Sok cégnél nem számít üzleti útjának ökolábnyoma

A közelmúltban a Weco-Travel online felmérést végzett, amelyben az üzleti élet szereplőinek a véleményét kérte ki a céges utazások és a fenntarthatóság összefüggéseiről.

A kérdések érintették a vállalatok környezetvédelemhez fűződő általános viszonyát, a zöld megoldásokat az üzleti utazások terén, valamint az utazási szolgáltatók szerepét. A kérdőívre beérkezett válaszokat összesítette a társaság, az eredményeket az alábbiakban ismertetik.

Általános helyzetkép a fenntarthatóságról

A felmérés első részében a kérdések a fenntarthatóság vállalatok életében betöltött általános szerepére vonatkoztak. A válaszok alapján a fenntarthatóság napjainkban a legtöbb cégnél kiemelt fontossággal bír: a válaszadók 2/3-a szerint magas vagy közepesen magas prioritással kezelik a kérdést. A cégek fele rendelkezik fenntarthatósági stratégiával és felelős személy vagy csapat is meg van bízva ezzel a területtel, és a többiek többségénél is legalább a tervek között szerepel ez a feladat.
Milyen prioritással kezelik jelenleg a fenntarthatóság kérdését a szervezetben? Milyen prioritással kezelik jelenleg a fenntarthatóság kérdését a szervezetben?



A környezeti terhelés csökkentése érdekében végzett tevékenységek között legtöbben az energiahatékonyság növelését célzó intézkedéseket jelölték meg, amit a munkavállalók edukációja követett. A fenntarthatósági intézkedések bevezetése előtt álló legjelentősebb akadályként pedig a magasabb költségeket emelték ki a válaszadók.

Üzleti utazások és fenntarthatóság

Bár általánosságban kiemelt szerepet kap a fenntarthatóság, kifejezetten az üzleti utazások vonatkozásában már kisebb a jelentősége: a cégeknek csupán egyötöde foglalkozik aktívan a témával, 38%-nál pedig egyáltalán nincs napirenden a kérdés. Ennek megfelelően mindössze a felmérésben szereplő vállalatok 18%-ánál számítják valamilyen módon az üzleti utazásokból származó CO2 kibocsátás mértékét és 20% kompenzálja azt valamilyen módon.

Ugyanakkor elég nagy ismertséggel bírnak a környezeti terhelés csökkentését célzó intézkedések. Ezek között elsősorban az olyan közlekedéssel kapcsolatos megoldások az elterjedtek, mint a közvetlen repülőjáratok választása átszállás helyett vagy a tömegközlekedés használata a célállomáson. A válaszadók háromnegyede szerint az utazások számának csökkentése és a virtuális találkozókkal való helyettesítése is egyfajta megoldást jelenthet.

Az alábbiak közül mely intézkedéseket ismeri / alkalmazza a cég az üzleti utazásokokozta környezeti terhelés csökkentésére?



Érdekes, hogy az alternatív közlekedési módok (pl. repülés helyett vasút) használata viszonylag kevéssé elterjedt, azt csak a válaszadók fele választja. A legkevésbé ismert és alkalmazott lehetőség pedig a bioüzemanyagot használó légitársaságok választása volt, amit a többség nem is ismer, és csupán 7% él ezzel a lehetőséggel.

A felmérést végző Weco-Travel rámutatott, hogy sokszor a költségek jelentik az akadályt a zöld megoldások alkalmazásában, ezért különösen érdekes volt az a kérdés, hogy az utazók mennyivel többet lennének hajlandók fizetni egy utazási szolgáltatás ökológiailag fenntarthatóbb változatáért. A válaszadók fele egy 10%-os szintet jelölt meg, ugyanakkor 18%-uk egyáltalán nem fizetne többet a környezetbarát megoldásért.

A felmérés kitért az üzleti utaztató cégek szerepére is. Itt elsősorban a foglalás folyamatában várnak segítséget az utaztató partnertől az utazást igénybevevő vállalatok: a legtöbben a zöld alternatívák megjelenítését és a CO2 információk biztosítását várnák az ajánlatkérés során, valamint az igénybevett szolgáltatások utáni szén-dioxid kibocsátásról szóló kimutatást.

A nem reprezentatív felmérés 2023. márciusban és áprilisban készült, online kérdőíves módszerrel. Az eredmények 60 vállalatot képviselő cégvezető, középvezető és üzleti utaztató válaszai alapján kerültek összesítésre.





Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat

Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat 

Hatvanhárom pályázat érkezett a MaReSz idei versenyére.
Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar

Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar 

Június 11-én először lép fel önálló koncerttel Magyarországon a Biffy Clyro.
Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány

Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány 

A Győr-Moson-Sopron vármegyei Rábapordányban is találtak ragadós száj- és körömfájásban fertőzött szarvasmarhát.
Májusban jön a Budapest100

Májusban jön a Budapest100 

Rekordmennyiségű ház- és közösségi kert nyitja meg idén a kapuit.
Húsvéti tojáskeresés a DinoParkban

Húsvéti tojáskeresés a DinoParkban 

Izgalmas kalanddal várja a DinoPark KÖKI látogatóit a húsvéti ünnepek alatt.
Kényelmes megoldások kis lakásokba: a sarokkanapé

Kényelmes megoldások kis lakásokba: a sarokkanapé 

Az apró lakásokban gyakran megtapasztalható, hogy a hely kihasználása szinte művészetté válik.
Vízi, szárazföldi és légi járművek főszerepben: jönnek az Esztergom Napok

Vízi, szárazföldi és légi járművek főszerepben: jönnek az Esztergom Napok 

Két hétvége, négy rendezvény: tavaszi pezsgés Esztergomban.
Új világsztárokat és az E.T. -t is elhozta a húsvéti nyúl a Madame Tussauds-ba

Új világsztárokat és az E.T. -t is elhozta a húsvéti nyúl a Madame Tussauds-ba 

Húsvét a Madame Tussauds Budapestben: programok és új figurák várják a látogatókat.
A szendvicspanelek előnyei és lehetőségei a modern építészetben

A szendvicspanelek előnyei és lehetőségei a modern építészetben 

A modern építkezési gyakorlatokban a szendvicspanel technológia egyre népszerűbbé válik Magyarországon. Bár az Egyesült Államokban és más nyugati országokban már régóta előszeretettel használják ezt az építési metódust, hazánkban még sokan kételyekkel szemlélik. 
Nincs húsvét Tojás-kút nélkül

Nincs húsvét Tojás-kút nélkül 

Húsvét és tavaszi szünet Székesfehérváron.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.