Mediaworks az új gigamédiacég neve

Hivatalosan is elindult a Ringier és Axel Springer előbb szétszedett, aztán másként összerakott portfoliójából összeálló egyik társaság, a Mediaworks. A Ringier Axel Springer hazai elemeit eközben javában „integrálják”. A két társaságtól szinte azonos pillanatban érkeztek meg a sajtóközlemények.

Október 1-jén megalakult a Mediaworks, amelynek a tulajdonosa az osztrák Vienna Capital Partners (VCP), amely a Gazdasági Versenyhivatal jóváhagyása után megvásárolta a magyarországi Ringier és Axel Springer érdekeltségek egy jelentős részét – kezdődik a Mediaworks közleménye, amelyben tudatják azt is, hogy a Ringier korábbi felsővezetése az új cégcsoportban kiegészül az Axel Springer regionális vezetésével. Az így létrejövő vállalatcsoportot Mihók Attila vezérigazgató és Katona Viktor CFO vezeti.

Több mint 60 médiamárka

A Mediaworks Hungary és leányvállalatai több mint hatvan médiamárkával működnek majd és 15 milliárd forint feletti éves árbevétellel kalkulálnak. A hazai napilapok közül a Nemzeti Sport, a Népszabadság, a Világgazdaság, nyolc regionális napilap tartozik a cégcsoporthoz, ezen kívül női és gasztromagazin portfólióval, digitális médiatermékekkel és több mint 700 munkavállalóval rendelkeznek. A társasághoz tartozik ezen kívül a Mediaworks Nyomda, valamint többségi tulajdonosa a Médialog terjesztővállalatnak.

A Mediaworks szlogenje, a „Content first”, azaz „Első a tartalom” azt hivatott kifejezni közleményük szerint, hogy a vállalat hisz és invesztál a tartalomba, ezt tartja egy médiavállalkozás legfontosabb alapkövének.

„Igazi kihívás és izgalmas lehetőség Magyarország egyik legfontosabb és legszínesebb médiavállalatának elsőszámú vezetőjeként folytatni a karrieremet. Az elmúlt évek várakozással töltött ideje alatt rengeteg olyan ötlet halmozódott fel, melyeket most megvalósíthatunk mind a digitális mind pedig a nyomtatott kiadványok és szolgáltatások terén. Mindebben egy kíváló, tapasztalt és összeszokott menedzsment lesz a segítségemre: a korábbi Ringier Kiadó felsővezetése és az Axel Springer Magyaroszág regionális vezetősége együttesen alkotják majd az új vállalat menedzsmentjét" – mondta Mihók Attila, a Mediaworks vezérigazgatója. Heinrich Pecina, a VCP Senior partnere hozzátette: „Boldog vagyok, hogy sikeresen zártuk az akvizíciót és megalakult a Mediaworks Hungary. Meggyőződésem, hogy a Mediaworks jól diverzifikált portfóliója, amely legfontosabb magyar médiamárkák jelentős részét is magáénak tudhatja, kiegészülve egy fiatal és ambíciózus menedzsmenttel és elkötelezett munkavállalókkal további növekedés és terjeszkedés elé néz.” 

Új szervezeti struktúra

A Mediaworks sajtótájékoztatót is tartott, amelyen előbb Heinrich Pecina, majd Mihók Attila mondott beszédet. A tulajdonos röviden elmondta, miért hisz a portfólióban, Mihók Attila pedig részletesen beszélt a cég struktúrájáról és termékeiről. A Mediaworks összesen 12, korábban az Axel Springer vagy a Ringer tulajdonában álló cég tulajdonosa. Az új szervezetet egy mátrix menedzsment irányítja, Katona Viktor vezérigazgató-helyettes alá tartozik a pénzügy és a teljes üzemeltetés, a nyomda és a terjesztés, ezen kívül tartalomtípus szerinti üzletágak vannak. A sport, szórakoztató és regionális üzletág igazgatója Papp Gábor, a közéleti, gazdasági tartalmakért Hanák Tamás üzletágigazgató felel, a női, gasztro és ifjúsági terület vezetője Titkó Zsuzsanna, a digitális üzletágat Szelke Barnabás vezeti, a marketingért, üzletfejlesztésért, kutatásért pedig Piszter-Domán Éva a felelős. A cég kommunikációs ügyeit a jövőben is a Parádi Judit pr- és b2b igazgató látja el.

Van növekedési potenciál a piacban

Mihók Attila elmondta azt is, hogy mely területekre koncentrálank különösen. A Lakáskultúra magaziban, a Mindmegette.hu gasztroportálban nagy a potenciál, mindkét termék piacvezető lehet. A digitális üzletágban pedig jelentős fejlesztéseket ígért a vezérigazgató.

A termékek részletezése után újságírói kérdésekre válaszolt a tulajdonos és a vezértigazgató. Felmerült a nem nyereséges termékek összevonásának kérdése. Mihók Attila úgy fogalmazott, hogy minden márkának meg kell állnia a lábán.  

