Merre halad a magyar digitális fogyasztó?

A GfK Hungária átfogó kutatásban mérte fel a hazai digitális fogyasztó online térben való viselkedési és vásárlási szokásait. A tanulmány legfontosabb megállapításai felölelik az online vásárlást, az infokommunikációs eszközök használatát, az internet használatát és a digitális pénzügyek területét. A trendek egyértelműen igazodnak a világban zajló változásokhoz, mégis megállapítható, hogy vannak érdekességek, melyek inkább a térségünkre jellemzőek. – áll a GfK Digital Connected Consumer 2018 tanulmányában, melynek során 1500 főt kérdeztek meg online, a 15 - 59 korosztályban, akik legalább heti rendszerességgel interneteznek.

Az online vásárlásról készült kutatás legfontosabb megállapításai közé tartozik többek között , hogy k is mértékben emelkedett azok aránya, akik már vásároltak online, viszont nagyobb dinamikával nőtt a gyakran vásárlók aránya. Már 10 - ből 4 - en vásárolnak legalább havi rendszerességgel az interneten keresztül. Nagyot nőtt a fizetést is rendszeresen online intézők a ránya 2017 - hez képest, 24% - ról 34% - ra, annak ellenére, hogy gyakorlatilag minden termékkategória esetében még mindig többségében vannak azok, akik inkább az áru átvételekor fizetnek.

A pénzügyi és online banki alkalmazások területén is dinamikus fejlődé s állapítható meg. Egyre kisebb az ellenállás a külföldi webshopokban történő vásárlással szemben. A célcsoport 55% - a ma már legalább olyan gyakorisá ggal vásárol külföldi webshopon , mint magyar oldalon. Azonban az online vásárlás ilyen dinamikus terjedése csökkenti az egyes üzletekhez és márkákhoz kapcsolódó vásárlói hűséget. Az infokommunikációs eszközökkel kapcsolatban végzett kutatás alapján megállapítható például, hogy 2018 az első év, amikor már nem volt bővülés az okostelefonnal rendelkezők arányában, ugyanakkor közülük többen használják internetezésre a telefont, mint egy évvel korábban.

Ezzel szemben hiába ugrott nagyot az okostelevízióval rendelkezők aránya, a tulajdonosok alig harmada használ internetet ezen az eszközön. Az i nternethasználatra vonatkozóan megállapítható, hogy a célcsoport kétharmada napi szinten használja a közösségi médiát és mindössze 10 százalék tartja távol magát ettől teljesen. Ezzel a közösségi média használat messze a legnagyobb aktivitást kiváltó online tevékenység. A gyakorisági lista élén további kommunikációs tevékenységek (chatelés, emailezés), valamint hírfogyasztás és videótartalom fogyasztás áll. 2017 - hez képest nagyot ugrott az online televíziót nézők és zenét hallgatók aránya.

A digitális pénzügyek terén is óriási bővülés érzékelhető. A bankkapcsolattal rendelkezők több mint egyharmada töltötte le eddig bankjának alkalmazását okoseszközére, ami egy év alatt több mint 50 százalékos bővülést jelent.

„ A fogyasztók digitálisan egyre érettebbé válása alapjaiban változtat meg bizonyos fogyasztási szokásokat. A sikeres piaci stratégia érdekében tisztában kell lenni ezekkel a változásokkal, a fogyasztói trendek vizsgálata ma már alapvető fontosságú . Kutatásunk egyik célja, hogy segítse a vállalati döntéshozókat ebben , mely hosszútávon a fogyasztók igényeit is szolgálja. ” - nyilatkozta Bacher János a GfK Hungária - Fogyasztói szokások terület vezetője.


TKI Index: vegyes képet mutat az ágazat

TKI Index: vegyes képet mutat az ágazat 

A következő három hónapban az előző év azonos időszakához képest a szállásadók 34 százaléka növekedést, míg 12 százalékuk visszaesést vár a vendégéjszakák számában.
Ömlik a pénz a Dunakanyar vízi turizmusának fejlesztésére

Ömlik a pénz a Dunakanyar vízi turizmusának fejlesztésére 

A fejlesztés középpontjában álló hét helyszín: Ipolydamásd, Szob, Nagymaros, Visegrád, Vác, Szigetmonostor és Göd.
Verssel is fizethet egy napig a Balatonnál és Budapesten

Verssel is fizethet egy napig a Balatonnál és Budapesten 

Április 11-én, a költészet napján, a Balatonnál és Budapesten is egy különleges akcióval tisztelegnek a magyar líra előtt.
Falusi húsvét Sóstón

Falusi húsvét Sóstón 

Húsvéti programok a Sóstói Múzeumfaluban.
MSZÉSZ: friss, ropogós trendriport

MSZÉSZ: friss, ropogós trendriport 

Februári trendriport a KSH adatai alapján.
MNG: ilyen a magyar plakátművészet első aranykora

MNG: ilyen a magyar plakátművészet első aranykora 

A szecesszió korszakának magyar plakátművészetét és tárgykultúráját bemutató tárlat péntektől látható a Magyar Nemzeti Galériában.
Tavaszi programok a Tisza-tónál

Tavaszi programok a Tisza-tónál 

A tavasz nemcsak a virágok édes illatát hozta el Tiszafüredre, hanem a jobbnál jobb programokat is.
Hamarosan startol a 40. Vivicittá

Hamarosan startol a 40. Vivicittá 

Április 12-én startol Budapesten a tavasz legnépszerűbb szabadidősport-eseménye, a negyvenedik, jubileumi Telekom Vivicittá.
 Turizmusmarketing konferencia Pécsett

Turizmusmarketing konferencia Pécsett 

2025. április 11-én rendezik Pécsett a hazai turizmus- szakmai konferenciák zászlóshajójává vált évenkénti turizmusmarketing konferenciát.
MSZÉSZ régiós ülések: fenntarthatósági gyakorlatok, osztrák piac jelentősége

MSZÉSZ régiós ülések: fenntarthatósági gyakorlatok, osztrák piac jelentősége 

A március 27-28-i régiós üléseken több mint 150 szállodaipari szakember vett részt.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.