Farsang Csaba a Nemzeti Örökségvédelmi Fejlesztési Nonprofit Kft vezérigazgató-helyettese köszöntötte a vendégeket. 100 százalékban állami cégként eddigi legfontosabb funkciójuk az, hogy hazai és uniós források fel-használásával fejlesszék nemzeti épített örökségeinket és azokat alkalmassá tegyék a színvonalas bemutatásra a bel- és a külföldi turisták számára. Összesen 30 műemlék újult meg eddig a NÖF kezelésében: 18 kastély és 12 vár mintegy 40 milliárd forint ráfordítással. Nemrég új korszak kezdődött a társaság életében: az építkezéssorozatot felváltja egy újabb küldetés, a megújult épületek attrakcióként való piaci értékesítése. Most már a legfontosabb cél a műemléképületek és a hozzá tartozó parkok visszacsatornázása a turizmus vérkerin-gésébe.
Termékfejlesztés után értékesítés
„Élménydús attrakciókkal, digitális eszközökkel igyekszünk vonzóvá tenni a műemlékeket a fiatal generációk számára is. Többnapos időtöltést kíná-ló turisztikai vonzerőket igyekszünk piacra segíteni együttműködve az érintett önkormányzatokkal és a turisztikai szolgáltatókkal, köztük az utaztatókkal. Bí-zunk benne, hogy a tevékenységnek köszönhetően a NÖF-re, hamarosan mint markáns turisztikai brandre lehet majd tekinteni” – emelte ki Farsang Csaba. Hozzátette, hogy 2016-ban indult a MUISZ és a NÖF azóta is egyre szorosabbá váló kapcsolata, amelynek köszönhetően a MUISZ-tagok a kastélyfejleszté-seknek már menetközben is tanúi lehettek. A szakember elmondta még, hogy az uniós fejlesztések soron következő ciklusában egyes műemlékeikben szál-láshely kialakítására igyekeznek forrásokat lehívni.
Sokrétű megújhodás
Házi Katalin, a Magyar Nemzeti Múzeum közönségkapcsolati és múzeumi értékesítésért felelős igazgató az intézmény megújult értékesítési szemléletéről beszélt részletesen. „Az utóbbi több, mint egy évben új struktúrában dolgozunk. Megváltoztak a prioritások, azokban az elvekben, amelyek alapján nyitottá igyekszünk válni minden célközönség számára. Új, vendégbarát, a turisták és iskoláscsoportok számára érdekes, vonzó termékeket találunk ki. Megújult logónk, közönségkapcsolati tereink, kávézónk és ajándékboltunk, amelyben új, egyedi tervezésű szuvenírek kaphatók” – hangsúlyozta az igazgató. Az intézmény megújulásáról korábban ITT írtunk részletesen. Az MNM új programokkal is megcélozza az egyéni turistákat: tematikus útvonalakat dolgoztak ki például a magyar nők szerepét bemutató tárgyakkal. Megújultak tárlatvezetések is, valamint elindult mecénás programjuk. Ismét látogatható a Széchenyi terem, a látványtár, pedig ilyen formájában most tekinthető meg először.
Látványrestaurálás, ottalvós esték
Fókuszba került a rendezvényszervezés. A hivatalos nyitvatartási időn kívül is szívesen fogadják a látogatókat akár cateringgel. Gyerekbarát múzeumi programokkal is gazdagodott a felhozatal, a gyerekek életkorának megfelelő tárlatvezetések rendelhetők. A múzeum tematikus születésnapoknak is otthont ad, nagy siker az Éjszaka a múzeumban programjuk, amely keretében a falak között éjszakázhatunk. Elkészült az ország első látványrestauráló műhelye is, a Seuso kincsek legnagyobb darabjának felújítása a vendégek szeme előtt zajlik. Néhány napos akkreditált idegenvezetői képzést is indított az intézmény idegenvezetők számára, akik saját csoportjaikat vezethetik a múzeum falai között annak TOP 5 látnivalóját bemutatva egy rövidített túra ke-retében be. Erről részletesen ITT írtunk. Házi Katalin azzal zárta szavait, hogy szeretnék, ha bekerülne a múzeum a nemzetközi turizmus vérkeringésébe és minél több külföldi látogatna el hozzájuk, amiben a MUISZ-tagok segítségét is várják.
Turizmus Online