Verno House: miért épp dzsungel a város közepén?

"A városi oázis titkai" címmel tartottak rendhagyó kerekasztal beszélgetést május 2-án a Verno House megálmodói és létrehozói. Arról, hogy miként különleges a belvárosi szállodának otthont adó épület, és hogyan alakult ki a városi oázis design– és történeti koncepciója.

Ezekkel kapcsolatos gondolatait osztotta meg a jelenlévőkkel Orbán Ráhel ügyvezető (BDPST Koncept), Tombor Zoltán fotográfus, Jánosi András, a LUMO Concept tulajdonosa, valamint Losonczi Júlia, a BIS Építész Iroda tulajdonosa és vezető tervezője. A beszélgetést Bonta Gáspár, a 360 Design Budapest Programigazgatója, a Hype&Hyper lapigazgatója moderálta.

 

Valamennyien, akik részt vettek a projektben, egyedinek nevezték a Verno House megvalósítását, köszönhetően annak, hogy már induláskor, egy évvel ezelőtt, nagyon erős briefet és világos koncepciót kaptak a tulajdonosoktól. A cél az volt, hogy a történeti vonatkozások mentén egy újfajta találkozása legyen a közösségi és privát térnek, életnek, amit legjobban a kerekasztal beszélgetésnek is helyet adó lobbi képviselt. Elegáns átmenet egy családi nappali és egy nyüzsgő közösségi tér között, a dzsungel világát idéző növényekkel és fotókkal, a trópusi esőt szimbolizáló installációval. Ennek kapcsán szó esett a beszélgetés során a ház Flava Kitchen & More étterméről is, ahol ugyancsak dzsungelhangulatot teremtettek a vendégtérben a tervezők.

 

A teljes körű designváltás tökéletes megvalósulása a BDPST alapelveinek is: ne legyen átlagos egy hotel, hanem nyújtson különleges élményt, alapos lokációtörténeti kutatás előzze meg. A múlt értékeit – a Verno esetében Rosenberg Gyula emléke, a Szabadság tér nevezetes platán fái – átemelhessék a mába. Ehhez feltérképezték a környező hoteleket is, mert azok közegében kell ötcsillagos szállodaként eredményesen működni a Verno House.

A belsőépítészek összenyitották és átláthatóvá tették a tereket, amelyeket minden szinten Tombor Zoltán fotográfus különleges növény- és modellfotói díszítenek. A művész részvétele is aláhúzza a tulajdonosoknak azt a szándékát, hogy magyar képzőművészek vegyenek részt a kulturális értékmentő-értékteremtő hotelprojektekben (akiknek koordinálását Orbán Sára és csapata végezte), és olyan design fogadja a vendégeket, ami időálló és a helyhez köthető, valóban egyedi élményt nyújt.

Forrás: Turizmus Online

Forrás: Fotók: Verno House


Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben

Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben 

Tény, hogy egyik legfontosabb turisztikai vonzerőnk, a fővárosi történelmi fürdőinek egy része felújításra szorul.
Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben

Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben 

Májust gyakran nevezik zöld hónapnak, hiszen a természet, a fák és virágok újjászületésének ideje.
A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten

A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten 

Három nő, három művészeti ág, egy közös nyelv: megnyílt a PRIMAVERA kiállítás a FISE Galériában.
Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál

Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál 

Június 7-én és 8-án rendezik meg negyedik alkalommal Békéscsabán, Békésen és Gyulán a Háromváros Kerékpáros Fesztivált .
Programhegyek az Európa-napon

Programhegyek az Európa-napon 

Izgalmas programokkal és hasznos információkkal várják a szervezők az érdeklődőket az Európa-napon és az immár hagyományos EU-s futáson.
Kék Zóna Noszvajon

Kék Zóna Noszvajon  

Különleges eseménynek adott otthont a Nomád Hotel & Glamping.
Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat

Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat 

Hatvanhárom pályázat érkezett a MaReSz idei versenyére.
Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar

Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar 

Június 11-én először lép fel önálló koncerttel Magyarországon a Biffy Clyro.
Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?

Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?  

Egy hétvégi séta vagy reggeli kocogás során, ahogy a városban haladunk, láthatjuk, hogy rengeteg bolt kirakatán található fólia vagy valamilyen matrica. Ezek többféle célt szolgálhatnak, amelyek közül az első a figyelemfelkeltés. Ez egy jól bevált offline marketingeszköz, amit érdemes minden vállalkozásnak használnia.
Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány

Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány 

A Győr-Moson-Sopron vármegyei Rábapordányban is találtak ragadós száj- és körömfájásban fertőzött szarvasmarhát.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.