A jövő titka, hogy ez csak egyszeri alkalom lesz, vagy esetleg lesz folytatása is, ugyanis már korábban is volt hasonló kezdeményezés. Egy biztos, a mostani útra minden jegy elkelt.
A hajó Baján, Kalocsán, Solton és Százhalombattán is megáll meg, azonban nem indul azonnal tovább, a menetidőt a kikötések több mint 1 órával növelik meg. A végállomás Budapesten a Vigadó tér. A hajóútért a felnőtteknek ötezer, míg tizenkét év alatti gyerekeknek ennek a felét kell fizetnie.
A Dunán különleges élményt jelent egy hajó fedélzetén utazni, a szárnyashajó azonban nemcsak gyors, de elegáns és kényelmes is. És hogy miből származik az ötlet, hogy újra járjanak személyhajók a Dunán? Évről évre egyre több turista érkezik a folyó hullámain, az üdülőhajók utasai mintegy kétszázezer külföldi, elsősorban a főváros nevezetességeire kíváncsi turista. A cél, hogy a Duna menti vidéki városok is bekapcsolódjanak a víziturizmusba, ennek érdekében a jövőben nagyobb hangsúlyt kap a kikötőfejlesztés, valamint a belföldi személyhajó-forgalom újraindítása.
A Mahart flottája jelenleg huszonkét hajóból áll. A Sirály I. – amely jelenleg is szállít utasokat – volt a menetrend szerinti dunai szárnyashajó-járatok úttörője, Budapest és Mohács, valamint a főváros és Esztergom között közlekedett 1962 októberében és novemberében. A kísérleti járatokon hatezren utaztak a két hónap alatt, a siker ellenére azonban megszüntették azokat.
Az elmúlt évtizedben ismét indított a Mahart Mohácsra hajókat, a legtöbb alkalommal minden hely gazdára talált. Egy jegy ára, ami a mohácsi programokat és a teljes ellátást is tartalmazta, tizenhétezer forint volt.