Csaknem két év adatai alapján készített felmérést a Japánba utazó magyarok szokásairól a Japánspecialista utazási iroda. A felmérésből kiderül többek között, hogy még mindig többen vannak azok, akik csoportos körútra mennek, vagy az utazás alatt igénybe vesznek szervezett programot is, mint azok, akik teljes mértékben maguk szervezik meg menetrendjüket.
A Japánspecialistával 2014 januárja és 2015 októbere között Japánba utazó közel 1000 magyar utasok közül a legtöbben – több mint 70 százalékuk – Tokiót vette célba, a legnépszerűbb időszak pedig – nem meglepő módon – tavasz, a híres japán cseresznyevirágzás ideje. A Japán nemzeti jelképének számító japáncseresznye – vagy Magyarországon is ismert nevén a sakura – virágzása március és május között vonul végig a szigetországon. 2014-ben és 2015-ben a Japánspecialista adatai szerint csaknem kétszáz fő vett részt a hanamin, a „virágnéző ünnepségen”; többségük csoportos körutakon vagy egyéni szervezésű út keretében, de szervezett programokon.
A legtöbb foglalás szeptemberben és e-mailben történik
Az utazási iroda legkeresettebb szolgáltatása a repülőjegy-értékesítés, ugyanakkor sokan keressük azokat a lehetőségeket, amelyekkel szakértők segítségével, csoportosan ismerhetjük meg Japán nevezetességeit, legyen az a cseresznyevirágzás, olyan világörökségi helyszínek, mint az Itsukushima-szentély és a hirosimai Atombomba-dóm, vagy japán termálfürdői, az onsenek.
A legtöbben Tokiót szeretnék látni, azonban népszerűek azok az utak is, amelyek valamilyen téma – például az ország világörökségei, a japán vidék vagy épp az animék világa – köré szerveződnek, míg a városok közül a leggyakoribb úti célok a főváros mellett Kiotó és Oszaka.
Az adatokból kiderül az is, hogy ha utazásaink összeállításáról és foglalásáról van szó, legtöbben szeptembert választjuk, és telefon helyett sokkal szívesebben érdeklődünk e-mailben.
Forrás: Turizmus Online