Robbantani készül az Airbnb

Néhány év alatt az Airbnb bekerült a top 15 online szállásfoglalási oldal közé, és most úgy tűnik, újabb nagy dobásra készül.

A Skift.com információi szerint csupán idő kérdése, hogy a magánszállások globális foglalására specializálódott Airbnb ezt a nagy forgalmat – és az ezzel együtt járó bevételt – a globális utazási iparágban betöltött még előkelőbb pozíció elérésére fordítsa. Az előrejelzések és információk azt mutatják, hogy a cég már idén megteszi a lépéseket annak érdekében, hogy ne csu­pán rövid távú lakás- és apartmanfoglalási oldalként tekintsenek rá.

Az Airbnb kétségkívül egyik legna­gyobb lépése Chip Conley-val való együtt­működése. Conley a szállodaipar nagy innovátorának számít, aki most a globális vendéglátásért felelős vezető pozícióját tölti be a vállalatnál. 1987-ben ő alapította a Joie de Vivre Hospitalityt, amely jelenleg az USA második legnagyobb butikhotel-üzemeltetője. Conley 24 évig volt a vállalat vezérigazgatója.

NAGYSZABÁSÚ FEJLESZTÉSI TERVEK

Brian Chesky, az Airbnb alapítója egy tel­jes körű vendéglátó-ipari márkává kívánja tenni az Airbnb-t, amely elmondása szerint zökkenőmentes élményt fog nyújtani a ven­dégeknek az utazás elejétől a végéig. A ve­zérigazgató elárulta: „Nem házfoglalásokkal, hanem az egész úttal foglalkozunk. Ezért az Airbnb nem csupán arról fog szólni, hogy az utas hol száll meg, hanem arról, hogy mit és kivel csinál.” Az új kezdeményezések egy része előreláthatóan még idén bevezetésre kerül. Várható egy, a szolgáltatásokat tar­talmazó külön portfólió, amellyel még kö­vetkezetesebbé és átláthatóbbá teszik az Airbnb-élményt – ez pedig jelentős több­letbevételt generálhat. Tervben van például egy tisztítószolgáltatás, amelyet az Airbnb-n megjelenő ingatlanok tulajdonosai vehetnek igénybe, és amelyet már teszteltek a nyá­ri indulásra. Chesky elmondta, hogy olyan teljes körű szolgáltatásról van szó, amelybe beletartozik a tiszta törülköző, ágynemű, fris­sítő- és üdvözlőcsomag biztosítása a vendég számára, kiemelt figyelmet szentelve arra, hogy a fűtés és a világítás minden esetben működjön a szálláson. A szolgáltatások körébe várhatóan bekerül a repülőtérről való transzfer vagy a szomszédos települések, látnivalók felfedezése is. Az Airbnb állító­lag az Uberhez hasonló reptéri transzfert is tesztelt az utóbbi időben. Elhintették azt az információt is, hogy akár utazási ügynök­ként is működhetne az Airbnb. Így az utas náluk érdeklődhetne a környező látnivalókról, szolgáltatásokról – például hogy hol talál­ható a legközelebbi tisztító vagy étterem. A vendéglátók emellett új módokon katego­rizálhatják majd az általuk kínált szállásokat a weboldalon, így várhatóan az Airbnb-hez az üzleti utazókat is könnyebb lesz átcsábítani, akik jelenleg a piac 40%-át teszik ki.

A HARC ELKEZDŐDÖTT

Amennyire szeretik a felhasználók az Airbnb-t, annyira ellenségesek az alkalma­zással szemben néhány nagyvárosban. Sőt, van, ahol szinte betiltották a használatát, máshol rendeletekkel igyekeznek szabályozni a turisztikai célú lakáskiadás egyre dinami­kusabb elterjedését.

Az Airbnb ellen leginkább a szállodások lobbiznak, hiszen az airbnb-s szállásadóknak a legtöbb helyen egyelőre nem kell fizetniük idegenforgalmi adót, és persze a legtöbb­ször alacsonyabb áron is kínálják lakásaikat a hoteleknél – írja az Index. Az Economist szerint 2016-ra az összes szobafoglalás akár tíz százalékát tehetik majd ki az Airbnb-n keresztül történő foglalások.

A probléma elsősorban nem azzal van, hogy valaki néhány hétvégére kiadja a la­kását, hanem azzal, hogy sokan kimon­dottan emiatt tartanak fenn ingatlanokat, és azokat folyamatosan, rendszerszerűen adják ki a turistáknak, vagyis már-már szál­lodai tevékenységet folytatnak – sok helyen már néhány személy dominálja csupán az Airbnb-piacot.

NEW YORK „MEGTISZTÍTOTTA” A PIACOT

New York önkormányzata például olyan ren­deletet fogadott el a közelmúltban, amelynek feltételrendszere szerint az eddig kiadásra kínált lakások háromnegyede illegálisan „mű­ködik” mint idegenforgalmi célra kiadható ingatlan. Egy kutatásból pedig kiderült, hogy amíg 2010-ben csupán 3000 New York-i lakás volt kiadó az alkalmazáson keresztül, addig 2014-ben már harmincezer ingatlan közül böngészhettek az Airbnb-felhasználók. Az új szabályozás szerint a „Nagy Almá­ban” nem lehet harminc napnál kevesebb időre kiadni egy lakást. Barcelonában nem­rég harmincezer euró bírságot szabtak ki a cégre, mondván, megsértette a turisztikai jogszabályokat, San Franciscóban pedig egy ingatlant csak a tulaj adhat ki évente maxi­mum kilencven napra. De az amszterdami szabályok is hasonlók, azzal a kiegészítés­sel, hogy ott már idegenforgalmi adót is kell fizetni a kiadott lakások után.

Van, ahol pedig nem elsősorban a szállo­dások szálltak harcba az új trenddel, hanem a lakók: állításuk szerint ugyanis az Airbnb annyira felvitte a lakások bérleti díját, hogy a helyiek már nem tudják azt megfizetni.

SZÁMÍT A PLUSZPÉNZ

Az Airbnb úgy reagál a kritikákra, hogy hang­súlyozza, minden lakástulajdonosnak jól jön a pluszpénz, amelyet az ingatlan kiadásával kereshet, New Yorkban pedig azt hangoztat­ják, hogy a helyiek tulajdonképpen támogat­ják ezt az alkalmazást. Ezenkívül a felhasz­nálói szabályzatba belefoglalták, hogy a helyi jogszabályoknak minden esetben meg kell felelniük a tulajoknak. Sőt, valahol egyenesen ők szedik be az idegenforgalmi adót.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.