Hoz-e a konyhára a tetőterasz-mánia a budapesti szállodáknak?

A Budapesten magasodó szállodák jelentős része nem használja ki, hogy a tetejéről csodás panoráma tárul a világ egyik legszebb fővárosára. Legalábbis így volt eddig. De mintha az utóbbi időben megmozdult volna valami. Világszerte óriási üzlet hasznosítani az ilyen ritka adottságot, sokszor fél éveket kell várni a szabad asztalra valamelyik bécsi, stockholmi vagy párizsi hasonló helyen. Mindez a hazai vendégek pénztárcáján múlna, netán a tájékozottságukon  – vagy valami máson? Laptársunk, a Privátbankár összeállításából ez is kiderül.

A kevésbé informálódott hazai közönség nagy része még mindig nem tud arról, hogy ünnepi családi alkalmakkor, netán külföldi vendéget kalauzolva – vagy csak egy születésnapon, a párunkkal ide látogatva – mekkora élmény egy szálloda tetején meginni egy pohár pezsgőt, miközben olyan részleteket fedezünk fel, a várost felülnézetből megszemlélve, amilyeneket eddig soha nem láttunk.

Mennyire jellemző Ön szerint, hogy  a magyar vendéglátás favorizálná a tetőbárokat? – kérdeztük Lányi-Bíró Edinától, a Budapest Marriott Hotel pr és marketing menedzserétől. A Duna-parti ház tetőteraszát csak az elnöki lakosztályt lefoglaló sztárok és magas rangú politikusok élvezhették korábban, amelynek létéről a legtöbben akkor szereztek tudomást, amikor Freddy Mercury gyakorolta ott a Tavaszi szél vizet áraszt című magyar népdalt, készülve az emlékezetes koncertre. Augusztus 20-át pedig hónapokkal előre lefoglalják, hiszen a tűzijátékot innen nézni nagy élmény.

"Az igény eddig is megvolt, de a járványidőszak után az érdeklődés a szabadtéri vendéglátás iránt növekedett. Ezek a helyek ugyanis megadják a biztonság, a szabadság érzését, főleg, ha azok a Duna-parton találhatók. Nekünk ezen a téren különleges a helyzetünk.

Az építészetileg különösen értékes Dohány utcai Continental vezérigazgatója, Géher Zoltán szerint Budapesten az a szálloda sem hirdeti, hogy tetőbárja van, amelyik tényleg rendelkezik ilyennel, mert többnyire nem tudják a folyamatos üzemelést megoldani.

Nincs erre a célra állandó személyzet, és ha van is, sokba kerül.  Hullámzó és kiszámíthatatlan a forgalom, és nagyon időjárásfüggő. Sok helyen nincs védelem az eső, a hideg, a szél, a nap ellen, mindezt kiépíteni pedig drága – mondja.



Ráadásul a tetőteraszokat sok helyen utólag alakították ki, ezért az üzemeltetés nehézkes, meg kell teremteni a raktározás, az áruszállítás, a hűtés és a melegkonyha lehetőségét. Inkább csak alkalmanként, rendezvényeknek, csoportoknak adjuk ki a legfelső szintet. Szerintem csak azok a tetőbárok mennek jól, ahol szép a kilátás, egyedi a hely, csak este tartanak nyitva, csupán italt szolgálnak fel, ha ételt is, akkor minimális választékban.

Ezek után költői a kérdés: megéri ilyet üzemeltetni?

Sima, klasszikus éttermet is nehéz rentábilisan működtetni, hát még egy tetőteraszt…

A teljes cikkett ITT olvashatják.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.