Szoros verseny a 2013-as Sommelier Bajnokságon

A Magyar Sommelier Szövetség 2013. június 23-án rendezte meg a Magyar Sommelier Bajnokságot a versenynek otthont adó Budavári Magyar Borházban.

A Bajnokság célja, hogy magas szintű, a nemzetközi szabályoknak is megfelelő versenyzési lehetőséget biztosítson hazánkban a sommelier szakmában dolgozóknak.

Dr. Fazekas Sándor Vidékfejlesztési Miniszter fővédnökséget vállalt a Magyar Sommelier Bajnokság felett. Miniszter urat külföldi távolléte okán dr.Kiss Eliza Miniszteri Biztos képviselte, egyben a zsűri elnöki szerepét is betöltve. A verseny reggel 9 órakor kezdődött a zártkörű elődöntővel, ahol a kilenc versenyző egy igen komoly háttértudást feltételező tesztlap kitöltésével adott számot szőlészeti, borászati ismereteiről.

Ennek kiegészítéseként a versenyzők a sommelier munkájával és az étteremben felszolgált egyéb italokra vonatkozó kérdésekre feleltek. Az írásbeli tesztkérdések nemzetközi versenyeken is megállták volna a helyüket. A tesztet követően a versenyzők párlatokat és borokat jellemeztek írásban, majd a zsűri előtt egy bort dekantáltak.

Az elméleti és gyakorlati feladatok alapján a legjobb eredményt elérő három versenyző jutott tovább a 14 órakor kezdődő döntőbe. A döntő már nyilvános volt, a versenyzők éttermi körülmények között, a sajtó és az érdeklődő közönség előtt mérték össze tudásukat.

A döntő feladatai maximálisan a sommelier mindennapi munkájára épültek. A versenyzők: idegen nyelven fogadták a vendégeket, majd pezsgőt szolgáltak fel nekik; hibás borlapot javítottak; étlaphoz borokat és más italokat ajánlottak; majd az elődöntőben már feladatként szereplő dekantálást mutatták be már jóval szűkebb időhatáron belül. A verseny részét képezte egy borfelismerő és borjellemző feladat, illetve párlatok fekete pohárból, vakkóstolással történő felismerése. A döntő egy meglepetés feladattal zárult.

A rendkívül szoros verseny első helyezettje: Molnár György, a Larus étterem vezető sommelier-je, korábban több neves budapesti étterem sommelier-je és bármixere. A második helyen Varga Norbert, a Michelin-csillagos Onyx étterem sommelier-je végzett, a harmadik helyen pedig a Csalogány 26 étterem korábbi sommelier-je, Cseke Gábor. A sommelier bajnokság dobogósai a Chateau Vincent pincészet magnum pezsgőit és a Tarján Glass kézi gyártású „Sommelier” sorozatának poharait vehették át. A Bajnokság kiemelt támogatói közé tartozott még az IFDT, Vincze Béla borászata, a Bock, Kertész és Cezar pincészet, a szigetközi Friss víz és a Molinari kávé. A Bajnokság profi moderátora Kovács Antal háromszoros magyar bajnok sommelier volt. 

A Bajnokság előkészítésében és lebonyolításában a Magyar Sommelier Szövetség közel 20 fős tagjaiból álló láthatatlan team vett részt, akik a kulisszák mögött végzett precíz munkájukkal biztosították a verseny gördülékeny lefolytatását, igazi csapatmunkáról téve tanúbizonyságot. A versenyen felhasznált borok és párlatok őrzése külön erre a célra kialakított titokszobában történt.

A szakma zsűri a következő szakemberekből állt:

A zsűri elnöke: dr .Kiss Eliza, a hegyközségek megújításáért és a szőlő-borágazat fejlesztéséért felelős Miniszteri Biztos Asszony, Vidékfejlesztési Minisztérium

A zsűri tagjai:

Lukács Szabolcs, Magyar Sommelier Bajnok, a soproni Tastevino borbár és vinotéka tulajdonosa
Molnár B.Tamás, a magyar Gasztronómiai Egyesület alapítója és elnöke
Káli Ildikó, a Magyar Sommelier Szövetség elnöke
Deák József, sommelier oktató, a Magyar Sommelier Szövetség elnökségi tagja
Kovács József, sommelier, Tom-George Italiano étterem, a Magyar Sommelier Szövetség alapító tagja


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.