A kétnapos rendezvény második napjának egyik kerekasztalbeszélgetésén a szállodák digitalizációja állt a fókuszban. A résztvevők egyetértettek abban, hogy a digitalizáció nemcsak a hatékonyabb üzemelés, hanem a vendégélmény fokozásának szempontjából is elengedhetetlen, utóbbinak egyik kulcsa az adatalapú perszonalizáció. Elhangzott, hogy a cloud szolgáltatások alkalmazása szinte elengedhetetlen, hogy az üzemelésben használt digitális rendszerek segítségével jelentős megtakarítás érhető el az energiafelhasználásban, amely a folyamatosan emelkedő energiaárak mellett egyre inkább prioritássá válik az hotelüzemeltetők számára. A fenntarthatóságra is kiemelt szempontként tekintenek a szállodai szakemberek, amely egyrészt az energiahatékonysági célok megvalósítása érdekében támogatható digitális megoldásokkal, másrészt okosalkalmazásokkal rengeteg papír is megspórolható a foglalástól a kicsekkolásig digitalizált folyamatokkal. A résztvevők hangsúlyozták, hogy a digitális technológiáknak köszönhetően a munkaerőhiánynak való kitettség is mérsékelhető, amely napjainkban az egyik legégetőbb iparági probléma.
Andrew Wrobel, az Emerging Europe egyik alapítója Future of Travel című előadásában ismertette a koronavírus-járvány szállodaiparra gyakorolt negatív hatásait a régióban, és Magyarországgal kapcsolatban is felvonultatott néhány érdekes adatot. Rámutatott, hogy a hazai szálloda- és vendéglátóipart régiós összehasonlításban átlagos mértékben sújtotta a Covid okozta válság, és kiemelte, hogy a tágabb Közép-Kelet-Európai térségben hazánk a megközelíthetőség és a turisztikai infrastruktúra terén egyaránt előkelő helyet foglal el, ami a későbbiekben jó pozicióhoz juttathatja országunkat a fogadóországok versenyében.