Egyre inkább változnak az osztálykirándulások körüli igények, ami nem csak a költségekkel van összefüggésben, de a diákok igényeinek változásával is. Ma már egyre inkább azokat a helyeket keresik, amelyek egy csomópontban kínálnak sok érdekes és izgalmas programot, ráadásul az étkezés, esetleg a szállás is megoldható a közelben.
A covid óta lerövidült az osztálykirándulások időtartama, és sokszor a többnapos kirándulások helyett inkább kétszer egy napra mennek a csoportok. Ilyenkor általában két úti cél is van. De azt is megfigyeltük, hogy egyre körültekintőbben igyekeznek választani a pedagógusok, akiknek számos szempontot kell figyelembe venni annak érdekében, hogy a lehető legjobb úti célokat megtalálják
– kezdte Horváthné Pákozdi Emese, a mosonmagyaróvári Futura Élményközpont igazgatója.
A pedagógusok egyik legfőbb aggodalma az időjárás, ezért mindenképpen olyan programot ajánlott keresni, ami beltéri lehetőséget is kínál, hiszen egy hirtelen jött zápor könnyen elmoshatja a már akár fél éve előre tervezett kirándulást. A másik kulcsfontosságú pont az étkezés: a legideálisabb, ha a közelben vagy a helyszínen meg lehet oldani a gyereksereg ebédjét. Az igazgató azonban a gyerekek igényeinek változásaira is felhívta a figyelmet.
Az interaktivitás ma már elengedhetetlen, ezért az ideális program olyan, ami felkelti a gyerekek érdeklődését, ezáltal tanulhatnak is, ráadásul aktívan kivehetik a részüket a feladatokból. Azt is szem előtt kell tartani, hogy az osztálykirándulás programja nem lehet a két véglet valamelyike, azaz ne legyen csupán szórakozás, de ne legyen kizárólag száraz tanulás sem. Az ideális az, amikor a gyerekek szórakozva tanulhatnak, miközben remekül érzik magukat
– fejtette ki Horváthné Pákozdi Emese.