Nemrég számoltunk be arról, hogy a Széchenyi 2020 program keretében elindult a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) Turisztikai Innovációs Marketing Együttműködési Alapprogram (TIMEA) elnevezésű projektje, a Magyar Turisztikai Ügynökség 2018 végéig több mint tízmilliárd forintot fog elkölteni Magyarország turisztikai kínálatának kül- és kisebb részben belföldi népszerűsítésére. A projekt 2,4 milliárd forint hazai költségvetési forrásból és az Európai Unió 8,350 milliárd forint összegű vissza nem térítendő támogatásából valósul meg – közölte az MTÜ.
Az MTÜ-től megtudtuk, hogy a pályázati anyagban az alábbi célpiacokat határozták meg: a német nyelvű területeket, a szomszédos és közeli országokat, a skandináv térséget és az Egyesült Királyságot, Oroszországot és FÁK országokat, az Arab-öböl országait, a latin nyelvű országokat és a BENELUX államokat. Ezen országcsoportok mellett megvizsgálják annak lehetőségét, hogy milyen eszközökkel tudnak kommunikálni az Amerikai Egyesült Államokban és Kanadában, valamint olyan távoli és feltörekvő piacokon, mint Kína, India, Brazília, Argentína és Japán.
Az arculati, a fogyasztói kampányok kreatív megjelenései külsős ügynökségi partner együttműködésében kerülnek kialakításra. Emellett a médiastratégia-alkotási, -tervezési és -vásárlási feladatokat is külsős ügynökségi partnerrel együttműködve látják el, mindkét esetben az érvényes szabályozások szerint járnak el. Az ügynökség(ek) kiválasztási folyamata még nem zárult le.
Együttműködés a TIMEA programban
Az MTÜ a projekt keretében a 2017-2018 közötti időszakban a célországok területén Magyarországot népszerűsítő szakmai rendezvények megvalósítását tervezi döntően utazásszervezők, illetve a média képviselői számára. Ezeken a rendezvényeken a magyar turisztikai szektorban tevékenykedő szolgáltatók (döntően kkv-k) is képviseltetik majd magukat.
Az együttműködés és a projektben való részvétel érdekében továbbá a hazai turisztikai vállalkozások számára fejlesztő, tudásmegosztó, szemléletformáló rendezvénysorozatot valósítanak meg Turizmus Akadémia elnevezéssel, melynek keretében a piac- és termékkutatások eredményei mellett kiemelten szerepel a szolgáltatók körében a látogatóbarát szemlélet elterjesztése és fejlesztése nemzetközi és hazai jó példák bemutatásával.
Az eljárás lefolytatása nagyban befolyásolja a kampány kezdését, de a tervek szerint 2017 második negyedévében kezdődnek el kampányok.
Forrás: Turizmus Online