Simon Attila, a Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt. vezérigazgatója felidézte az 1826-os alapítás utáni korszakokat, amelyek során létrejött az önálló arculat, és világszerte ismertté vált a herendi porcelán, amely mára versenytárs nélkülivé vált a piacon, 2013 óta pedig hungaricum.
Prőhle Gergely, a Habsburg Ottó Alapítvány igazgatója szerint a kiállítás címe nem pusztán a porcelán törékenységére utal, hanem a közép-európai népek sorsára, történelmére.
Szűts István Gergely, a Habsburg Ottó Alapítvány főlevéltárosa a kiállítást bemutatva elmondta: a tárlat a IV. Károly 1916-os koronázása és Habsburg Ottó 2007-es magyarországi látogatása közti időszakot öleli fel, felvillantva a közös pontokat a Habsburg-család és a manufaktúra alkotásai között. Egyebek mellett látható egy korabeli fénykép a koronázási díszebédről, melyet herendi porcelánban tálaltak fel.
A kiállítás ajánlója szerint a Herendi Porcelánmanufaktúra közel 200 éves történetében meghatározó szerepet játszott a Habsburg-dinasztia. I. Ferenc József császár és király több alkalommal rendelt készleteket a gyártól. Egyet felesége, Erzsébet királyné számára a gödöllői királyi kastélyba kínai stílusú mintával, amely azóta Gödöllő-minta néven ismert.
Forrás: MTI