón Virtual Expo kategóriában arany, míg Art Event kategóriában bronz elismerésben részesült közel 600 pályamű közül.
Az esemény honlapján részletes információ érhető el a kiállítókról és a programokról, amelyekre a regisztráció ingyenes.
Forrás: MDDÜ / Turizmus Online