Heinrich Pecinától azt kérdezték, hogy miért gondolta úgy, megéri a magyar médiapiacba fektetni. Az osztrák üzletember erre röviden azt mondta, hogy "miért ne". Majd hozzátette, hogy szerinte van növekedési potenciál a hazai médiában, egy példát is mondott: Ausztriában a legnagyobb példányszámú napilapból hétköznapokon 800 ezret adnak el, pedig ott csak 8 millióan élnek. A tulajdonos azt is hozzátette, nem tervezi eladni a céget 2-3 éven belül.

Amikor a konkrét profitelvárásokról kérdezték a Heinrich Pecinát, nem válaszolt konkrétan, annyit mondott, hogy első a tartalom minősége, második az ügyféleelégedettség és csak ezután jön a profit.  

Mindeközben a Ringier Axel Springernél 

A Ringier és az Axel Springer korábbi magyarországi portfóliójának maradék elemeinek integrálása pedig „küszöbön áll” a Ringier Axel Springer Media AG-ba. Ez már a másik médiakonglomerátum közleményében olvasható. Az új, budapesti székhelyű cég, a Ringier Axel Springer Hungary ügyvezető igazgatója Bayer József, a magyarországi Axel Springer jelenlegi ügyvezetője lesz. A portfólió része a piacvezető bulvárlap, a Blikk, számos női magazin, továbbá licenclapok, mint az Auto Bild, a Glamour és a Geo és az ezekhez kapcsolódó online felületek. Ezen kívül nemrég a magyarországi Ringier Axel Springer Media AG megállapodást kötött a Profession.hu vezető álláskereső portál megvásárlásáról is, amiről be is számoltunk és amihez még a Gazdasági Versenyhivatal engedélye szükséges.

Mark Dekan, a Ringier Axel Springer Media AG ügyvezetője elmondta: „A vezető bulvárlap, a Blikk, továbbá a sikeres magazinok és licenclapok megvétele lehetőséget ad cégünknek arra, hogy továbbfejlesszük ezeket és továbblépjünk a magyarországi portfólió digitalizálásában. Amikor lezárul a Profession.hu megvásárlása, a magyarországi digitális portfólió cégünk forgalmának 20 százalékát teszi majd ki. Tervünk, hogy ezt tovább bővítsük és aktívan közreműködjünk a digitális újságírás kiépítésében. Örömünkre szolgál, hogy olyan tapasztalt médiaszakemberrel dolgozhatunk együtt, mint dr. Bayer József.”

Nem ment könnyen

A két médiacég fúziója 2010 óta húzódik, ekkor döntött úgy a Ringier AG és az Axel Springer AG, hogy közös vállalatban egyesíti Kelet-Európa öt országában folytatott tevékenységét. Amit aztán itthon nem engedélyezett a GVH, egészen addig, amíg fel nem szabdalták a portfoliót.

A Kreatív is beszámolt róla idén, hogy a VCP, az AS és a Ringier január 22-én aláírta azt a szerződést, melynek értelmében az AS és a Ringier jelentős lapjait eladja az osztrák befektetési alapnak, ez volt ugyanis a feltétele az AS és a Ringier fúziójának. Idén így már a GVH engedélye is megérkezett a cégek egyesítéséhez.


Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben

Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben 

Tény, hogy egyik legfontosabb turisztikai vonzerőnk, a fővárosi történelmi fürdőinek egy része felújításra szorul.
Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben

Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben 

Májust gyakran nevezik zöld hónapnak, hiszen a természet, a fák és virágok újjászületésének ideje.
A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten

A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten 

Három nő, három művészeti ág, egy közös nyelv: megnyílt a PRIMAVERA kiállítás a FISE Galériában.
Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál

Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál 

Június 7-én és 8-án rendezik meg negyedik alkalommal Békéscsabán, Békésen és Gyulán a Háromváros Kerékpáros Fesztivált .
Programhegyek az Európa-napon

Programhegyek az Európa-napon 

Izgalmas programokkal és hasznos információkkal várják a szervezők az érdeklődőket az Európa-napon és az immár hagyományos EU-s futáson.
Kék Zóna Noszvajon

Kék Zóna Noszvajon  

Különleges eseménynek adott otthont a Nomád Hotel & Glamping.
Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat

Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat 

Hatvanhárom pályázat érkezett a MaReSz idei versenyére.
Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar

Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar 

Június 11-én először lép fel önálló koncerttel Magyarországon a Biffy Clyro.
Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?

Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?  

Egy hétvégi séta vagy reggeli kocogás során, ahogy a városban haladunk, láthatjuk, hogy rengeteg bolt kirakatán található fólia vagy valamilyen matrica. Ezek többféle célt szolgálhatnak, amelyek közül az első a figyelemfelkeltés. Ez egy jól bevált offline marketingeszköz, amit érdemes minden vállalkozásnak használnia.
Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány

Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány 

A Győr-Moson-Sopron vármegyei Rábapordányban is találtak ragadós száj- és körömfájásban fertőzött szarvasmarhát.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.