TIMEA: külföldi és szemléletformáló rendezvényeket szervez az MTÜ

A TIMEA projekt keretében a Magyar Turisztikai Ügynökség a célországok területén Magyarországot népszerűsítő szakmai rendezvények megvalósítását tervezi főként utazásszervezők, illetve a média képviselői számára, de tudásmegosztó rendezvénysorozatot is megvalósítanak - tudtuk meg az MTÜ-től.

Nemrég számoltunk be arról, hogy a Széchenyi 2020 program keretében elindult a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) Turisztikai Innovációs Marketing Együttműködési Alapprogram (TIMEA) elnevezésű projektje, a Magyar Turisztikai Ügynökség 2018 végéig több mint tízmilliárd forintot fog elkölteni Magyarország turisztikai kínálatának kül- és kisebb részben belföldi népszerűsítésére. A projekt 2,4 milliárd forint hazai költségvetési forrásból és az Európai Unió 8,350 milliárd forint összegű vissza nem térítendő támogatásából valósul meg – közölte az MTÜ.

Az MTÜ-től megtudtuk, hogy a pályázati anyagban az alábbi célpiacokat határozták meg: a német nyelvű területeket, a szomszédos és közeli országokat, a skandináv térséget és az Egyesült Királyságot, Oroszországot és FÁK országokat, az Arab-öböl országait, a latin nyelvű országokat és a BENELUX államokat. Ezen országcsoportok mellett megvizsgálják annak lehetőségét, hogy milyen eszközökkel tudnak kommunikálni az Amerikai Egyesült Államokban és Kanadában, valamint olyan távoli és feltörekvő piacokon, mint Kína, India, Brazília, Argentína és Japán.

Az arculati, a fogyasztói kampányok kreatív megjelenései külsős ügynökségi partner együttműködésében kerülnek kialakításra. Emellett a médiastratégia-alkotási, -tervezési és -vásárlási feladatokat is külsős ügynökségi partnerrel együttműködve látják el, mindkét esetben az érvényes szabályozások szerint járnak el. Az ügynökség(ek) kiválasztási folyamata még nem zárult le.

Együttműködés a TIMEA programban

Az MTÜ a projekt keretében a 2017-2018 közötti időszakban a célországok területén Magyarországot népszerűsítő szakmai rendezvények megvalósítását tervezi döntően utazásszervezők, illetve a média képviselői számára. Ezeken a rendezvényeken a magyar turisztikai szektorban tevékenykedő szolgáltatók (döntően kkv-k) is képviseltetik majd magukat.

Az együttműködés és a projektben való részvétel érdekében továbbá a hazai turisztikai vállalkozások számára fejlesztő, tudásmegosztó, szemléletformáló rendezvénysorozatot valósítanak meg Turizmus Akadémia elnevezéssel, melynek keretében a piac- és termékkutatások eredményei mellett kiemelten szerepel a szolgáltatók körében a látogatóbarát szemlélet elterjesztése és fejlesztése nemzetközi és hazai jó példák bemutatásával.

Az eljárás lefolytatása nagyban befolyásolja a kampány kezdését, de a tervek szerint 2017 második negyedévében kezdődnek el kampányok.


Rekordszámú résztvevő a LIDL Balaton-átúszáson

Rekordszámú résztvevő a LIDL Balaton-átúszáson 

A Balaton-átúszás 5,2 km-es távján 10500-an vágnak majd neki, hogy Révfülöpről átússzanak Balatonboglárra.
Ízek, illatok, zongora, Balaton

Ízek, illatok, zongora, Balaton 

Nem minden nap láthatunk olyan zongorát a balatoni utcákon, amelyet külön biztonsági szakemberek őriznek.
Fiatal vitorlázók és liberázás Balatonfüreden

Fiatal vitorlázók és liberázás Balatonfüreden 

Közel kétszáz, a Balaton térségében tanuló általános és középiskolás ismerkedhetett meg a vitorlázással három napon keresztül Balatonfüreden, a Kékszalag Portban.
Karikó Katalin Nobel-díját is kiállítják a Múzeumok Éjszakáján

Karikó Katalin Nobel-díját is kiállítják a Múzeumok Éjszakáján 

Van egy hely Budapesten, ahol a tudomány több száz éves öröksége, legendás történetek és modern kérdések találkoznak.
Kína üzleti világa és kultúrája Budapesten

Kína üzleti világa és kultúrája Budapesten 

Június 26–27-én Budapestre érkezik a China Brand Fair, Közép-Európa egyik legnagyobb kínai üzleti és kulturális rendezvénye.
Muzsikaszó csendült fel az ország több helyszínén

Muzsikaszó csendült fel az ország több helyszínén 

Mintegy 140 cigányzenekar szórakoztatta a magyar vendéglátóhelyek közönségét a Dankó Pista Emléknapon.
Panaszkodnak a Balaton zöld vízére

Panaszkodnak a Balaton zöld vízére 

Az összegyűlt algatömeg a szél keltette áramlások hatására gyorsan el is tűnhet, míg más tóterületeken akár meg is jelenhet.
Életmű-kiállítás Szipál Márton fotóiból

Életmű-kiállítás Szipál Márton fotóiból 

A tárlaton Hollywood magyar királyának műtermét is megidézik.
Magyar siker a nemzetközi ingatlanfejlesztési élvonalban

Magyar siker a nemzetközi ingatlanfejlesztési élvonalban  

A világ legjobb városrész-fejlesztése díjat nyerte el a Liget Budapest Projekt az ingatlanok Oscar-díjának is hívott megmérettetésen.
Rejtett veszély a Balaton déli oldalán

Rejtett veszély a Balaton déli oldalán 

A marásvonal mintegy 60 kilométer hosszú, víz alatti árok, amely Balatonkeresztúr és Balatonvilágos között található, jellemzően 500-1000 méterre a parttól.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.